Belgacom TV via internet

  • 6 December 2010
  • 83 reacties
  • 12181 Bekeken

Beste,

Deze optie voor een kleine 4 euro beschikbaar worden voor 90% van de Belgacom klanten vanaf 1/12.

Is dit al mogelijk ondertussen, of is dit voor 1/12/2011 ?

Alavst bedankt voor uw antwoord.

Spike

83 reacties

Ik kijk ook alles na en heb nog steeds geen spoor gevonden.

Of is het weer voor enkel voor selecte buurten waar dit eerst wordt uitgerold?
Reputatie 2
Badge +1
Is uitgesteld volgens andere fora.

Actief begin volgend jaar.
Volgens Belgacom is dit in December, volgens de press releases.
Maar aangezien Belgacom geen project managers hebben die iets van IT afkennen (zegt veel over Telindus 😮 ), loopt ALLES zowieso vertraging op.
Dus als je datums krijgt van Belgacom, reken er altijd maar een paar maand of zelfs een paar jaar bij.
Beste David.1488,

Belgacom tv is continu in evolutie.

Momenteel kan elke internetgebruiker in België gepersonaliseerd filmadvies krijgen of één van de 150 Belgacom TV films bekijken vanop zijn PC. De film start meteen op, is beschikbaar voor 24 uur en kost evenveel als op Belgacom TV zelf.

Over Belgacom tv via internet kunnen we momenteel nog geen bijkomende info geven.

Belgacom brengt zijn klanten tijdig op de hoogte ivm alle nieuwigheden.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Bedankt Eva voor je reactie.

Toch vind ik dit vreemd van Belgacom.

Er wordt maanden op voorhand gecommuniceerd dat dit beschikbaar zou zijn vanaf december, en wanneer het zover is gebeurt er niets. De snelheid van mijn internetverbinding zou ook verhoogd worden in de loop van november, niet dus.

Al die "press releases" zijn heel leuk, maar het zou nog veel leuker zijn moesten ze effectief uitgevoerd worden.

mvg

David
Reputatie 2
Badge +1
De snelheidsverhoging gebeurd enkel en alleen als je in aanmerking komt (VDSL2, afstand tot ROP <400m en nog enkele technische specs). Deze verhogingen worden automatisch doorgevoerd sinds een aantal weken en duurt tot einde dit jaar. BGC heeft dit ook gecommuniceerd dat dit tegen eind december in orde zou moeten zijn.

Wat TV op internet betreft, heb ik het vandaag ook pas ontdekt naar aanleiding van deze posting. Daar is idd nog werk voor BGC om dit te communiceren ;)
Heb juist met helpdesk gebeld en de catalogus is nu actief maar huren en bekijken via PC is nog niet mogelijk -- ook niet voor films.
Jammer dat er vertraging is.

Ik zag eveneens het bericht dat dit december beschikbaar zou komen voor +3.5EUR/pc.

Jammer dat hier ook geen info over wordt gegeven als er vertraging is.

Ook ging een Iphone / Mobiele applicatie gelanceerd worden zodat je je decoder vanop afstand kon programeren,

eveneens werd aangekondigd dat dit nu ging gebeuren, ook geen info over te vinden nu het zover is.
Er zijn mensen die hier echt op zitten te wachten.

Zou zouden veel mensen een 3de of een 4de tv kunnen aansluiten op Belgacom TV. Tv via internet.
Ik denk dat Belgacom informeel toch wel inzicht mag geven in de vertraging aan zijn klanten.
Zeker voor dergelijk onderwerp, dat met veel poeha is aangekondigd door de top van Belgacom, en waar heel wat mensen interesse voor tonen.

Ik begrijp dat dergelijke technische evoluties soms vertraging kunnen oplopen, maar dat Eva niet eens reageert op mijn vraag daarrond op het forum op 2/12 vind ik eerlijk gezegd nogal zwak Wenkbrauw ophalen.

Een forum zoals Belgacom Community is toch de perfecte omgeving om "niet bindende informatie" (dus niet contractuele info) te verspreiden.

Als voorbeeld : gewijzigde planning voor "Belgacom TV over internet".
Desnoods worden nog wat extra termen toegevoegd in het bericht zelf om het "niet-bindend karakter" van de nieuwe planning extra te benadrukken.
Telenet heeft vandaag 17/12/2010 om 15u aangekondigd,

dat men vanaf morgen via "yelow" zal kunnen live TV kijken op Ipad, Iphone,
en begin januari via computer!

Hopelijk zal Belgacom binnenkort ook een datum erop plakken en met meer info over de brug komen.

Goede avond,

Als Belgacom TV op pc in zijn werking gaat is zal het dan ook mogelijk zijn om enkel Belcagom TV te hebben via pc en niet via TV?

Ik heb telefoon en internet via Belgacom en heb dus "recht" op gratis Belgacom TV...

Maar omdat ik nogal afgelegen woon kan ik dit niet ontvangen.

Hoop dus dat Belgacom TV op pc voor mij ook gaat.

Mvg

Toon
Vraagje zou je dan alle kanalen kunnen bekijken met belgacomtv on pc. Of hangt dit ook af of je vdsl of adsl hebt.

Gezien hd bij ons nog niet kan.

Wanneer denkt belgacom met belgacomtv on pc uit te komen?

Mvg

Sven

ik vind dat triestig dat je 6maand op voorand iets aankondigt voor vanaf 1 december... en dan plots is het "in de toekomst".

Blijkbaar gaat het nu wel bij telenet
Reputatie 2
Badge

Belgacom heeft die aankondiging gedaan om ons te laten weten dat we niet naar Telenet moeten overstappen voor TV op PC want dat Belgacom dit ook (ooit) wel eens gaat aanbieden.
>Als Belgacom TV op pc in zijn werking gaat is zal het dan ook mogelijk zijn om enkel Belcagom TV te hebben via pc en niet via TV?

NEEN.
Je MOET dus de gewone Belgacom tv hebben en dan nog eens een EXTRA abbo voor de pc, wat nog eens 3.5 € extra zal zijn
ik weet van betere bronnen dat het technisch nog wat mankeert maar niet aan de software voor de pc maar de b-box2
Hannibal, Belgacom heeft wel altijd een uitleg klaar de delay die ze ALTIJD hebben te verdedigen.
Je moet er niet van verschieten mocht het er volgende jaar er nog niet zijn hoor. (kijk maar naar hun email via TV)

Ondertussen is Telenet toch al met de primeur weg, via yelo en GRATIS de eerste 6 maand.
Hetgaan wat je trouwens niet van Belgacom hoort:

"De redactie van De Standaard vernam evenwel dat Belgacom zijn plannen voor tv op pc uitstelt. Pas in de loop van januari zou er een stille lancering, een zogenaamde soft launch plaatsvinden."

Ze gaven een persbericht om te melden dat ze in december met tv op pc gingen uitkomen, rara ..nu hoor je Belgacom niet

Reputatie 6
Badge +1
Yelo is inderdaad zes maanden gratis, allen zullen veel klanten van Telenet vlug aan hun downloadlimiet zitten. Telenet was ook niet de eerste om dit aan te bieden. Mobistar had dit al. Blijkbaar zijn ze wakker geschud door de concurrentie.
Yep het lijkt erin dat ze nu minder prioriteit een vlug vlug zullen geven nu Telenet eerst is.

Dat ze het nu "stiller" gaan lanceren lijkt me ook logisch, want ze zien bij Telenet dat alles plat lag na lancering voor enkele uren.

Mij lijkt het dus dat ze nu eerst Telenet gaan "observeren" wat extra vertraging zal zijn, en daarna
uiteraard want ze zijn niet dom overgaan naar "verbeteren" wat nog een grotere vertraging zal zijn.

Dus enkele maanden later lijkt me inderdaad meer en meer waarheid te worden tot mijn spijt als ik de situatie nu zie.
telenet was wel eerst hoor, want telenet heeft al LANG 'tv op pc'
Verschil is dat ze het nu ook op iphone/ipad/ipod leveren.

Dus Tendonsie, uw redenering klopt niet.
De enige reden waarom Belgacom daarmee afkwam is omdat ze schrik hebben voor Mobistar..telenet kan hun niet veel bommen. Ook de reden waarom er plotseling een press releases was net voordat mobistar tv gereleased werd omdat ze wisten dat Mobistar hun op dag 1 zou voorbijsteken qua mogelijkheden . (en vooral omdat die veel van hun franstalige klanten zou kunnen afsnoepen)
Zowieso mag je u aan een buggy applicatie verwachten, iets wat maar 60% van uw scherm zal innemen en vol met reklame banners zal zitten (alla skynet), en dat ze de nederlandstaligen weer 'toevallig' vergeten zullen zijn.


>allen zullen veel klanten van Telenet vlug aan hun downloadlimiet zitten

Ja, maar die mensen kunnen wel overal tv bekijken, wat NIET het geval zal zijn bij Belgacom. Bij de belgacom tv op pc oplossing moet je dus -zover we weten- nog steeds met een kabel werken.
Hallo,

Dit is sinds gisteren mogelijk.

Wel nog in een testversie en gratis t/m 01/04/2011.

Bij mij lukt de installatie echter niet.

Als ik via E-services -> BelgacomTV -> BTV op internet -> activeren klik, krijg ik de melding dat mijn lijn niet voldoet.

Terwijl mijn lijn wel voldoet aan de voorwaarden; VDSL2 + BTV hebben + De laatste software voor BBox2.

Ik heb 2 decoders aangesloten.

Het kan toch niet zijn dat de BTV via internet aanzien wordt als een 3de decoder.

Want als dit het geval is, wat is dan in godsnaam de meerwaarde van BTV op internet ???

EVA ?????
Belgacom leeft nog in de jaren '90.

ENKEL mogelijk onder Windows
ENKEL mogelijk als je VDSL2 hebt
ENKEL via ehternet kabel


Mensen hadden perfect Belgacom TV op pc, met pvr, remote opnames, remote opnames bekijken, met tv gids op ALLE soorten pc's en browsers, via wireless, zonder VDSL2 tot wanneer die allemaal geencrypted waren door Belgacom, zogezegd omdat ze met hun eigen super de luxe applicatie gingen uitbrengen.

We zien het , nu is het alleen maar voor een select clubje.

Bende prutsers.
Released dan gewoon niks eh.
Hoe moeilijk kan het zijn verdomme
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij komt er op:


Mijn Belgacom TV






























U wenst de testversie van de dienst Belgacom TV on PC te activeren op de lijn : xxxxxxxxx

Het upgraden van uw modem zal 48u in beslag nemen.Nadien, keert u terug naar deze pagina om de applicatie 'Belgacom TV op PC' te downloaden.Sluit vervolgens uw bestellling af en geniet te volle van uw nieuwe applicatie.

IK zal dus binnen een paar dagen dus eens terug gaan kijken of het lukt....
Sinjoor,

Hoeveel tv's heb je aangesloten? En hoeveel zijn er mogelijl?

mvg

David

Reageer