Beantwoord

Belgacom lanceert TV Overal !


/files/e8c5eb9b29/snap20110701_102747.png 800x480
icon

Beste antwoord door xenne 1 July 2011, 23:43

Bekijk origineel

113 reacties

uiteraard een Belgacom applicatie.

4 NL "zenders" . ***4***

9 FR "zenders" . ***9***

Op aanvraag: 34 films (13 NL en 21 FR)

SCHANDE! WAAROM MOETEN NEDERLANDSTALIGEN ALTIJD EVENVEEL BETALEN VOOR MEER DAN DE HELFT MINDERE DINGEN!

BELGACOM DOET AAN PURE RACISME & DISCRIMINATIE.

Welke uitvlucht nu? Capaciteits problemen voor Vlamingen? Inhaalbeweging voor Franstaligen? Geen zenders beschikbaar voor Vlamingen?
Zojuist op mijn Samsung Galaxy Tab 10.1v geinstalleerd. Werkt goed, enkel 1 nadeel, beperkte zenders, vooral Nederlandstalig.

Reden is dat de TV zenders moeilijk doen, ligt niet aan Belgacom. Zelfde voor herbekijken programma's. Bij TV een betalen via Net Gemist, bij RTBF een deel gratis, kijk maar bij on demand TV op aanvraag.

EDIT:

Eerste bevindingen, bij de films kan je niet navigeren (vooruit of achteruitspoelen) of ik vind niet hoe het lukt.

TV gids werkt ook vlot eens de dag ingeladen is. Beter dan de gewonen website.
wat zenders betreft ben ik redelijk positief, op het testevent waren er maar 8, er zit dus vooruitgang in. maar ja, ik kan me voorstellen dat zenders moeilijk doen. hopelijk komen er nog wat vlaamse bij.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Lijkt me toch een enorme stap in de goede richting. Laat ons met kritiek wachten tot het wat gegroeid is. Ik wil het toch eerst uittesten op PC. De vorige versie was niet denderend en eerder een teleurstelling. Ik heb tegen Eva al gezegd dat ik maar zou geïnteresseerd zijn in een Samsung tab als TV ook kan. Ik ga echter geen tab huren zolang ik niet zelf het resultaat eerst op PC kan uittesten. Er zullen er trouwens voor augustus toch nog geen beschikbaar meer zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1286389/2011/07/01/Alle-Belgische-matchen-vanaf-2012-2013-op-Telenet.dhtml

bye bye racistische belgacom
Reputatie 2
Badge +1
Tommos... misschien beter reageren op het HLN forum, daar zijn ze zulke domme uitspraken gewoon.

Allemaal nog erg pril, dus kun je alleen maar hopen dat hier nog flink aan geschaafd zal worden, want:

  1. beeldkwaliteit "full-screen" is ondermaats op Samsung 10.1v
  2. zenderaanbod is te beperkt, zowel "live" als - extra ergerlijk - in de tv-gids (case in point: géén buitenlandse zenders, behalve - het zou Belgacom niet zijn - Franse!!!)
  3. Op aanvraag: slechts 12 (correctie: 13 inmiddels) titels beschikbaar!?

Beste Belgacom(tv), leuk dat jullie het doen, maar het kan echt nog wel véél beter hoor!
Badge
goed idee, MAAR....

geeft hier voor tv gids al weer:

"De Server is momenteel niet bescchikbaar, probeer later opnieuw"


verder ook: als ik een aflevering wil bekijken krijg ik: "om 'TV Overal' te gebruiken moet je belgacom TV klant zijn'.
Ik heb bij het inloggen mijn gegevens van e-services moeten invullen...
Die e-services staan gelinkt aan : TV Favorite, Internet Intense en 2 Mobile internets...
Dus bij mijn weten ben ik Belgacom TV klant
tommos: sorry maar dat zijn onwaardige reacties. Aan de meeste andere forumisten: oiit al eens gehoord van een testfase?
Badge
@walter: om iets te testen moet het eerst kunnen werken hé.
Wanneer ik probeer eender welke zender of film te bekijken zegt ie dat ik geen belgacom tv klant ben, hoewel ik met de juiste gegevens ben ingelogd, die aan mijn belgacom tv gelinkt zijn.

Dàt is het doel van de testfase: dat gebruikers problemen laten weten en ook voorstellen doen om te verbeteren.
Kheyvaert: sorry, maar als iets om 11:04 gelanceerd wordt, en om 13:00 uur zie je dan het soort reacties hier, inclusief zelfs racistische verwijten naar Belgacom, dan vind ik dat onterecht. Geef die mensen toch eens een beetje tijd zeg!
Badge
walter: ivm tommos:

1. persoon is niet on topic

2. hij noemt belgacom rascistisch..; wel ik nodig hem uit van eens 's ochtends van half acht tot tien aan de personeels ingang van belgacom te komen staan om te tellen.... ik weet dat ze bij telenet met maar 8% allochtonen/buitenlanders werken, terwijl dat bij belgacom ong. 48% is...
Kindjes die iets zeggen waar ze niets van weten, zoals tommos, moet je laten doen, ze denken het toch altijd beter te weten.

On topic nu: Het werkt hier ondertussen
ik zit nu al een uurtje of 4 de applicatie te gebruiken zonder probleem.

wat kwaliteit betreft, deze vind ik prima, ik heb wel maar een kleiner smartphone scherm. niet vergeten dat het de bedoeling is tv te kijken via een mobiel internet, één uurtje mobiel tv kijken zal zo'n 200MB verbruiken, dus nog betere kwaliteit zal het verbruik nog doen stijgen

mvg
Applicatie is niet compatibel met de Samsung Galaxy 2 s9100, kan hem niet installeren vanuit de android market.

Werkt wel op de galaxy 9000 en galaxy ACE.
Reputatie 7
Badge +3
Probeer via onderstaande link deze apllicatie is compatibel

https://market.android.com/details?id=be.belgacom.mobile.belgacomtvtabletnl&feature=search_result

Patrick
kan altijd gebeuren dat er een app met bepaald toestel niet werkt, en dit lijkt inderdaad het geval met de SGS2, zijn al verschillende meldingen van... ze zijn er mee bezig

http://twitter.com/belgacom_eva_NL/status/86739702660599809

mvg
Waarom een ​​download van de applicatie niet mogelijk is zonder dat ik een Google-account moet openen, find ik heel vreemd! Dat wil ik niet!
tsja Drielander, dat zijn nu éénmaal de consequenties van een Android device. zonder Google account kan je niets downloaden uit de market. als je dat niet ziet zitten, moet je ver van Android toestellen vandaan blijven

misschien toch nog fkes benadrukken dat voorlopig enkel de Android applicatie uit is. applicaties voor pc/apple volgen later

mvg
Net gedownload en getest; werkt perfect op mij HTC HD2 toestel zonder storingen/problemen.

Ben wel benieuwd of dit data volume van ons maandelijks volume word afgerekend of dat men dit afzonderlijk zou berekenen. (maar ja, dit zijn zorgen voor later)
de tablet applicatie werkt hier ok niet op mijn motorola xoom. (niet compatibel volgens android market)

hopelijk wordt dit probleem snel opgelost, want dit zou en enorme meerwaare zijn.
Badge +1
VTM als zender zou welkom zijn maar het is een goed begin. Nu nog zo'n app op de pc en misschien voor apple producten.
Dag, ik heb nog niet zitten zoeken, is TV OVERAL , overal te ontvangen? Of is deze overal enkel in belgie?

Of kunnen we via de wifi van ons hotel in het buitenland ook naar tv kijken als er iets speciaal is?
Reputatie 2
Badge +1
Enkel belgie(geocoding)... heeft te maken met uitzendrechten
https:///people/cb924b0f8a ga inderdaad eens naar Belgacom brussel. je zal moeite moeten doen om hulp te krijgen in het Nederlands hoor!

moet ik eens een verhaal vertellen van enkele weken terug waar een Vlaming een sollicitatie deed bij Belgacom voor een functie waar de taal vereiste engels was. Interview was dus officieel ook engel, maar solliciatie was dus in het *FRANS* en die persoon werd niet aangenomen omdat hij dus geen frans sprak (enige reden!) => pure discriminatie


Het beruchte smsje van meneer RTL vergeten vorige week? via proximus? Hoeveel klachten zijn er niet binnen gekomen dat vlamingen dit in het Frans gekregen hadden?

Hoe lang duurde het niet om deze forum aan te passen zodat het niet alleen pour les francophones was?

Ik zag hier ook dat mensen zich konden inschrijven op Belgacom club ofzo. maar ze kregen alle documenten in het frans.


ze brengen iets uit.. 60% van de bevolking krijg 4 zenders!!!! 40% van de bevolking krijg 9 zenders!!! Maar die 60% mag wel de volle pot betalen hoor. Meer zelfs, zij zorgen ervoor dat die 40% n og meer zenders zullen krijgen


ze zullen nog wel uitbreiden hoor, er zullen er nog wel een hoop franse zenders bijkomen. Net zoals hun Belgacom tv brol, le television pour les francophones.


voor hoeveel zullen we wedden dat die applicatie gemaakt is door een frans of waals bedrijf?

=> mijn woorden zijn nog niet koud of ik zie dit: https://market.android.com/details?id=be.belgacom.mobile.belgacomtvphonenl screenshots, van op aanvraag.. "Cinéma, Drame, Romantique, Cinéma Européeen, XhX,etc'. Ze zijn de vertaling vergeten. hoe zou dat nu toch komen? Enkel waalse testers, want is ook hun doel publiek

Belgacom discimneert op basis van taal, en dit is reeds duidelijk bewezen. Maar als je politiek gesteund wordt, door de politiek Wallons, dan mag je hier veel in Belgie.




https://market.android.com/details?id=be.belgacom.mobile.belgacomtvtabletnl&feature=search_result" target="_blank

De eerste reactie op android market van de nieuwe applicatie:


Nog werk aan




by Eric– 1 juli 2011
Allemaal nog erg pril, dus kun je alleen maar hopen dat hier nog flink aan geschaafd zal worden, want: 1. beeldkwaliteit "ful-screen" is ondermaats op Samsung 10.1v 2. zenderaanbod is te beperkt, zowel "live" als - extra ergerlijk - in de tv-gids (case in point: géén buitenlandse zenders, behalve - het zou Belgacom niet zijn - Franse!!!) 3. Op aanvraag: slechts 12 titels beschikbaar!? Beste Belgacom(tv), leuk dat jullie het doen, maar het kan echt nog wel véél beter hoor!

Reageer