Beantwoord

bestaande telefoonlijn, locatie aanpassen

• 16 december 2015
  • 6 reacties
  • 250 Bekeken

hallo,

mijn moeder heeft momenteel telenet, maar is daar niet zo tevreden van.
Vroeger had ze een vaste BGCM lijn in een uithoek van de living. Ver verwijderd van tv etc; Nu is er bij die telefoonlijn geen enkel stopcontact en heb ook geen zin om lange kabels rondom in de living te leggen.
Nu komt via de buitenmuur > zolder de coax binnen van telenet. Mijn idee was om via diezelfde buis een cat 5 kabel tot achter de tv te brengen waar dan daarna aan de straatkant de bestaande belgacom straataansluiting aan gekoppeld wordt.§(dus lang buitenzijde geul graven, plastic buis en zo nr de reeds bestaande straataansluiting)

Wie heeft dit ooit zo gedaan, bij wie kan ik daar technisch info over inwinnen?
icon

Beste antwoord door Bram 17 december 2015, 09:16

In het volgende document (vnl pagina 2) staat een overzicht van de standaardtarieven van alle mogelijke kosten ivm installatiewerken: http://www.proximus.be/dms/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/expenses_indemnities_nl.pdf

Opgelet: dit zijn standaardtarieven, los van promo's etc.
Bekijk origineel

6 reacties

Je kan ook eens op hun site zien onder nieuwbouw (of zo iets) waar je pdf files vindt voor de aanleg
ja maar dat gaat over nieuwbouw. Ben niet te vinden voor een ruckus etc. Enkel als die contactdoos kan verlegd worden is het voor ons de moeite
Ik heb dit vroeger jaren geleden inderdaad ook in een plastieken wachtbuis met utp kabel gedaan tot aan straat en dat hebben ze toch aangesloten, intro staat ipv van vroeger in de garage nu ook in d living en dit loopt ook in de buis waar de coax van TV inloopt.
Vraag me gewoon af wat het kost als ze voetpad etc moeten openbreken. Dat zal dan wel meer kosten dan eenmaal 50 euro. Kunnen ze de bestaande kabel ook knippen en zo verlengen?
Reputatie 6
Badge +4
In het volgende document (vnl pagina 2) staat een overzicht van de standaardtarieven van alle mogelijke kosten ivm installatiewerken: http://www.proximus.be/dms/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/expenses_indemnities_nl.pdf

Opgelet: dit zijn standaardtarieven, los van promo's etc.
ok, dus als ik kabels zelf voorzie, dan is het eigenlijk enkel de kost voor het voetpad open te leggen etc.
Maar is dat ergens terug te vinden waar de aansluiting gemaakt is aan de straatkant?

Reageer