BelgacomTV krijgt nieuwe functies


Reputatie 3
Badge +2
Bron: ZDNET


Belgacom TV krijgt nieuwe functies
Sneller zappen
Belgacom vernieuwt een aantal functies van zijn tv-aanbod. Het menu krijgt onder meer een 16/9 weergave in hoge definitie.


Het nieuwe menu moet er voor zorgen dat je sneller kan zappen en door de menu’s gaat. Ook kan je in de filmcatalogus navigeren via afbeeldingen. Al die dingen moet volgens Belgacom meer gebruiksvriendelijkheid geven.

“We hebben de breuk niet te groot gemaakt om het herkenbaar te houden. Maar eens je begint te scrollen merk je dat er meer functies mogelijk zijn.” Zegt woordvoerder Jan Margot.

In de on-demand functie kan je voortaan op trefwoorden of categorie zoeken. Ook kan je tegelijk zowel door het tv-aanbod als de op-aanvraag catalogus zoeken.


Persoonlijk aanbod
Leuk is dat elk gezinslid voortaan een profiel kan aanmaken via http://www.belgacomtv.be/gebruikertoevoegenoptv" target="_blank. Je vult een vragenlijst in en nadien vergelijkt de decoder dat met wat je bekijkt. Zo krijg je op termijn programma’s en films op maat aangeboden.


Vanaf 19 juni
De update wordt vanaf 19 juni per regio uitgerold. Gebruikers worden vier dagen op voorhand geïnformeerd via hun televisiescherm maar hoeven verder niets te doen.

Nieuwe decoders komen eerst aan bod, de rest volgt in de komende maanden. De update is ook van toepassing op Scarlet-klanten met Belgacom Tv. Maar zij komen pas vanaf september aan bod, wanneer ook de oudere decoders hun update krijgen.

166 reacties

@ xfifteen,

Heeft Eva van BGC je probleem van "nPVR" en "on demand" nu al kunnen oplossen ?

want het is altijd interessant voor ieddereen om te weten indien een reset en factoryreset niet geholpen heeft wat er dan wel de oorzaak van was.

groetjes, Elsa
Oei .....!



@ Sinjoor je zou inderdaad al voor minder bang worden hé

Elsa.

Allee hier klein Eddyke en hoe zit het nu want die Antwerpenaar weet het ook al niet meer, ik denk dat ik mijn vrouw eens moet resetten maar zij heeft maar twee knoppen en als ik den derde zoek is't laat me gerust !? Ik zal het hier wel volgen en zo kan onzen ouwe nog wat bijleren.
De groeten aan allemaal ,
Eddyke
Reputatie 7
Badge +1
Schoon manneke ons Eddyke...
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer ik bij een filmopname de reclame doorspoel zie ik soms de doorspoelsnelheid (x2 x16 x64) niet meer gevolgd door de weigering van de play toets (reeds 2x voorhad)...vervolgens moet ik noodgewongen de opname stoppen en terug starten met de optie "terug afspelen" wat dan terug weer lukt. Anders heb ik nog geen andere foutjes met de opnames waargenomen.

mvg
Waar kan dat eigenlijk nog aan liggen we hebben allemaal een V4 decoder en ook dezelfde softw Charles en ik heb dit probleem niet. !?

Ook nog andere probleemkes met doorspoelen heb ik ook niet.

@ JDM heb je soms devolo's er tussen staan? want ik vraag mij af of dit ook eventueel zou kunnen meespelen!

groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Elsa: neen, mijn 2 decorders zijn met kabels verbonden, ik heb het ook al een paar keer aangehaald wat jij zegt aangaande de problemen met dezelfde soft- en hardware...volgens mij ligt het aan het aangeboden netwerk/profiel... of misschien devolo's?

Die haperingskens met mijn opnames is nog maar 2 x voorgevallen, en ik moet zeggen bij ons thuis worden er heel wat programma's opgenomen en afgespeeld, tot nu toe met de nieuwe software met succes, gisterenavond hebben we 4 opnames geprogrameerd en alles is gelukt... als ik hier lees dat er klanten zijn die hun programma's niet kunnen opnemen of zelfs niet kunnen starten, plus al die andere problemen met de opnames hier op het forum, echt ik mag niet klagen buiten het genoemd akkefietje.

groetjes
Reputatie 5
Badge +3
Moet er wel aan toe voegen dat die hapering met het doorspoelen 1x gebeurd is bij bv. een film waar er 5x reclame wordt getoond en dus 5x werd voorruitgespoeld dus m.a.w. 1 maal op 5 valt nog mee, maar ik wilde dit toch meedelen voor mensen die dit ook al tegen gekomen zijn.

mvg
Hey iedereen

Ben na twee weken met hetzelfde probleem (geen nPVR mogelijk, noch on demand video sinds de update), vandaag eens niet lui geweest en de Belgacom technische dienst gebeld.

Het is blijkbaar een moeilijke en rare bedoening, want na heel wat resets en aanpassingen bij de dienst, werkt het nog steeds niet.

Na de lunch gaan ze mijn lijn helemaal afbreken en terug opbouwen... hopelijk zal dat lukken.

groeten!
EDIT: nPVR en video on demand werken nog steeds niet...
heb jij al Charles_240 want bij mij is het nog altijd zijn broerke Charles_234
Ik heb vandaag Charles_240.. maar 't werkte bij 234 ook niet.

De technische dienst ging ervan uit dat het ging werken na het heropbouwen van mijn lijn. Zal zo meteen even terugbellen...
Reputatie 7
Badge +1
Even een kleine vraag; nPVR-opnames "online" ingegeven (via PC, tablet of smartphone) komen NIET in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder, maar worden wél opgenomen (ter beschikking gesteld) en in de lijst van opgenomen programma's vermeld. nPVR-opnames via de decoder ingegeven (en door het systeem geïnitieerd omdat ze samenvallen met een PVR-programma) komen wél in de lijst van geprogr. opnames.Dat is nl. &&n vande "bugs". Is dat je probleem ? of kan je helemaal niks afspelen ?
Ik sta nog altijd op versie ...234, dus wat er in versie 240 verbeterd is, weet ik (nog) niet. Gisteren nog een FacR gedaan, maar geen verandering.
Dag sinjoor!

Inderdaad, de nPVR waar ik het over heb zijn opnames ingegeven via de decoder (zoals Telefacts Zomer op vtm). Ondertussen zijn die nPVR-opnames gewist door een reset vanuit de technische dienst, maar het journaal of een film kan ik nog steeds niet opvragen.

De technische dienst is er nu mee bezig :)

groetjes
Ik kan nog altijd geen uitleg verzinnen aan wat dat dan kan gelegen zijn dat ik dit niet voor heb !!!

zou dat dan iets te zien hebben met een foute persoonlijke database waar alles van u bijgehouden wordt op de bgc server ,

natuurlijk een mens kan blijven gissen hé en 't zal toch BGC zijn die het moet oplossen.

groetjes,
Het is opgelost!! Op aanvraag werkt nu ook sneller dan voorheen (op de oude software) :)

Bedankt alvast voor jullie reacties én vooral bedankt BGC!

Reageer