Belgacom lanceert de V5 Mini-decoder

  • 29 April 2014
  • 4 reacties
  • 2608 Bekeken

/files/84457c72a1/DecoderV5MiniFace.JPG 565x301

4 reacties






Beste Eva ,


Ik heb een Privé bericht verstuurd gisterenavond laat, wil je die eens lezen a.u.b.


Mvg,


Elsa








  • Beste Eva , Heb je mijn PB omtrent aankoop V5-mini goed ontvangen !? Mvg, Elsa




Beste Eva,



ik heb bij mijn V5 huurdecoder een V4 afstandsbediening gekregen (met IR)

is het mogelijk om deze in een BGC center om te wisselen met een V5 afstandsbediening

zodat ik mijn V5 huurdecoder kan bedienen via RF .



Mvg,



Elsa





Reputatie 7
Badge +1


Iedereen moet voor zich uitmaken wat voor hem of haar gunstig is. Kopen is interessant als je niet regelmatig van provider wilt veranderen.Die zijn trouwens nooit écht te vergelijken. Bij Telenet gebeurt alles via de HDD van de digicorder: geen digicorder, dan geen opnames mogelijk, enkel pauzefunctie. Wél is het mogelijk de harde schijven van verschillende digicorders te linken, maar dan moet jer ook internet van Telenet hebben.



Bij Belgacom kan je dus altijd al je nPVR-opnames op alle decoders bekijken, omdat die op de server staan. De harde schijven daarentegen kan je niet in netwerk zetten. Ook is hier TV replay in 2 versies mogelijk (mét en zonder doorspoelfunctie). Belgacom kon die stap gemakkelijk zetten, omdat zij met het nPVR-systeem al systematisch via de servers werken. Bij Telenet enkel voor VOD. 't een is 't een, en 't ander is 't ander zeggen ze in Antwerpen. Voor ons kijkprofiel (bekijken 90% uitgesteld via PVR, nPVR TV replay) voldoet Telenet niet . Voor Elsa lijkt de V5 mini een uitstekend alternatief, omdat nPVR en TV replay mogelijk blijft. Bij Telenet met digibox kan je enkel live of met VOD kijken. Ik weet zelfs niet of die nog in het aanbod zitten.



Voor mij persoonlijk voldoet de half 2012 aangekochte V4 momenteel perfect. Alles kan: PVR, nPVR, TV replay,

Reputatie 7
Badge +1


Juist ja, alllicht hebben de onderhandelingen hierover héél lang gelopen...ik wacht nu nog op een supplement om nPVR te mogen doorspoelen....?



Zo'n minidecoder (bij Telenet digibox, of CI+ smartcard, maar die kunnen daar écht niks mee opnemen, want geen nPVR-mogelijkheid) is ideaal voor veel ensen, die alleen maar uitgesteld willen kijken en niks langer dan 30 dagen willen bewaren. Als ook nog TV replay (+) mogelijk wordt, zal het m.i. toch succes hebben denk ik.




Reputatie 7
Badge +1


In 90 tot 95% van de gevallen volstaat 30 dagen ruimschoots voor mij, en je kunt, als je het niet op tijd kunt bekijken,die opnames nog overkopiëren op een DVD-recorder. En opnemen om nooit te bekijken vind ik nogal absurd, maar ieder zijn 'meug' hé.duivel Al gebeurt het mij ook al wel eens dat ik niet tijdig kan kijken. Ik sta voor Aspe al zeker 3 afleveringen achter, en kijk dan als er nog 2 dagen overblijft...inderdaad 'absurd'...kwestie van prioriteiten stellen zeker? Maar als 2e of 3e decoder met héél snelle bediening lijkt me dat wel iets. Mijn V4 is nu bijna 2 jaar oud, en ik heb nog ca 65% vrij op de HDD. Allemaal door intensief gebruik van het nPVR-systeem. Maar de HDD blijft dan toch handig als alternatief en voor zenders waar nPVR niet voor werkt.

Reageer