Belgacom HD TV

  • 9 December 2013
  • 6 reacties
  • 908 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 99 reacties

Is het normaal dat programma's in HD zwarte balken links en rechts of boven en onder hebben, terwijl tegelijkertijd dezelfde programma's niet in HD het volledige beeldscherm vullen ?

6 reacties



'Elsa, ik zie wel degelijk een verschil tussen een SD en een HD beeld,'





ben je dan niet een beetje technisch aangelegd mss ;-)


Natuurlijk zijn er die het wel zien, maar de test heeft aangetoond dat er heel veel zijn die het niet opmerken en de beelden even mooi vinden, dat had ik trouwens ook verwacht en daarom dat ik zeg dat je moet zien welk publiek je in de testgroep hebt, moesten het allemaal technisch aangelegde of mensen die er erg in geïnteresseerd zijn in video dinges dan zouden ze het praktisch allemaal zien. Trouwens die test was heel uitgebreid en één punt van de test bestond er ook in van een deel die al eerst de proef gedaan hadden dan wat uitleg te geven over de verschillende resoluties en dan wordt die test opnieuw gedaan en dan slaan die cijfers in eens de hoogte in .


Ook allemaal zo verwonderlijk niet en tamelijk voorspelbaar allemaal. De meren deel van de mensen zweren ook bij hoog en bij laag dat reclame totaal maar totaal geen enkele invloed heeft, dan lig je plat van het lachen als je eens zo'n testen meemaakt en dan staan ze echt verwonderd en hun mond valt open van amai ; maar nu ben ik veel te veel aan het afwijken sorry !


Die vervangen is een veel te grote kost, terwijl veel mensen blijkbaar toch het verschil niet zien.



vandaar dat die testen dit ook duidelijk uitwijzen, alhoewel er ook uit die test naar boven komt dat de verkoop niet gebeurd op wat ze zien maar wat de reclame hun voorschotelt en daarom is het echt heel interessant om zo'n testen mogen mee te maken, mss in het kort gezegd een mens kent in feite zijn eigen niet goed, hoe raar dit ook klinkt.


Maar één ding is zeker of je het nu ziet of niet en in hoe verre reclame je over de brug trekt, het is wel goed voor de commerce en daar wordt iedereen beter van,

dus einde goed alles goed zou ik zeggen ;-)
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb 'maar' een Samsung LCD-HD ready 37' van méér dan 5 jaar oud (die kostte toen bijna 1500€, nu heb je al 40' LED full HD voor 399€). Ik zie daar wél het verschil op tussen SD en HD, maar je moet vooral naar afstandsbeelden kijken; bij close-ups is het iets moeilijker. Verschil tussen scart en HDMI zie ik ook, maar vanop grotere afstand (3,5m en méér) wordt het moeilijker en verwaarloosbaar. Ik kijk regelmatig TV bij mijn schoonmoeder en bij een kozijn van mijn vrouw, die beiden dezelfde Samsung 40' LED full HD hebben (die ik trouwens voor hen gekocht heb), en ik zie het verschil vooral omdat die er veel dichterbij zitten als wij, en de ca. 8cm grotere schermen toch ook dan nog scherp blijven en vooral vanop bv. één meter is het duidelijk scherper. Het verschil SD/HD is hier ook heel duidelijk merkbaar. Grotere schermen enkel in winkels gezien (die tonen daar allemaal kleiner door de grotere ruimte en het overaanbod van die grotere scherm 42/46/50' en méér. 40' is tegenwoordig eerder de middelmaat geworden.

Reputatie 7
Badge +1


Ik breng hier ook nu en dan nieuws over Telenet, kwestie van te kunnen vergelijken, wat op zich niet altijd gemakkelijk is, omdat niet altijd de vlag dezelfde lading dekt. Ik heb enkel kabel TV (gehouden van vroeger) en sedert juli ook dig. TV, hoofdzakelijk voor ARD en ZDF. Belgacom blijft voor mij uiteindelijk interessanter en superieur door het bijna onbeperkt nPVR-systeem. De beeldkwaliteit is gelijkwaardig.

Reputatie 7
Badge +1


Zoiets kan natuurlijk technisch in labo's getest worden. Wat elk individueel mens ziet, of waar hij of zij op let, kan erg verschillende zijn; daarom noemen ze dat ook subjectief. Je kunt hoogstens een poging doen om objectief te zijn. Ik zie bv. wel degelijk duidelijk verschil tussen SD en HD en ook tussen scart en HDMI, maar ik heb nog een HD-ready van 37'. Maar ik kijk bij familie ook regelmatig naar LED's van 40' full HD en ook daar is (voor mij) duidelijk verschil te zien.

Reputatie 7
Badge +1


Ja Pal Jaske, als je altijd de laatste trends of hypes moet volgen, heb ja toch altijd te vroeg gekocht...ik veeg daar ook mijn botten aan. Ik heb wél een flatscreen gekocht toen die nog redelijk duur waren (1.495€ voor een 37' HD ready 6 jaar geleden), maar ik ben daar nog best tevreden over. Die heeft nog een diepere (dikkere) kast, dus betere luidsprekers dan die heel dunne van tegenwoordig,en heeft nog 2x scart en 3x HDMI. Ik zal die maar wegdoen als hij stukgaat of het beeld (LCD) duidelijk van kwaliteit zou verminderen;

Reageer