Beste,
Ik heb een vraagje ivm mijn abonnement. Ik heb al een hele tijd een belgacom intense (+Belgacom TV) abonnement
Alles werkt en goed, dus eigenlijk heb ik niets om over te klagen. En dat is goed 🙂 :)
Nu, het vraagje: als ik op de belgacom site kijk, dan geeft dit mij recht op 30 Mbits downstream en 4.5mbit upstream.
Vandaag de dag heb ik een 9mbit connectie (volgens de status pagina van mijn modem). Wat wil zeggen dat ik zelfs de snelheid van internet comfort (het goedkopere abonnement) niet eens haal.
Ik had graag geweten of er hier enige verbetering mogelijk is. (De belgacom winkels zijn gesloten tegen het uur dat ik er meestal kan raken.. Ben al 4x net te laat geweest).
Wat is er mogelijk in de regio Beringen (Lummenseweg)?
Alvast bedankt
groetjes
Marino
Bladzijde 1 / 1
Je zult het eens moeten checken op deze site:
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl
dat is wél voor TV.
Voor de rest zul je je inlog gegevens eens moeten opgeven voor Eva van Belgacom. Die zal dan nazien of er al VDSL2 voor jou beschikbaar is.
Dat hangt ervan af of er in jouw buurt al ROP's zijn bijgezet. Dat zijn tussencabines die met glasvezel met de centrale verbonden zijn. Afhankelijk van de afstand (niet in vogelvlucht maar de kabel onder de grond) die je dan hebt van de dichtstbijzijnde ROP (normaal best max. 400m) kun je dan betere verbindingdscijfers krijgen. VDSL2 wordt slechts aangeboden vanaf 16,5 Mbps download wordt hier gezegd en dat zul je dan wél nog niet hebben. Voor TV zul je dan ook wel maar max. 2 SD-streams hebben nu. HD posten zullen voor jou dan ook nog wel niet kunnen.
In principe: voor TV (heb ik van axs hier op de community)
>6Mbit (9 of 12): 2 SD streams.
VDSL2 16.5Mbit: 2SD stream of 1HD stream
VDSL2 20Mbit: 4SD stream of 2HD stream
VDSL2 30Mbit: 6SD stream of 2HD stream
Het heeft inderdaad geen zin een Internet Intense te nemen als je de normen van een Comfort (12 Mbps down, en 1,5 bps up) niet eens haalt.
Voor TV-HD heb je VDSL2 nodig, een b-box2 modem en een HD-decoder van Scientific Atlantic; die mag je gratis gaan omruilen als VDSL2 beschikbaar wordt.
http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl
dat is wél voor TV.
Voor de rest zul je je inlog gegevens eens moeten opgeven voor Eva van Belgacom. Die zal dan nazien of er al VDSL2 voor jou beschikbaar is.
Dat hangt ervan af of er in jouw buurt al ROP's zijn bijgezet. Dat zijn tussencabines die met glasvezel met de centrale verbonden zijn. Afhankelijk van de afstand (niet in vogelvlucht maar de kabel onder de grond) die je dan hebt van de dichtstbijzijnde ROP (normaal best max. 400m) kun je dan betere verbindingdscijfers krijgen. VDSL2 wordt slechts aangeboden vanaf 16,5 Mbps download wordt hier gezegd en dat zul je dan wél nog niet hebben. Voor TV zul je dan ook wel maar max. 2 SD-streams hebben nu. HD posten zullen voor jou dan ook nog wel niet kunnen.
In principe: voor TV (heb ik van axs hier op de community)
>6Mbit (9 of 12): 2 SD streams.
VDSL2 16.5Mbit: 2SD stream of 1HD stream
VDSL2 20Mbit: 4SD stream of 2HD stream
VDSL2 30Mbit: 6SD stream of 2HD stream
Het heeft inderdaad geen zin een Internet Intense te nemen als je de normen van een Comfort (12 Mbps down, en 1,5 bps up) niet eens haalt.
Voor TV-HD heb je VDSL2 nodig, een b-box2 modem en een HD-decoder van Scientific Atlantic; die mag je gratis gaan omruilen als VDSL2 beschikbaar wordt.
Bedankt voor de reactie.. Nu ja, er is nog 1 voordeel aan intense, nl het ontbreken van de download limit..
Als ik mijn modem mag geloven is de lijn kwaliteit wel goed.
Dus best de Belgacom reclame maar klasseren onder "Misleidend", en er niet meer naar luisteren. :)
Qua stabiliteit en betrouwbaarheid zit het wel goed, dus..
Als ik mijn modem mag geloven is de lijn kwaliteit wel goed.
Dus best de Belgacom reclame maar klasseren onder "Misleidend", en er niet meer naar luisteren. :)
Qua stabiliteit en betrouwbaarheid zit het wel goed, dus..
Je kan een optie 'unlimited' aanvragen voor je comfort of favourite abbonement.
In favorite heb je ook al 100 Gb download limiet. Bij intense heb je onbeperkte download en (theoretisch) hogere snelheid voor ca. 8,0 € méér, waar de optie "onbeperkt "voor Comfort (en Favorite?) 10 € bedraagt.
Marino spreekt van 9 Mbit op de statuspagina van de modem. Het is ook mogelijk dat hij VDSL2 heeft, maar met een repair profiel.
Marino, welke modem heb je gekregen van Belgacom? Surf anders eens naar http://192.168.1.1 en laat eens weten wat daar allemaal staat?
En sinjoor, €56 - €43 = €13, waar haal je die €8?
Marino, welke modem heb je gekregen van Belgacom? Surf anders eens naar http://192.168.1.1 en laat eens weten wat daar allemaal staat?
En sinjoor, €56 - €43 = €13, waar haal je die €8?
Hey Wouter,
Bedankt voor je reactie (de anderen overigens ook 🙂 )
Ik ben nu op kantoor, maar ik zal het vanavond posten. Je zou graag de info zien die ik heb bij ADSL status (of iets dergelijks) heb staan?
Ik ben vrij zeker dat ik nog op "gewone" adsl zit, ik heb nl een b-box, en dat ding ondersteunt geen adsl-2, vdsl toestanden (tenzij ik mij vergis)
Bedankt voor je reactie (de anderen overigens ook 🙂 )
Ik ben nu op kantoor, maar ik zal het vanavond posten. Je zou graag de info zien die ik heb bij ADSL status (of iets dergelijks) heb staan?
Ik ben vrij zeker dat ik nog op "gewone" adsl zit, ik heb nl een b-box, en dat ding ondersteunt geen adsl-2, vdsl toestanden (tenzij ik mij vergis)
In ieder geval heb je dan geen VDSL2 en haal je dus de maximale snelheden van je abonnement niet.
Post eens je login, zodat men kan nagaan of je kan aangesloten worden op VDSL2.
Post eens je login, zodat men kan nagaan of je kan aangesloten worden op VDSL2.
@wouter zegt: En sinjoor, €56 - €43 = €13, waar haal je die €8?
Wouter, is nu tijdelijk aan halve prijs: 21,73 € voor Favorite en 28,36 € voor Intense. Is nu zelfs maar 6,63€ verschil...maar 't verandert elke dag lijkt het wel. En de promo is maar voor de eerste 6 maanden.
Zie hier:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_access_withvoice
Wouter, is nu tijdelijk aan halve prijs: 21,73 € voor Favorite en 28,36 € voor Intense. Is nu zelfs maar 6,63€ verschil...maar 't verandert elke dag lijkt het wel. En de promo is maar voor de eerste 6 maanden.
Zie hier:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_access_withvoice
Beste marino,
Zoals men al vermeldde, kan je je login even doorgeven? Hiermee kan nagaan wat er bij jou mogelijk is. Dit mag ook via privébericht als je dit liever hebt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Zoals men al vermeldde, kan je je login even doorgeven? Hiermee kan nagaan wat er bij jou mogelijk is. Dit mag ook via privébericht als je dit liever hebt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Ik had niet gedacht dat ik prijs discussie's zou gaan ontketenen. :)
Maar hier is wat mijn modem mij zegt:
Status:
Data Rate:
Operation Data / Defect Indication:
Statistics:
Ik weet dat de meest belangrijke info de Noise Margin (SNR) en de Attenuation zijn. Als ik mij niet vergis zit ik met een noise margin van (downstreeam) 18dB best goed
En de Attenuation downstream met is 23dB geweldig goed. Voor de upstream waarden kunnen we hetzelfde zeggen. Dus ik zou vermoeden dat ik toch een nette verbinding met een centrale heb.
@eva, als na je check mijn snelheden nog lager worden, dan ga ik natuurlijk niet blij zijn :-)
En net gezien dat ik op ADSL2+ zit.
Bedankt voor al de feedback
groetjes
Marino
Maar hier is wat mijn modem mij zegt:
Status:
Configured | Current | |
Line Status | --- | SHOWTIME |
Line Type | --- | Interleaved Path |
Trained Mode | Automatic | G.992.5 (ADSL2+) |
Data Rate:
Stream Type | Actual Data Rate |
Up Stream | 511 (Kbps.) |
Down Stream | 9019 (Kbps.) |
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data | Upstream | Downstream |
Noise Margin | 28 dB | 18 dB |
Attenuation | 16 dB | 23 dB |
Indicator Name | Near End Indicator | Far End Indicator |
Fast Path FEC Correction | 0 | 0 |
Interleaved Path FEC Correction | 0 | 73602 |
Fast Path CRC Error | 0 | 0 |
Interleaved Path CRC Error | 0 | 99 |
Loss of Signal Defect | 0 | --- |
Fast Path HEC Error | 0 | 0 |
Interleaved Path HEC Error | 0 | 0 |
Statistics:
Received Cells | 833012025 |
Transmitted Cells | 27055984 |
Ik weet dat de meest belangrijke info de Noise Margin (SNR) en de Attenuation zijn. Als ik mij niet vergis zit ik met een noise margin van (downstreeam) 18dB best goed
En de Attenuation downstream met is 23dB geweldig goed. Voor de upstream waarden kunnen we hetzelfde zeggen. Dus ik zou vermoeden dat ik toch een nette verbinding met een centrale heb.
@eva, als na je check mijn snelheden nog lager worden, dan ga ik natuurlijk niet blij zijn :-)
En net gezien dat ik op ADSL2+ zit.
Bedankt voor al de feedback
groetjes
Marino
En net ontdekt dat ADSL2+ toch ook wel een hogere downloadsnelheid dan 9mbs moet geven.
Deze site (http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx) is van BT geloof ik, maar laat een simulatie toe,
en als ik de volgende waarden ingeef 9019 kbps voor connection speed, en als downstream noise margin 18dB en downstream attenuation de 23db dan geeft ADSL en ADSL2+ Line Capacity Estimater de volgende waarden. Dus ik denk dat de mensen bij Belgacom mij toch even mogen uitleggen waarom ik al een tijdje betaal voor iets wat ik zou kunnen krijgen, maar niet krijg.
ADSL and ADSL2+ Line Capability Estimator
Deze site (http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx) is van BT geloof ik, maar laat een simulatie toe,
en als ik de volgende waarden ingeef 9019 kbps voor connection speed, en als downstream noise margin 18dB en downstream attenuation de 23db dan geeft ADSL en ADSL2+ Line Capacity Estimater de volgende waarden. Dus ik denk dat de mensen bij Belgacom mij toch even mogen uitleggen waarom ik al een tijdje betaal voor iets wat ik zou kunnen krijgen, maar niet krijg.
ADSL and ADSL2+ Line Capability Estimator
Your maximum line connection speed using an ADSL (up to 8Mbps) service is: | ||
If using a BT Wholesale Max product, then your expected IP Profile (sometimes called BRAS Data Rate) will be. The IP Profile is set based on the lowest speed seen in the last 5 days, it drops immediately, but may take 5 days to improve even if you reconnect at a good speed again. | ||
If your service provider uses ADSL2+ the maximum line speed likely is: | ||
With ADSL2+ the maximum IP throughput (result from a speedtest) is likely to be around: | ||
Your line should perform very well under ADSL, the estimated speed based on your data is higher than what is to be expected for that attenuation. Most lines achieve around 7948Kbps | ||
Your ADSL2+ speeds are likely to be in the range 18600Kbps to 20200Kbps. | ||
If your ADSL or ADSL2+ connection speeds are slow for the attenuation of your telephone |
Belgacom biedt om verschillende redenen geen snelheden aan boven 12Mbps op ADSL2+.
VDSL2 maakt snelheden mogelijk vanaf 16.5Mbit tot 30Mbit.
Stuur gewoon je login naar Eva en ze kan meteen voor je nagaan of je kan aangesloten worden op VDSL2. Indien niet, zal je 9Mbit sync op ADSL2+ voorlopig het maximum zijn.
VDSL2 maakt snelheden mogelijk vanaf 16.5Mbit tot 30Mbit.
Stuur gewoon je login naar Eva en ze kan meteen voor je nagaan of je kan aangesloten worden op VDSL2. Indien niet, zal je 9Mbit sync op ADSL2+ voorlopig het maximum zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.