Belgacom tv on PC

  • 15 April 2011
  • 7 reacties
  • 1063 Bekeken

Hallo,

Ongeveer een maand geleden deed ik het nodige om Bgc tv on pc te installeren wat toen niet lukte.
Integendeel het resulteerde in vele gesprekken met de technische dienst, modem
resetten, 2 dagen zonder tv, het inruilen van de decoder, enkele verplaatsingen
naar de Belgacomwinkel, verificaties van sommige software op de pc en nog
ongemak meer. Uiteindelijk ergens via google vernomen hoe de modem in full
routed te krijgen en dan uiteindelijk weer tv te kunnen kijken. Intussen de
software voor Bgc.Tv van de pc gehaald.
Nu een maand verder ben ik geneigd om het nog eens te proberen. Kan iemand op
dit forum evalueren aan de hand van bijgaande gegevens of de kans groot is dat
het nu zal slagen. Ik lees hier en daar dat Bgc. Tv on pc niet compatibel is
met I-talk en dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Ik kijk met belangstelling
uit naar wijze raad

Op de lijn kunnen 3 tv’s - 2 in HD, Modem = Bbox 2 internet full routed - Vlan 10,Vlan 20,Vlan30 – Internet
downstream line rate=30,048Mbps. Internet upstream line rate=6,048 Mbps

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Als je PC minstens 3 Ghz processor hebt zijn je gegevens perfect voor TVonPC. De testperiode is met 2 maanden verlengd geweest (tot einde mei). Als jer VLAN30 met apart IPadres hebt zou het moeten lukken. Ik heb ongeveer dezelfde lijncapaciteit als jij en bij mij werkt het al 2 maanden. Ik heb in het begin ook TV-problemen gehad VLAN20 voor TV had geen IPadres meer. Een avond zonder TV toen. Heb dan hier op het forum de raad gekregen de modem naar "factory default settings" te zetten (via website onder maintenance of met knopje onder aan toestel). Dan de decoder terug opgestart en ik had toen terug TV.

De procedure is als volgt: software downloaden, een paar dagen wachten tot de modem geupdatet is, Media Manager proberen te starten. eventueel de software met de reparatieoptie herstellen. Mogelijk modem nog eens resetten. Wifi instellingen terugzetten (afzetten of beveiliging terug instellen).

Wat met I-talk weet ik niet. Heb daar geen ervaring mee. Best aan de technische dienst vragen. I-talk wordt door Belgacom nog amper ondersteund en blijft enkel nog lopen voor bestaande klanten.
Reputatie 2
Badge
Uit ervaring, en tweemaal bevestigd door de Belgacom technische dienst, iTalk werkt niet samen met TVopPC.

iTalk gaat niet weg maar het huidige italk platform gaat vervangen worden door een nieuw, als ze daarmee klaar zijn gaat italk terug van start (aldus Belgacom technische dienst).
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor uitleg over I-talk en info dat TVonPC niet samengaat met I-talk. Weet niet of de meesten dat hier al weten.
Beste Andreas,

Zoals u al weet zit TV on PC nog in testfase het is goed mogelijk dat de combinatie i-talk en TV on PC voor problemen kunnen zorgen.

U kan hetgeen dat sinjoor71 voorstelt nog uitproberen. Moest dit niet lukken dan kan u best de installatie van TV on PC ongedaan maken. In de toekomst zal er hoogstwaarschijnlijk wel een oplossing komen voor dit.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
waar kan je die software downloaden,ik probeer het al de hele voormiddag,heb gebeld met klantendienst maar konden me niet echt verder helpen.
Reputatie 7
Badge +1
Al gecheckt of je modem reeds de nieuwste versie heeft ? (configuratiesite van je modem: http://192.168.1.1/ )

Runtime Code Version 60R109-60A040

en of er al een VLAN30 met apart IPadres in je status staat ?
er staat enkel een vlan10 en 20

firmware is van oct.2009

ik heb een printscreen toegevoegd,ik heb al 2maal gebeld met td maar kunnen niet helpen,ze zeggen enkel dat ik het online moet vinden.

hoe kan ik de modem een update geven???


alvast bedankt

Reageer