Bellen

  • 21 September 2017
  • 20 reacties
  • 1574 Bekeken

ik probeer naar een nummer te bellen via mijn vast toestel en krijg direct melding dat ik geen abonnee ben van "relise & business" of zoiets, kan iemand mij zeggen wat dit is???? is eerste keer dat k hier kom dus weet niet hoe het werkt hier 😞

20 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag watergeus, ik zag dat er nog geen antwoord was gekomen op je vraag. Ik heb dit even nagekeken en gezien dat je met een CPS (Carrier Preselection) belt. Dit betekend dat je gesprekken niet via Proximus gaan maar via een andere, ingestelde, operator. In dit geval Verizon. Je gesprekken worden dus niet gefactureerd bij Proximus. Mogelijks zit hier dus het probleem. We kunnen dit op 2 manieren testen:
- Bij het bellen, toets je vooraf de prefix van Proximus (1551) dus 1551-[telnr]. Zo zal het gesprek via Proximus verlopen en weet je of het probleem bij Verizon ligt of niet.
- Bij telefonisch contact met ons, verwijderen we de CPS (tijdelijk) en kan je opnieuw proberen te bellen.

Klinkt dit allemaal chinees en heb je geen idee waarom je gesprekken via een andere provider gaan, is dit mogelijks foutief en raad ik aan even contact op te nemen met Verizon om daar even te verifiëren waarom je telnr daar is aangesloten en om deze te verwijderen.
Reputatie 7
Badge +4
Gaat het over een mobiel of vast nummer? Heb je dit probleem enkel bij één nummer? Ik keek je lijn al even na en zie op technisch vlak geen enkel probleem.
stuur een privébericht door op deze link te klikken >   https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Gedaan Martin ?
kan je gewoon in een nieuw privé bericht versturen
Ok ga het nu doen via link die je doorgestuurd hebt
Reputatie 7
Badge +6
Dat is ook mogelijk. Rest van de info blijft nog steeds van toepassing. 😉
Thomas je had gelijk. Wij kunnen via fersa foon niet normaal meer bellen. Moeten er 1551 voor draaien of nieuwe provider nemen. Jij bent de enige met het juiste antwoord op mijn vraag ?
Reputatie 7
Badge +6
Graag gedaan! Dan weet je wat je nu te doen staat. 😉 Best even contact opnemen met Fersa Phone voor dit te laten nakijken. Met de info dat je nu hebt en de test dat je hebt uitgevoerd, zouden ze genoeg info moeten hebben.
Het gaat naar een mobiel nummer. EN bel ik van mijn mobiel ernaar belt het gewoon en nadien voicemail en via ons vast toestel krijg ik die melding.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je via privébericht even het nummer toesturen waar je naar probeert te bellen? Dan kijk ik het even verder na.
0478XXXXXX

[Edit: ThomasP: GSM nummer verborgen, via privébericht verstuurd]
0493XXXXXX ook

[Edit: ThomasP: GSM nummer verborgen, via privébericht verstuurd]
En? Weet je iets?
Is er iemand die hier een antwoord op weet ??
anders nog eens een privébericht sturen ter herinnering.

PS: langs dit Forum, kunt u een privébericht aan Het Proximus Team sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
probeer naar een nummer te bellen via mijn vast toestel en krijg direct melding dat ik geen abonnee ben van "relise & business" of zoiets, kan iemand mij zeggen wat dit is???? is eerste keer dat k hier kom dus weet niet hoe het werkt hier ?
Kan je via privébericht even het nummer toesturen waar je naar probeert te bellen? Dan kijk ik het even verder na.hoe doe ik dan heb het er zo ingezet
Thomas mijn gesprekken van vast toestel gaan via fersa phone.
Zij hadden me dat ook gezegd dat ze met een probleem zitten dat klanten niet meer kunnen bellen. Zou al een tijdje zijn en vinden nog geen oplossing. Ze zegden wel dat ik kan overschakelen naar andere provider. Nogmaaks bedankt ?

Reageer