BelgacomTV krijgt nieuwe functies


Reputatie 3
Badge +2
Bron: ZDNET


Belgacom TV krijgt nieuwe functies
Sneller zappen
Belgacom vernieuwt een aantal functies van zijn tv-aanbod. Het menu krijgt onder meer een 16/9 weergave in hoge definitie.


Het nieuwe menu moet er voor zorgen dat je sneller kan zappen en door de menu’s gaat. Ook kan je in de filmcatalogus navigeren via afbeeldingen. Al die dingen moet volgens Belgacom meer gebruiksvriendelijkheid geven.

“We hebben de breuk niet te groot gemaakt om het herkenbaar te houden. Maar eens je begint te scrollen merk je dat er meer functies mogelijk zijn.” Zegt woordvoerder Jan Margot.

In de on-demand functie kan je voortaan op trefwoorden of categorie zoeken. Ook kan je tegelijk zowel door het tv-aanbod als de op-aanvraag catalogus zoeken.


Persoonlijk aanbod
Leuk is dat elk gezinslid voortaan een profiel kan aanmaken via http://www.belgacomtv.be/gebruikertoevoegenoptv" target="_blank. Je vult een vragenlijst in en nadien vergelijkt de decoder dat met wat je bekijkt. Zo krijg je op termijn programma’s en films op maat aangeboden.


Vanaf 19 juni
De update wordt vanaf 19 juni per regio uitgerold. Gebruikers worden vier dagen op voorhand geïnformeerd via hun televisiescherm maar hoeven verder niets te doen.

Nieuwe decoders komen eerst aan bod, de rest volgt in de komende maanden. De update is ook van toepassing op Scarlet-klanten met Belgacom Tv. Maar zij komen pas vanaf september aan bod, wanneer ook de oudere decoders hun update krijgen.

166 reacties

bedankt om het te laten weten... beetje jammer dat mensen met oude versie van decoder langer moeten wachten op de update

mvg
Ik heb decoder V3b. Was niet op de hoogte van update voor factory reset... Heb blijkbaar update geforceerd.

Vriendelijke groet,


Artie
dan zal ik morgen ook eens iets forceren denk ik Tong uitsteken

mvg
Is nu rel7......myrioi-60


Groetjes,


Artie
Bedankt voor de info. Wel een grote sprong van 39 naar 60, dat belooft hé ;-))

Groetjes

Elsa
Reputatie 6
Badge +1
Ik zou graag wel eens nieuwe decoders krijgen. Om de 3 jaar kopen wij nieuwe TV's. Hebben er 2 en dus ook 2 decoders. Ik heb de decoders sinds de olympische spelen in 2008, omschakeling naar HD. Nu heb ik twee supermoderne LED TV's met allebei zo'n lelijke grote bak eronder. Dus zou het niet logisch zijn om na een aantal jaren de decoders te vervangen? Blijkbaar zijn ze niet zeker dat de update met de oude decoders vlot zal verlopen, zie niet in waarom we anders langer moeten wachten?

Hopelijk doen ze ook eens iets aan het zenderaanbod.
Ja als huurder heb je niet veel te piepen, ook bij de omruiling van een defecte V3 zijn er blijkbaar nog altijd bgc boetieks die geen v4 in de plaats geven !!

Ik zou inderdaad ook liever het zenderaanbod zien verbetern ipv die menu's en het zappen dat wat verbetert, maar het positieve is dat het toch een verbetering is !

Elsa
ik heb ook een FR gedaan maar ik heb de software niet binnen gekregen

alvast een voorsmaakje : http://www.flickr.com/photos/belgacom/

mvg
Er zijn inderdaad enkele items toegevoegd aan het menu. Echt baanbrekend .....? maar toch nog altijd tevreden.

Ook krijgt bgc hierdoor ( maken van profiel) héél veel info over je kijkgewoonten.

Vriendelijke groet,


Artie


en wordt PVR status nu aangeduid, Artie?

zie ook mijn idee :

http://community.belgacom.be/posts/aabcaf9d48

dat is iets wat me stoort dat je niet kan zien of je opname wel of niet bekeken hebt, elke avond moet ik mijn kalender boven halen....
maar vermoedelijk zal dit idee wel niet uitgevoerd zijn (als ze dan toch kijken naar de concurrentie, dit heeft de concurrentie)

mvg
btw, de SW versie is hier ook rel7.reno.myrioi--60 op V3 maar nog steeds de oude interface
UI-versie T15.rel7-9_bgc

@Artie welke UI versie heb jij nu?


mvg
@xenne,


Blijkbaar heb ik dezelfde UI versie als jij.

Kan het zijn dat je voor sommige functies een profiel moet maken alvorens ze te zien in het menu?

Ik ben volgens mij wel degelijk van Myrioi-39 naar 60 geëvolueerd maar de UI zou dezelfde gebleven zijn?

Ik kon vroeger geen oude series verwijderen uit geplande opnames en er werd ook geen aantal opnames weergegeven..

Kan het zijn dat één en ander nog in de pijplijn zit?


Vriendelijke groeten,

Artie
Ok, wat als je die periode op verlof ben en de stekker van de modem en de decoder niet in de stopcontacten zitten? Kan ik dan later nog updaten?

MVG.


Pink
Updates komen automatisch binnen.

Zorg er wel voor dat de modem volledig opgestart is vooraleer de decoder in het stopcontact te steken, anders zoekt de

decoder een signaal dat er nog niet is en moet je die eventueel nog eens opstarten ( niet in standby en aan zetten via afstandsbediening).


Vriendelijke groet,


Artie
Factory reset zal ook niet helpen al BGC die update voor je niet geactiveert heeft.

Elsa
dank voor de info, Artie

je hebt dus dezelfde SW&UI versie als mij? ik begin mij stilaan af te vragen of jij de nieuwe interface al wel hebtKnipogen

nog een goeie avond, ook voor oranje

mvg
Reputatie 3
Badge +2
Na factory reset ook de myrioi 60 en ui is ook t15.re17-9_bgc.
en is er iets gewijzigd aan de interface, pdrke?

mvg
Badge
Ik heb gisterenavond ook al eens een factory reset uitgevoerd. Maar ik heb de update niet ontvangen, sta nog altijd op versie 39.

En is er eigenlijk al iemand in geslaagd een factory reset van de decoder uit te voeren met de afstandbediening 'menu' + 'back' + 'ok', natuurlijk is gewoon de spanning van uw decoder halen gemakkelijker, met de aan/uit knop achteraan, maar ik moet mijn decoder altijd uit mijn kast halen. Zit redelijk goed weggewerkt, en als ik het via het (hoofd)stopcontact doe, zit een verdeeldoos op voor alle andere apparatuur, dan moet ik mijn klokken altijd terug instellen.

afstandbediening 'menu' + 'back' + 'ok',


Een factory reset kan je niet via de afstandsbediening uitvoeren en je moet eerst de spanning weg nemen door schakelaar achteraan of stekker uit stopcontact te trekken.

zie ook op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK" (niet op de afstandsbediening)
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)


Als je geen FacR doet komt de update ook wel binnen hoor, gewoon wat geduld en trouwens via FacR zal het toch niet lukken als BGC de update niet activeert voor u in een regio waar ze deze uitrollen.

Elsa


Nog ter info:

Op ricy's blog staat ook de decoder sw en ui versies maar deze met de nieuwe update staat er ook nog niet op,

zie: http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies
Badge
Ahzo, (dat staat er niet bij, dat het niet op de afstandbediening is :p)

Dus al ik het goed begrijp heb ik nooit echt een factory reset uitgevoerd? (enkel stekker 10sec eruit getrokken)

Of werkt dit ook? Want dan zoekt hij toch ook naar de nieuwe software?
Inderdaad je hebt alleen een reset uitgevoerd maar geen factory reset

Als je firmware wilt binnen trekken zal dit alleen gebeuren met een Factory reset.

Ik persoonlijk doe ongeveer iedere 14 dagen een FR (decoder V4 "Start Dra") en

sindsdien ik dit doe heb ik geen enkel probleem meer, maar ik blijf hout vast houden !-)
Was ik nog vergeten te zeggen : op ricy's blog hier : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

staat bovenaan : Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)
:-p)

Groetje,

Elsa

Reputatie 3
Badge +2
@Xenne, nope, geen wijziging in de interface.

Reageer