Beste,
Vandaag zag ik dat ik Btv gratis kon uitproberen op mijn pc tot begin april. Deze kans liet ik niet liggen. Ik heb aan update voor mijn model aangevraagd met succes. Daarna modem uitgezet en terug aangezet... maar dan, ik moet de decoders herstarten, maar deze zijn nu NOG(!) aan het updaten! Dit voor ongeveer bijna 3 uur lang. Ik weet niet meer wat doen.
Graag snel hulp aub!
Vriendelijke groeten,
Hendrik
Bladzijde 1 / 1
Ziet er een behoorlijke chaos uit. Je moet eerst en vooral aan de systeemvereisten voldoen. Zowel je lijn (VDSL2 met mogelijkheid voor 3 TV's), als je PC (orocessor minstens 3 Ghz etc.). Te lezen op de site. Dan moet je activeren op de site, dan 48 uur wachten. Dan kun je de software downloaden van de site. Dan je decoder resetten (heropstarten is voldoende). Normaal werkt het dan. De link, met de decoder dient enkel om foto's, video's en muziek van je PC op je TV af te spelen/te bekijken via de decoder optie handige diensten/mijn foto's enz..Staat allemaal in de gebruiksaanwijzing. Maar wees gewaarschuwd: er zitten nog veel fouten in en het loopt regelmatig fout met de nodige foutmeldingen en irritaties. Het forum hier staat al vol metr posts over foutmeldingen in PConTV...
Of je modem er klaar voor is kan je checken op de configuratiesite van de modem (b-box2). Jed moet in de status dan 3 VLAN's hebben staan met elk een IPadres. Da's hier
http://192.168.1.1/
Of je modem er klaar voor is kan je checken op de configuratiesite van de modem (b-box2). Jed moet in de status dan 3 VLAN's hebben staan met elk een IPadres. Da's hier
http://192.168.1.1/
@sinjoor71
Dit weet ik wel, staat er ook, maar VLAN 30 stond niets van ip adres. Hopeloos dus besloten om modem naar factory te resetten. Hierdoor werd alles ingevuld. Nu decoders heropgestart en er kwamen tal van nieuwe displays, dus ik vermoed dat het is opgelost. Gelukkig.
Verdere informatie volgt nog indien het niet werkt.
Dit weet ik wel, staat er ook, maar VLAN 30 stond niets van ip adres. Hopeloos dus besloten om modem naar factory te resetten. Hierdoor werd alles ingevuld. Nu decoders heropgestart en er kwamen tal van nieuwe displays, dus ik vermoed dat het is opgelost. Gelukkig.
Verdere informatie volgt nog indien het niet werkt.
Zojuist 1é decoder met succes opgestart. Gelukkig was het dat maar!
Beste hendrik,
Indien je decoders blijven heropstarten na de upgrade van je modem, voer je best een reset to factory defaults uit van je modem. Dit doe je door een vijftiental seconden het resetknopje achteraan de BBox ingedrukt te houden.
Let wel op, na de reset zijn alle instellingen mbt. de draadloze beveiliging verdwenen uit je modem. Je kan deze opnieuw instellen door de stappen te volgen in deze FAQ: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Indien je decoders blijven heropstarten na de upgrade van je modem, voer je best een reset to factory defaults uit van je modem. Dit doe je door een vijftiental seconden het resetknopje achteraan de BBox ingedrukt te houden.
Let wel op, na de reset zijn alle instellingen mbt. de draadloze beveiliging verdwenen uit je modem. Je kan deze opnieuw instellen door de stappen te volgen in deze FAQ: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363.
Met vriendelijke groeten,
Eva.
Ik zit enkel nog met een probleem bij de software; Er is een fout opgetreden. Om de home media... installatie te voltooien, moet uw computer verbonden zijn met de modem.
Deze is nochtans aangesloten op de modem. Ik zie het probleem echter niet...
Deze is nochtans aangesloten op de modem. Ik zie het probleem echter niet...
Heb je al geprobeerd om de software met de optie "repareren" terug te zetten ? Kijk ook eens op de configuratiesite van je modem. Daar moet in de status een VLAN30 staan met een apart IP-adres.
Alles met succes geînstalleerd. Ook software werkt prima, het beeld stuitert niet.
eindelijk doorheen alle problemen!
eindelijk doorheen alle problemen!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.