Belgacom lanceert Belgacom 11+


Belgacom 11+, de nieuwe voetbalzender van Belgacom, brengt de volledige UEFA Champions League op het scherm, plus het beste van de Spaanse en de Portugese Liga, de Spaanse beker, de Jupiler Pro League in Multi Live en exclusieve voetbalprogramma's voor slechts € 9,95 per maand.
De voorbije maanden heeft Belgacom haar nationale voetbalaanbod (vijf wedstrijden van de Jupiler Pro League) uitgebreid met lokale (tweede klasse) en internationale competities (verwerving van de rechten van de UEFA Champions League, de eerste divisie in Spanje en Portugal en de Spaanse beker). Belgacom TV wil zijn abonnees-voetballiefhebbers de sterkste emoties laten beleven, via wedstrijden van clubs uit hun streek of van de grootste Europese clubs. Voor de aftrap van het seizoen 2012-2013 hertekent Belgacom haar voetbalaanbod met de komst van een nieuwe zender Belgacom 11+ naast Belgacom 11.

Voor de abonnees van Belgacom TV, al vertrouwd met Belgacom 11, blijft het gratis aanbod bestaan. De vijf zaterdagwedstrijden van de Jupiler Pro League en de wedstrijden van de tweede klasse zullen nog altijd gratis te bekijken zijn op Belgacom 11. Ook de thuiswedstrijden van Sporting Charleroi en Waasland-Beveren worden gratis en exclusief op Belgacom 11 uitgezonden.

Belgacom 11+ is de enige Belgische zender die zijn abonnees alle matchen van de UEFA Champions League, het beste van de Spaanse en Portugese Liga, en de Jupiler Pro League in Multi Live toont. Goed voor in totaal 320 livematchen. Maar er is meer. Voor de UEFA Champions League biedt Belgacom, naast de gelijktijdige uitzending van de acht wedstrijden, het Multi Live-concept aan. Zo kunnen de abonnees de hoogtepunten van alle wedstrijden in één programma rechtreeks meemaken. Bovendien wordt Belgacom 11+ een echte zender met een volledig programmaschema. Naast de rechtstreekse wedstrijden, zal Belgacom 11+ ook magazines, samenvattingen van wedstrijden en exclusieve voetbalprogramma’s van clubs, in multicast uitzenden.

De lancering van Belgacom 11+ is gepland op 27 juli met de galamatch tussen Benfica Lissabon en Real Madrid. Voetbalfans die op het Belgacom 11+ aanbod willen intekenen, kunnen dat doen vanaf 3 juli en betalen pas vanaf 16 augustus 2012. Voor deze nieuwe voetbalzender betalen zij 9,95 euro per maand, zonder verbintenis.

Voor Vlaanderen blijft Bart Raes het gezicht van de voetbalverslaggeving. De andere teamleden zijn Peter Vandenbempt, Wilfried Mostinckx en Nicolas De Brabander. Deze drie nieuwe aanwinsten combineren talent en ervaring. Peter en Wilfried zijn de vaste waarden, terwijl Nicolas bij de beste commentatoren van de jonge generatie wordt gerekend. Peter Vandenbempt, die bij Sporza zal blijven werken, zal commentaar geven of in de studio aanwezig zijn tijdens de UEFA Champions League wedstrijden.

Koen Meulenaere, Jeroen Van Haute, Bram Vandendriessche, Kenny Michiels, Dave Peters en Jeroen Roppe zullen zoals de vorige seizoenen de wedstrijden van commentaar voorzien. Gert Verheyen en Wim De Coninck blijven op post met scherpe analyses van de verschillende competities die op Belgacom 11 en 11+ worden uitgezonden. De teams krijgen het gezelschap van nationaal of internationaal gerenommeerde gasten. Ter gelegenheid van de wedstrijden van de UEFA Champions League zullen ze in de studio hun deskundige kijk op de wedstrijden geven.

Ten slotte kunnen de Belgacom TV-abonnees hun Belgacom 11- en 11+- zenders op hun pc/Mac, tablet of smartphone bekijken dankzij TV Overal. Ze hoeven enkel de TV Overal-applicatie (in Google Play of de Apple App store) te downloaden of gewoon te surfen naar www.tvoveral.be.

In afwachting van de hervatting van de internationale wedstrijden, zal Belgacom TV zijn voetbalfans verwennen met de wedstrijd Benfica Lissabon - Real Madrid en een serie van internationale vriendschappelijke wedstrijden met vermaarde teams zoals Manchester City, Arsenal, Chelsea of de MLS All Stars. Al deze wedstrijden zullen op beide Belgacom zenders, Belgacom 11 en 11+, te volgen zijn.

mvg

38 reacties

de multi live & de portugese competie dus niet gratis meer.... maar we behouden wel onze vijf gratis matchen + de thuismatchen van Charleroi & Beveren-Waas

me mogen dus niet klagen denk ik....

of er veel interesse gaat zijt in het betalend aanbod?

mvg
Een probleem met men account wachtwoord,


Telkens als men maccomputer opstart moet ik men wachtwoord invullen, eigenlijk is dat niet zo'n groot probleem toch zou ik graag weten hoe ik het kan verhelpen daar het vroeger nooit zo geweest is!!! Bedankt
Als je binnen uw bestaand abonnement gebruikt kunt maken van twee gratis tv boeketten, kan je deze verwijderen of annuleren en voor het pakket 11+ kiezen. Dit zonder de 9,95 euro te moeten betalen?

Vb. Het nu natuurpakket (ter waarde van 5,40€) en filmpakket ( ter waarde van 5,40€) die gratis in mij abo zitten. Kan ik deze inruilen voor het 11+ pakket?


Mvg,
dat weet ik nog niet Mich, vrees van niet, voorlopig staat het er dus niet bij, maar officieel kan je maar vanaf morgen Belgacom + nemen. ik zou zeggen informeer eens bij de klantendienst en laat zeker iets weten aub



  • een van de volgende tv-voordelen naar keuze:

    • Boeket Sport & Pleasure: sportzenders en zenders voor volwassenen.
    • Boeketten Entertainment (zenders met kwaliteitsseries en –films) + Nature & Discovery (zenders met documentaires over de natuur, reizen en dieren)
    • Boeket Kids (zenders met de allerbeste tekenfilms en kinderseries) + Kids Pass (programma’s die speciaal voor kinderen in een beveiligde omgeving)
    • Net Gemist (VRT) : de programma's van één, Ketnet en Canvas van de laatste 7 dagen
    • Coaching Pass : honderden filmpjes gepresenteerd door de beste coaches, gaande van fitness, gezondheid en welzijn, koken, gevechtssport, enz.
      [/list]
      [/list] mvg

opties en diensten :=> http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/subcategory/sc_cz_res_television.page


de beste zaterdagmatch in hd kwaliteit gaat ook naar belgacom 11+ (wel nog in sd te bekijken op belgacom 11)

mvg
Is Belgacom 11+ altijd in HD? Zou graag Primera Division in HD zien, sd slechte kwaliteit vind ik persoonlijk voor sport op tv.
meer info op http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_hbs_tv_foot_bgctv.page?

er staat oa :

De beste wedstrijden en programma's zijn beschikbaar in hd.

concreet zijn we daar niet veel mee natuurlijk, 't zal afwachten worden tot de uitzendingen beginnen om te zien wat er in hd is en wat niet.

mvg
Bij de Copa del Rey is de finale niet inbegrepen ???????


Welke verhaal steekt hier achter ?
simpel, de rechten van de finale van de Copa del Rey zijn apart verkocht en deze bezit belgacom niet

mvg
zoals de zaken nu staan wel... want telenet mag ze niet uitzenden, dus zullen ze automatisch altijd bij belgacom belanden (ook als ze tegen een topper zouden spelen)

maar dit gaat nog een staartje krijgen. telenet betaalt immers voor alle matchen, maar zou deze niet mogen uitzenden omdat de ploegen zelf een contract afgesloten hebben vorig jaar toen ze nog in tweede speelden. pikant detail is dat charleroi in de tijd dat ze nog in eerste speelden al een overeenkomst gesloten had met de pro league

de pro league spreekt zich hierover uit volgende week maandag, 't is zelf mogelijk dat charleroi uitgesloten wordt uit eerste klasse

dus of alle thuismatchen van Sporting Charleroi en Beveren-Waas effectief exclusief gaan te zien op Belgacom, dat is nogal voorbarig.... kan nog een juridisch staartje krijgen die mogelijk zelfs de competitiestart vertraagd

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Geen enkel van de 5 wedstrijden in HD, geen multilive meer, en de Portugese wedstrijden ook weg, lag nochtans allemaal vast voor 3 jaar! (was beloofd)

Volgend seizoen alles bij 11+
dat ze het portugese voetbal in het betalend aanbod zouden steken was verwacht. er komt een vernieuwde multi live in HD, en deze gaat dan ook naar 11+

uiteindelijk behouden we onze vijf gratis matchen per weekend (in SD), denk dat we nog niet mogen klagen...

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Ok, xenne, je hebt gelijk, we hebben toch nog iets, maar denk dat BGC hun verplichting moest nakomen door hun beloftes, vind wel spijtig dat er op 11 geen HD uitgezonden wordt, tenslotte we kijken en betalen toch voor digitaal!

Groetjes
Reputatie 1
Hallo,

Zouw het ook mogelijk zijn om aparte wedstrijd te bekijken mits betaling voor die wedstrijd zonder een abonement te nemen op Belgacom 11+?????

Een abonement van 9€ lijkt mij veel als men maar af en toe naar bepaalde wedstrijden wilt bekijken. Vroeger ging dit wel bij de nationale competitie....

Groeten

over die mogelijkheid is niets gezegd dus we moeten veronderstellen dat dit niet mogelijk zal zijn......

mvg
Badge
xenne ik weet niet goed waar jij al jouw informatie haalt,maar telenet zend in ieder geval alle matchen uit.Of julie die nu wel of niet uitzenden.
Axana, lees nog eens alles terug zou ik zeggen...

feit : Beveren-Waas & Charleroi hebben de rechten van hun thuismatchen op eigen houtje exclusief verkocht aan Belgacom vorig jaar (voor 3 seizoenen).

ik schreef dat dit nog een staartje gaat krijgen, volgende week maandag gaat de Pro League uitspraak doen in deze zaak.... de Pro League is natuurlijk niet blij & Telenet ook niet met deze gang van zaken. 't is dus afwachten wat ze maandag beslissen, mogelijks wordt Charleroi zelfs uitgesloten uit eerste klasse

maar zoals de zaken nu staan : Belgacom heeft de exclusieve rechten voor uitzending thuismatchen in handen, dit is ook hoe Belgacom nu promotie maakt

of de soep zo heet zal gegeten worden zien we dan nog wel, vermoedelijk zal dit nog wel een juridisch staartje krijgen

mvg
Badge
Xenne,dit weet ik ook al maanden,en ik heb al deze berichten hier en die van jou ook gelezen.Op televisie wordt ook al maanden vanaf sporting1 tot8 weergegeven dat alle matchen van de pro league bij telenet worden uitgezonden.
en dit is de huidige reclame van belgacom : Ook de thuiswedstrijden van Sporting Charleroi en Waasland-Beveren worden gratis en exclusief op Belgacom 11 uitgezonden.

maar laat ons gewoon afwachten tot de maandag, dan weten we misschien meer ... uiteindelijk zal het misschien wel een rechter zijn die beslist of Telenet die matchen wel of niet zal mogen uitzenden

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Het stormpje tussen Waasland-Beveren en Sporting Charleroi enerzijds en de Pro League anderzijds is gaan liggen. Beide clubs schikken zich naar de Pro League-eissen!

Voor de volledige duiding zie teletekst op één of canvas blz. 509-510-511

Dus m.a.w. alle eerste klasse wedstrijden op Telenet, de 5 zaterdagwedstrijden gratis op BGC!

mvg

bedankt JDM, daarmee is deze brand geblust, Belgacom zet sportief een stap opzij en ziet af van z'n exclusiviteit... (vraag mij af of Telent hetzelfde had gedaan)

Het sportieve aspect is belangrijker dan het economische

Belgacom en de voetbalclubs Waasland-Beveren en Charleroi zijn tot een overeenkomst gekomen om het conflict met de Pro League op te lossen. De beslissing werd genomen in het belang van de clubs, de competitie en de supporters.

De Pro League wou niet afwijken van haar standpunt en wilde de 2 clubs weren uit de eerste klasse. Dit vooruitzicht vond Belgacom niet fair tegenover de 2 clubs die het verdienen om naar eerste klasse te promoveren. Daarom heeft Belgacom toegelaten dat Waasland-Beveren en Charleroi afzien van hun exclusiviteitovereenkomst voor het uitzenden van hun thuiswedstrijden zodat ze kunnen toetreden tot de eerste klasse. Belgacom blijft wel sponsor van Waasland-Beveren en Charleroi.

Belgacom is overtuigd recht in haar schoenen te staan in dit dossier maar de uitsluiting van Waasland-Beveren en Charleroi uit de 1ste klasse was voor Belgacom geen optie. Het sportieve aspect is belangrijker dan het economische.

Voor de abonnees van Belgacom TV blijft het gratis aanbod bestaan. De vijf zaterdagwedstrijden van de Jupiler Pro League en de wedstrijden van de tweede klasse zullen nog altijd gratis te bekijken zijn op Belgacom 11. Belgacom 11+, de nieuwe voetbalzender van Belgacom, brengt de volledige UEFA Champions League op het scherm, plus het beste van de Spaanse en de Portugese Liga, de Spaanse beker, de Jupiler Pro League in Multi Live en exclusieve voetbalprogramma's voor slechts € 9,95 per maand.

bron: belgacom.com

niets staat een competitiestart nu nog in de weg

mvg
Is er nu al geweten of belgacom 11+ ook als gratis tv voordeel bij een maxi pack kan worden gekozen?

Zit nunog met oud pack en ben aan het wachten om te kiezen tussen maxi of comfort pack rekening houdend mat prijs van Voetbal abonnement (wat dus 9.95€ is) en of dit kan gekozen worden als gratis tv voordeel. De andere voordeel items interesseren mij op dit ogenblik niet.
een vraagje,


voor hoelang heeft belgacom tv de rechten voor de primera division? Is dit 1 jaar of voor meerdere jaren?


mvg brutus
Badge
Dat zullen ze dan ook wel gedaan hebben xenne die stap achteruit indien nodig.Maar ik wist al meer dan een maand dat alle matchen bij telenet te zien waren,en ik had toen ook die berichten gelezen van die twee clubs en dat geval charleroi,maar ik begin nu naderhand die truks via het achterpoortje te kennen bij belgacom.Vroeger enkel eerste klasse en wat krijg je nu,spaans/italiaans/2 de klasse en dan proberen ze zich nog te moeien in die eerste klasse waar ze al matchen mogen van uitzenden.En top of the bill is dan nog het basketbal niet te vergeten.Ik dacht vroeger toch dat dit het groote verschil was tegenover telenet.Zij hadden het voetbal aanbod en belgacom had gewone zenders.In plaats dat belgacom investeerd in sport kan het misschien investeren in meer en betere zenders die de klanten vragen.Ik denk ook niet dat de mensen naar hier zien gekomen voor het voetbal,want de slimste zijn weer weggegaan.voor die paar wedstrijden blijf je niet wel voor 16 als je kan kiezen welke wedstrijd je wil volgen.

Reageer