Belgacom TV opnemen

  • 10 March 2011
  • 6 reacties
  • 1908 Bekeken

Ik heb een probleem met Belgacom TV. Omdat mijn vriendin in shiften werkt, neemt zij veel op op de decoder van Belgacom TV.

Het komt nu regelmatig voor dat wat zij ingesteld heeft, gewoon niet opgenomen wordt. Alles staat in orde (geen kruisje bij de opname) maar als ze dan later het opgenomen programma wil bekijken, staat het niet in de lijst van de opnames.

Zijn er nog mensen met dit probleem of ligt dit aan mijn decoder?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Zijn dat serieopnames ? Of dagelijks nieuw ingegeven in de planning ? Bij series kan het gebeuren dat die opnames plots in de TV-gids niet meer als serie aangegeven staan. Ze blijven dan wél in de geplande series staan, maar ze komen dan niet meer automatisch in de geplande opnames staan. Best alle dagen de opnameplanning eens checken of alles er wel instaat. Sommige series moeten dan terug dagelijks of wekelijks ingegeven worden.
Nee, zijn manueel ingegeven opnames. En het komt ook niet altijd voor. Het lijkt wel een eigen wil te hebben :)
Reputatie 7
Badge +1
Heb je de decoder als een terug opgestart ? (door uit de stroom te trekken). Duurt momenteel ca. 15 minuten om alles terug op te laden.
Ja, het betreft niet eenmalig, maar ondertussen al enkele maanden dat dit probleem sporadisch voorkomt.
Hier hetzelfde probleem met mislukte opnames. En ja je kan alle dagen eens kijken of ze nog in planning staan. Wanneer je veel tijd hebt kan je zelfs meerdere keren per dag kijken of wanneer je heel zeker wil zijn tijdens de opname meekijken of alles wel goed gaat.:D
Reputatie 7
Badge +1
Even checken hoeft niet lang te duren. Maar ik begrijp wel dat het voor velen niet zo evident is. Zou eigenlijk niet mogen gebeuren dat het fout loopt als je alles correct hebt ingegeven. Maar series check ik altijd, omdat die soms plots hun status als serie verloren hebben en dus niet meer automatisch vanuit hun status als geplande serie in de planning terecht komen. Je moet ze dan weer telkens manueel per week of per dag inplannen...ik vind dat écht héél vervelend.

Reageer