Belgacom TV error -300-stilstaand beeld-zwart scherm-alles op een hoop

  • 13 March 2013
  • 1 reactie
  • 520 Bekeken


Hallo


Ik hoop dat er iemand ons kan helpen want wij zitten hier al 14 dagen in dikke miserie met onze kabel;


Wij hebben draadloos, en 2 tv met apparte digibox


14 dagen geleden is het bij mijn dochter begonnen, eens er iets aan het opnemen was kreeg zij stilstaand beeld met allemaal kleine kadertjes en rare geluiden, ik dacht eerst dat het haar tv was, enkele keren uitgetrokken en was terug ok.


Maar nu hebben wij het ook al een hele avond op onze tv, kunnen zelfs niet van post wisselen en een scherm met beeld verdeeld onder x aantal vierkantjes, is gelijk een puzzel.


Dus heb de digibox afgezet en nu krijg ik niets meer, alleen zwart beeld met error 300 en langst geen kanten geen tv meer te krijgen, dit is nu al 2 uur zo, na minstens een uur van dat rare beeld en blokkering van posten.


Wij hebben ook het probleem als we iets aan het opnemen zijn, dat we dat moeten stopzetten vooraleer we de HD posten via zappen voorbij zijn. Dit wordt echt een ondragelijke situatie.


Heb geprobeerd van mijn lijn te testen, maar na een half uur draaien, krijg ik ineens de info dat deze tool niet beschikbaar is wegens onderhoud? Ik heb 2 weken alles volledig uitgetrokken en na 10 minuten terug ingestoken, met het resultaat dat mijn dochter haar tv zo maar eens even 2 uur nodig had om opnieuw de werken na de update.


Alvast bedankt,

1 reactie













Die error 300 wil zeggen dat je decoder geen signaal krijgt van je Modem BBOX2

Maar eerst even proberen alles op een rijtje te zetten :

Je hebt dus je modem BBOX2 en daarop zijn je 2 decoders aangesloten en op deze decoders zijn je TV's aangesloten.


Nu is de vraag of beide decoders via een vaste netwerkkabel aangesloten zijn of via iets draadloos bv homeplugs (bv devolo of Ruckus)


Of is er één vast met kabel en één draadloos verbonden met je modem BBOX2 ?


En zie je die error 300 op beide TV's.









Groetjes, Elsa



Reageer