Belgacom Internet Overal


Reputatie 4
Badge +1
Ik heb me een paar dagen geleden een smartphone aangeschaft en zou graag ook gebruik kunnen maken van Belgacom Internet Overal

Ik heb reeds Mobile Internet Free weekend dus ben ik reeds in het bezit van een usb-modem en een sim-kaart waarvan ik soms gebruik maak om op verplaatsing op het 3G-netwerk te kunnen surfen met laptop( in het week-end)

Als ik nu gebruik wil maken van belgacom Internet Overal met mijn smartphone, moet ik dan de sim-kaart uit mijn usb-modem verwijderen en die in mijn smartphone steken? Ik heb dit kaartje al eens trachten te verwijderen maar het zit zodanig vast in de usb-modem dat ik bang ben het te beschadigen.

Momenteel zit er in mijn smartphone een proximus-pay-and-go simkaartje.

Kan je op het sim-kaartje (van de usb-modem) ook telefooncontacten zetten en opladen met beltegoeden, of kan dit alleen maar gebruikt worden om op het internet te surfen via het 3G-netwerk?

Ik heb nog wel een paar vragen maar die stel ik later wel om het overzichtelijk te houden.

Alvast bedankt

13 reacties


Kan je op het sim-kaartje (van de usb-modem) ook telefooncontacten zetten en opladen met beltegoeden, of kan dit alleen maar gebruikt worden om op het internet te surfen via het 3G-netwerk?


Het is een data only sim . het heeft wel een telefoonnummer dus kunnen kan je ook sms'en hiermee.
ik vind de reclame internet overal zwaar misleidend, de beloofde hotspots via FON werken amper!

keer op keer, waar ook in België (behalve bij me thuis) krijg ik bij het inloggen de melding:

deze dienst is momenteel niet beschikbaar

Knudde noem ik dat!

Ik ben heel teleurgesteld en overweeg een overstap naar Mobile Vikings... :(
Reputatie 4
Badge +2
Belgacom Fon is een "scheet in een fles", als men aan iemand zijn voordeur gaat zitten dan heeft men misschien verbinding.
't is niet altijd negatief zenne,

ik ken een vriendin die verhuisd en BGC terug wilt installeren op haar appartement,
maar nu hebben ze vastgesteld dat er een probleem is op straat en moet BGC de gemeente aanspreken om de straat te mogen open breken,
dit kan tot 14 dagen in beslag vooraleer die bevestiging van de gemeente komt.

Ondertussen kan ze verder werken door in te loggen op FON_Belgacom en dit kost haar niks tot de reparatie in straat gebeurd is.

Bij deze gelegenheid wil ik er ook nog eens op wijzen dat het niet altijd de fout is van van BGC dat een herstelling zo lang blijft aanslepen.

Groetjes, Elsa
@Patrick48,

Als je enkel een abonnement Freeweekend hebt met USB stick om enkel in het weekend gratis te surfen dan vermoed ik dat je een ander mobiel abonnement zal moeten nemen om te surfen via 3G met je smartphone. Je kan best hieromtrent eens contact opnemen met de klantendienst en stuur een berichtje naar Eva.

Ikzelf heb ook een tijdje geleden een smartphone aangekocht om te kunnen surfen via 3G met Belgacom Overal en ook ik had een abonnement Free weekend maar dat kaartje kan je niet gebruiken in je smartphone om gratis te surfen. Ik heb mijn pack moeten wijzigen omdat het niet mogelijk was met Free weekend en dus gekozen voor een pack met mobiel abonnement inbegrepen.

Om kunnen gebruik te maken van het gratis volume voor mobiel surfen heb je een BETALEND mobiel abonnement nodig. Daarom adviseer ik je om je vooraf goed te laten inlichten wat voor u het voordeligste kan zijn voor het gebruik van het 3G netwerk voor je smartphone.

Groetjes,

Greetje
Reputatie 4
Badge +1
Ok, alvast bedankt voor de reacties

Ik heb met veel geduld het sim-kaartje uit mijn usb-modem van Mobile Internet Free weekend gekregen en in mijn smartphone gepleurd.

Het kaartje wordt aanvaard als ik de pincode intik, dus dat zit al goed.

Kan er hier soms iemand beschrijven welke stappen ik nu moet ondernemen om gebruik te kunnen maken van Internet Overal via mijn smartphone om zo ook op het 3G-netwerk te kunnen surfen?

Ik heb al eens rondgeneusd in "mijn e-services" om het abonnement te wijzigen maar raak er niet.wijs uit.


Mvg
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Greetje,

Mijn vorige bericht heb ik geplaatst voordat ik uw bericht heb kunnen lezen ( scheelde amper 1 minuutje bij het posten)

Dit zou inderdaad best kunnen, maar dan was de communicatie daarrond wel misleidend.

Er staat op de site van Belgacom vermeld indien je al in het bezit bent van een Mobile Internet Free weekend abonnement je graits kan overstappen naar Internet Overal.

Alvast bedankt voor de reactie
Hallo Patrick48,

Ja dat is inderdaad zo dat je als je in het bezit bent van een Mobile Internet Free weekend abonnement je gratis kan overstappen naar Internet Overal en dan krijg je gratis volume 250 MB om altijd te surfen (dus niet enkel in ' t weekend) maar niet met je smartphone, wel met je laptop.

Om gebruik te kunnen maken van Internet Overal en te surfen via 3G netwerk met smartphone heb je een BETALEND mobiel abonnement nodig i.p.v. gratis free weekend.

Ik denk zelfs dat je een andere Simkaart nodig hebt om kunnen gebruik te maken van je gratis volume 250MB voor je laptop om altijd (dus op gelijk welk tijdstip) te kunnen surfen via 3G

Belt u misschien eens naar het gratis nummer 080022800 voor de volledige informatie omtrent je abonnementsmogelijkheden.

Groetjes,

Greetje

Reputatie 4
Badge +1
@Greetje,


Inderdaad je hebt overschot van gelijk Greetje, dit geldt alleen maar voor laptops en alle andere toestellen die je niet in je binnenzak kan deponeren, het zou te mooi zijn niet?

Als test heb ik mijn Pay and Go kaart opgeladen via de site van Proximus met 3 euro, daarvoor zou ik 25Mb surfwaarde krijgen op mijn mobieltje.

De 3 Euro is van van mijn bedrag op mijn Pay and Go kaart afgetrokken, maar ik kan nog steeds niet via 3G-op het internet. Ik snap er helemaal niks meer van.

Ik heb mijn Gsm-nummer ook laten registreren zodat ik alles kan zien in "mijn e-services" dus dat kan ook het probleem niet zijn.

De gegevenstoegang via mobiele netwerken is op mijn smartphone ook iingeschakeld.

Wat zou het probleem kunnen zijn dat ik geen verbinding kan maken met het 3G-netwerk?

Mvg.
Indien je geen verbinding kan maken met het 3G-netwerkt raad ik je aan om te bellen naar het gratis nummer 0800/22909 met optie GSM.

Je kan ook hieromtrent gratis bellen met je GSM naar het nummer 1909. Daar leg je uw probleem uit en men zal je daar zéker verder kunnen helpen.


P.S. Opletten dat je niet voortdurend de gegevenstoegang voor mobiele netwerken ingeschakeld laat, ENKEL WANNEER U HET NODIG HEBT, want dat zou anders een dure rekening kunnen worden. Je gratis en/of betaalde tegoeden worden zo snel opgebruikt.

Ook nog, om de batterij van je smartphone te sparen raad ik je aan om ook de "wifi" niet voortdurend ingeschakeld te laten (enkel indien nodig). Indien je de "wifi" voorturend ingeschakeld laat zal je heel veel je smartphone moeten opladen wat kan vermeden worden voor een langer gebruik/slijtage van de batterij.

Groetjes,

Greetje
Beste Patrick48,

Ik ben zopas eens gaan kijken wat eventueel het probleem zou kunnen zijn dat je geen verbinding kan maken met het 3G-netwerk.

Op de website van Belgacom bij Produkten & Packs las ik de volgende melding :

  • Om met uw smartphone te kunnen surfen via het 3G-netwerk, dient u een gsm-bundel te combineren in een Pack met Internet Overal.
  • In elk geval raad ik je toch aan om eens contact op te nemen met Proximus op het gratis nummer 1909.
Groetjes,

Greetje
Reputatie 4
Badge +1
@Greetje

Hardstikke dank voor de raad en de moeite hoor, dat zijn nu eens posts waar een mens iets aan heeft.

Ik zal in de loop van volgende week eens contact met Proximus opnemen dat lijkt me inderdaad het verstandigste.

Aan mijn smartphone zal het alvast niet liggen want die kan wel op het 3G-netwerk als ik er een sim-kaartje insteek van een vriend.

Ook een goed idee om wifi uit te schakelen indien dit niet wordt gebruikt zodat de batterij wordt gespaard.

Van zodra het probleem is opgelost laat ik iets weten.

Mvg.

Patrick

Best Patrick48,

Zonder dank hoor, heel graag gedaan. Hiervoor dient een forum - om elkaar te helpen indien mogelijk hé. Ik ben, net als iedereen, ook graag geholpen als dat eventjes kan.

Tegelijkertijd is een forum ook zeer leerrijk. Men is nooit te oud om te leren hé.

Groetjes,

Greetje

Reageer