Belgacom TV via internet

  • 6 December 2010
  • 83 reacties
  • 12181 Bekeken

Beste,

Deze optie voor een kleine 4 euro beschikbaar worden voor 90% van de Belgacom klanten vanaf 1/12.

Is dit al mogelijk ondertussen, of is dit voor 1/12/2011 ?

Alavst bedankt voor uw antwoord.

Spike

83 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Nog een kleine bemerking; chaseplay (kijken terwijl opname nog bezig is) is niet mogelijk. De opname die bezig is staat niet bij "mijn opnames" en is al verdwenen bij de "geplande"', enkel in de TV-gids staat een R op het programma, en als je daar op klikt kun je enkel kijken (rechtstreeks) of opname stoppen.

En oh ja, de downloadsnelheid vermindert amper met TV on PC. Van 16,95 naar 16,05 Mbps met TV op HD.
hier ook die error -51 duplicate serial number :-(
Reputatie 2
Badge
Installatie van BelgacomTV op PC gedaan, het werkt (met een paar schoonheidsfoutjes tijdens de installatie). De software doet denken aan freeware uit de beginperiode van Windows 3 (traag, foutgevoelig, ).

De interface heeft weinig woorden woorden maar toch, "Geplaned" moet "gepland" zijn vermoed ik.

Een muziekspeler, videospeler en fotoviewer heb ik al en die van Belgacom is zeker niet beter.

Navigeren door de EPG gaat sneller dan op TV, hoera het kan dus! Hoop dat Belgacom hun decoder snel gaat vervangen.

Dat het niet gaat via wifi is natuurlijk niet meer van deze tijd.

Nu een reboot van de decoder gedaan, spelen van pc-foto en pc-muziek op tv gaat goed. Spelen van pc-video op tv gaat niet. Ik krijg naar een paar beelden "processor overbelast". Enig idee over welke processor het gaat? Mijn pc cpu of mijn decoder? Op mijn pc heb ik normaal geen probleem om deze videos te spelen.
Reputatie 7
Badge +1
Welk probleem ? verklaar U nader.
hallo iedereen ik heb zoon probleem om belgacom tv op pc te activeren kunt er mij iemand mij helpen alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad er zijn nog wat verbeteringen mogelijk, maar dit is dan ook maar de testversie.
<quote="ZDNET">
De opnames worden versleuteld op de harde schijf van je computer bewaard. Natuurlijk is geen enkele encryptie onkraakbaar, maar volgens woordvoerder Jan Margot is het systeem voldoende beveiligd.
</quote>

Dit kan nog leuk worden! :)

(En ondertussen kunnen we "frapsen")
Ik heb dit vandaag geïnstalleerd en ik moet zeggen dat alles prima werkt.

Ik heb enkel de decoder 3 maal moeten herstarten vooraleer ik foto's, video's of muziek die op mijn PC staan kon afspelen op de TV.

Toch een paar zaken die in een volgende release misschien kunnen verbeterd worden:

- Waneer de video's op je PC in meerder submappen staan (vb. naam reeks/seizoen1) vind je dit niet correct terug via de mediaplayer op je TV

- Losse ondertitelingbestanden (srt - files) worden niet herkend en de ondertiteling wordt dan ook niet weergegeven.

Nu nog draadloos en dan kan het niet meer stuk.

Maar verder ben ik heel tevreden. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb deze nacht een test gedaan. Opname ingepland, PC afgezet, gaan slapen, deze morgen stond de opname beschikbaar. Dus duidelijk op de Belgacomserver. Is dus een gelijkaardig procédé als nPVR. Bij afspelen wordt het gestreamd, er staat niks op de harde schijf van de PC. Echter tot zover zonder tijdslimiet (daar staat toch niks over). Maar ook dan zou het op de decoder kunnen beschikbaar gestelde worden denk ik. Maar waarom komt er niks op de HDD van de PC ? in de gebruiksaanwijzing staat:

Opnames worden opgeslagen in een specifieke folder:
<Install directory>\DVRStorage\

Bij mij blijft die folder leeg....dus voorlopig nPVR volgens mij

.

@axs: ik weet zelf niet als dit al werkt, omdat ik het niet werkende kan krijgen 🙂 Daarop antwoordde ik dan ook niet:)
Reputatie 2
Badge +1
@Bart en Sinjoor:

ik heb even de moeite gedaan om een kijkje te nemen op de website van sesamtv.
Wat Sinjoor vraagt is 1 van de mogelijkheden die het pakket reeds toelaat, maar wat BGC blijkbaar (nog) niet vrijgeeft.
Ook streaming via http en een flash applicatie zijn beschikbaar. Aan OSX ondersteuning wordt blijkbaar gewerkt.
Bedank voor uitleg, maar mijn vraag is nu, kan ik de oude firmware terug zetten met dat hier als het niet goed is?
>Neem aan dat er nog evolutie in deze testversie zit.

kan is opnieuw klein. dit is een aangekocht (frans) product (Sesam tv).
Dus het hangt af van dit extern bedrijf als er nieuwe dingen bijkomen.
Reputatie 7
Badge +1
Heb ook vastgesteld dat de interface een leuke muziekafspeler voorziet als je muziek van je PC op TV afspeelt via Handige diensten. Via de audio(cinch)uitgang van de decoder kun je die dan ook via de audioinstallatie in prima kwaliteit beluisteren (loopt bij mij allemaal via Ruckus draadloze ethernetadapters).

Toch blij ik vragende partij om ook de met PC met het Media Center opgenomen TV-programma's met de decoder (handige diensten) te kunnen bekijken op TV....als het dan toch met muziek, video's en foto's kan...

Neem aan dat er nog evolutie in deze testversie zit.
Je moet inloggen als admin op de bbox2, dan krijg je een extra menu te zien waaronder een firmware upgrade staat.

Als je hier klikt log je automatisch in als admin.

Let wel op: manueel updaten is op eigen risico!
720x576 is PAL dus zo eigenaardig is dat niet ;-)
Reputatie 7
Badge +1
Niet bepaald. Om te kijken en opnemen op PC was dat niet nodig. De modem heb ik NIET moeten herstarten. De decoder herstarten moest wél om foto's, video's en muziek op je TV te kunnen bekijken en/of beluisteren, dus om de link te leggen met je PC . Ik vraag me wél af waarom we niet de opnames, gemaakt met het Home Media Center kunnen bekijken met TV....die staan toch ook op de PC net als de video's en foto's ??? De link andersom zou ook nog moeten kunnen vind ik, dus kijken naar PVR en nPVR opgenomen programma's van de decoder. Uiteraard kan dan niet simultaan kijken op decoder en afspelen van decoder op PC, da's misschien de reden.

En oh ja, de max. resolutie van de interface is maar 720 x 576 (instellingen in de Media Manager). Mijn scherm kan 1360 x 768 aan....men heeft ergens voor de middenweg gekozen.
Jullie hebben toch ook de decoder herstart en niet alleen de modem?
Reputatie 2
Badge +1
Hier werkte het ook meteen... zonder iets speciaals te moeten doen, dus toch wel 'plug and pray'?
Programma's die zijn opgenomen op de decoder kan je idd niet bekijken via de software.
Reputatie 7
Badge +1
Zoëven software gedownloaded, en op PC werkte het onmiddellijk. Dan decoder terug opgestart en na 20 minuten ging het daar ook. Na inbrengen van foto-en videobestanden in de media manager kon ik alles op TV bekijken. Maar nog een vraagje, kan je niks van de op de decoder opgenomen programma's (PVR en nPVR) op PC bekijken ? dus enkel richting PC ==> decoder/TV en niks andersom ?
Heb al opnieuw geinstalleerd of toch geprobeerd. Zal de rest van het weekend dan maar resetten en hopen zeker.

De bbox heeft de laatste update maar van de decoder weet ik het nummer van de laatste update niet.
Reputatie 2
Badge
Eindelijk, nà 4 keer een reset van de decoder is het gelukt.

Kan nu alles afspelen wat er op de pc staat op de tv.

Maar inderdaad met de helpdesk valt men van de ene verrassing in de andere.

Blijkbaar geen of te weinig opleiding gehad en de gebruiker maar verder zoeken en aanmodderen.
Ja zie Dizzy,ik had gewaarschuwd voor zo'n software , maar niemand wou luisteren.
ivm uw duplicatie serial nr, heb je uw software toevallig opnieuw geinstalleerd?
Ik heb het geactiveerd en proberen installeren maar zonder succes Wenkbrauw ophalen

Mijn lijn is perfect, heb bekabeld contact met bbox2, heb alle updates binnen en gereset mar het werkt niet.

Ik kom tot het punt waar ik het lijnnummer en pincode moet ingeven en dan krijg ik foutcode 51 "duplicate serial nr". Het lijnnummer klopt en is bevestigd door de helpdesk maar hij wil het niet aanvaarden. Decoder aan of uit maakt niets uit.

Al 2 keer met helpdesk gebeld maar ze geven zelf toe dat ze er amper van gehoord hebben en zitten met dezelfde handleiding als wij te klooien.

Je zou haast medelijden krijgen met die mensen. Ondertussen heeft telenet zijn pcdienst ook gelanceerd, hopelijk voor hun klanten met meer succes.
Pico, uw probleem met "dat ik verbonden moet zijn met de kabel terwijl de modem feitelijk naast m'n pc staat en alleen deze verbonden is met de kabel " heb ik ook gehad op een pc. reden hiervan heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar kijk eens in welke mode uw modem staat.
Staat die in bridge/full routed mode?
Heb je ook uw decoder herstart?

Reageer