Belgacom FON en andere irritante dingen.

  • 31 December 2011
  • 70 reacties
  • 6702 Bekeken

  • Practitioner
  • 49 reacties
Beste,

Ik kan hier kort over zijn. Het werkt NIET. Ik heb alles gedaan wat nodig is, ik blijf een melding krijgen dat mijn paswoord of login niet klopt. De applicatie bestaat blijkbaar niet voor Apple devices -Hallo!? Het is 2012, al van iPad, iPhone, iPod, MacBook gehoord? PING!!!- en ik geraak niet ingelogd.

Punt twee: internetverbinding BLIJFT tergend traag en valt talrijke keren per dag gewoon weg. Soms is minuten wachten voldoende, maar meestal moet de modem uit- en ingeschakeld worden.

En punt drie: ongeloofelijk veel storingen bij het TV kijken, onderbrekingen, tetris blokjes, beeld dat 'vastzit' voor een paar seconden. Hopeloos irritant.

Ik SMEEK en val op mijn knieeën, Belgacom... HELP!!!

En ja, ik heb al gebeld, en nee, ik koop geen internetkabel want ik heb betaald voor een draadloze installatie, en nee, ik bel niet meer met de storingen want zij vinden en beslissen dat alles normaal is.

fb789345

70 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat ligt niet aan Belgacom maar aan apple die er lang over doen om een toelating te geven.
Badge
Overigens kun je ook zonder apps verbinding maken met zowel een iDevice als een Macbook, gewoon verbinden met een FON-netwerk en je gegevens invullen.

Als dat niet werkt, is er waarschijnlijk iets fout met je inloggegevens.
sinjoor71: wie u dat heeft wijsgemaakt is niet helemaal in orde. Dat is hetzelfde verhaaltje als dat van de zogezegde gratis muziek die je kreeg bij je abonnement (via iTunes) en nu opeens niet meer. Ligt ook aan Apple die geen toelating meer geeft volgens Belgacom. Ook onzin. Als Belgacom niet betaald voor het gebruik van 'diensten' ligt dat niet aan de providers van die 'diensten'.


Kerry: ik kan niet meer doen dan proberen inloggen via die Fon-page met de inloggegevens die ik heb. Eén keer een fout paswoord ingeven, oké. Twee keer misschien ook nog, maar geen -tig keer. Ik ben niet compleet analfabeet.
Reputatie 2
Badge
Voor FON heb je niet echt een app nodig. Gewoon verbinden met het FON_BELGACOM draadloos netwerk en als je dan een webbrowser start kom je op een "captive portal" waar je je log in gegevens moet invullen.


Belgacom TV geeft default de PLC oplossing en die werkt meestal ok voor standard definitie films maar vaak niet voor high definition. Veel (oudere of minder technische mensen) weten niet eens wat HD is (of hebben een niet HD TV) en blijven dus vaak digitale TV kijken in SD. Belgacom tevreden (minder verbruik en geen gezeur van klanten) en de mensen ook (weten vaak niet beter).

Wil je HD dan is de PLC oplossing vaak niet goed genoeg en is een Ruckus vaak beter (al is een echte kabel de beste oplossing). Probleem is dat niet alle Belgacom ook HD kunnen kijken (maar dat zal de verkoper je meestal niet zeggen)


Internet: gebruik je draadloos internet?






RolandT: bedankt. Ik heb blijkbaar wel een App nodig voor mijn iPad en iPhone want daar werkt het inloggen via die portal niet. Ik kan wel inloggen met mijn MacBook, via portal. Raar, toch? (dus Kerry: aan mijn logingegevens scheelt niks, maar dit terzijde)

Roland, ik heb alles draadloos met Ruckus. Ik wil wel geloven dat een kabel de oplossing is, maar ik heb geen dure draadloze spullen gekocht om bij het groot vuil te deponeren en terug te gaan naar de oertijd. Wat internet betreft, mijn modem bevindt zich op het gelijkvloers naast de woonkamer en sinds kort kan zelfs mijn dochter op haar kamer, op de eerste verdieping, helemaal geen verbinding meer krijgen. Dit werkte een paar maanden geleden nog wel. De 'reden' van dit kleine spijtige voorval is -volgens de Belgacom storingdienst- TE overdadige isolatie aanwezig in mijn huis, jammer. Komaan?
Badge
Als je met PLC adapters in huis zit kunnen die eens verstoord geraken door het één of ander ( gevoelig voor adapters etc)

De lampjes mogen groen branden of knippen toch kan het eens misgaan.

Ik heb het zelfde meegemaakt stilstaand beeld blokjes en dan beeld traag vooruit gaan.

De PLC's eens heropstarten kan het probleem verhelpen ( of eens kort uit het stopcontact trekken en terug steken)

Soms helpt een ander stopcontact ook ( hoe raar dit ook klint) Of eens de decoder zonder spanning zetten 20 tal seconden en dan laten heropstarten)

Het is maar een tip!

Mvg,

Peter1847
Bedankt Peter, maar ik doe niet anders dan constant alles heropstarten, decoder, modem, die draadlozen dingen, veranderen van stopcontact... allemaal geen probleem en al talrijke keren gedaan. Het probleem blijft terugkomen. Toch bedankt!
Reputatie 2
Badge
@Ona: iPad: je hebt gelijk, ik kom met mijn iPad wel op de portal maar heb nu ook eens proberen aan te loggen en nu krijg ik ook "incorrect log in gegevens".

Ik heb ook een huis dat "anti-wifi" is, mijn bbox staat gelijkvloers en op de eerste verdieping is het wifi signaal verschrikkelijk. Mijn oplossing is PLCs te gebruiken voor internet op mijn zoon zijn slaapkamer. beneden bbox naar PLC en boven PLC naar laptop.


houdt er wel rekening mee dat je met één fon account maar op één toestel tegelijk kan inloggen. wil je twee toestellen op hetzelfde moment connecteren heb je twee fon accounts nodig

mvg
Roland: ah oef. Ik ben al 'blij' dat ik niet alleen ben want soms lijkt het echt alsof ik van een andere planeet kom als ik hier sommige antwoorden lees. Dus conclusie; je hebt dus inderdaad die App nodig voor een iPad-Phone-Pod. Hilarisch is wel dat Belgacom claimt dat voortaan zowat de hele wereld in België kan komen HotSpotten. Oh joepie, maar je mag wel geen Apple iDingetje hebben anders werkt het niet. Aziaten en Amerikanen kunnen dus maar beter alles thuis laten want 1 op -tigduizend heeft GEEN Apple device.

Wat betreft draadloos internet (en TV) is dat het gewerkt hééft, toch beter dan momenteel, en sinds enkele maanden niet meer. Ik heb nochtans niets veranderd in mijn huis, de isolatie is nog steeds hetzelfde en de trap naar boven is ook nog altijd even hoog. Toch ligt het volgens Belgaom aan 'mij' want voor 'hen' is alles pico bello prima in orde.
xenne; bedankt, daar ben ik me van bewust maar het werkt echt niet. Ik heb overigens twee accounts, maar soit, ik ben er vet mee.
ik heb geen apple devices dus ik kan het niet uittesten, maar er was hier iemand die zei dat hij wel kon inloggen met z'n Ipad, hij moest echter telkenmale z'n login gevens intikken (de "remember me" functie op het captive portal zou niet werken)

in elk geval zou ik contact opnemen met Fon... Fon is een wereldwijde communitie dus kan me moeilijk voorstellen dat het niet mogelijk zou zijn met een apple device in te loggen.

ik heb onderstaande ergens gevonden, het gaat hier wel over de BT Fon , en niet de Belgacom Fon, maar misschien ben je er toch iets mee

  • In the Settings > Wi-Fi Networks menu on your device, choose BT Openzone.
  • When the device has associated with the BT Openzone SSID, click the arrow next to the BT Openzone entry. This shows the detailed settings for the connection.
  • Select the DNS section of the details shown. The DNS section will list three IP addresses: 10.xx.xx.xx, 192.168.22.22, 192.168.22.23
  • Scroll back through the list by dragging your finger across the screen and delete the initial 10.xx.xx.xx address.
  • Check the DNS section entry is set to 192.168.22.22, 192.168.22.23 (There should be no space at the beginning of the entry.)
  • Return to the main screen and enter the Safari browser. Navigating to any Internet URL will redirect to the BT FON landing page. Follow the instructions to log in and connect to the Internet.
mvg
Reputatie 2
Badge
heb opnieuw geprobeerd en nu werkt het heb wel; niets anders gedaan gewoon nogmaals mijn login info gegeven. Dus iPad heeft dan toch geen app nodig voor FON. Geen idee waarom eerst niet en dan weer wel...
Reputatie 7
Badge +1
Apple heeft altijd zijn markt afgeschermd, en doet altijd moeilijk over apps toelaten, zo ook met TV-Overal (maar dat is ondertussen ook in orde). Het is hun goed recht dat ze alles eerst goed uittesten vooraleer het te registreren ern toe te laten op hun software. Ik hoef niet persé apple producten juist daarom. Telenet heeft zijn TV-applicatie (Yelo) enkel voor Apple producten, en "that keeps me away". Bij Belgacom heb je tenminste de keuze tussen Android en Apple. Maar misschien voel je je als Applde fanaat dan beter thuis bij Telenet ? Ieder diertje zijn pleziertje en vrije keuze voor iedereen vind ik; nog een prettig jaareinde en een beter begin !Knipogen :P

P.S.: TE overdadige isolatie aanwezig in mijn huis, jammer. Komaan? volledig gelijk heb je. Isolatie houdt geen draadloze signalen tegen, wél gewapend beton (is niet écht isolerend hé).
Roland: Het zal zoals bij TV Overal zijn, het werkt SOMS wel, maar meestal niet.


Sinjoor: vrije keuze voor iedereen? Akkoord, waar is mijn keuze vraag ik mij dan toch af. Je post is een beetje tegenstrijdig. Bij het afsluiten van contracten meldt Belgacom niet dan hun diensten maar half (of niet) werken als je Apple gebruikt maar als je de helpdesk contacteert met een verbindingsprobleem is het eerste wat ze vragen of je met MacOS of met Windows werkt. Oh... Mac... tja, dan ligt het daaraan en moet je Apple contacteren, daaag!

Overigens, maar weer geheel terzijde: Yelo werkt wel met een niet-Apple toestel, maar voorlopig ook zonder applicatie.
Reputatie 7
Badge +1
OK, dat weet ik dan ook weeral. TV Overal werkt ondertussen wél met Apple OS, de PC versie was vlgs. mij zelfs later klaar. FON-hotspots zouden vlgs. mij ook geen probleem mogen geven met een Apple OS. Dat is gewoon een draadloze hotspot zoals alle andere, alleen niet beveiligd, en uiteraard alleen toegankelijk voor Belgacomklanten, ofwel met vasdt internet ofwel met een Mobile Phone abo. Als je beide hebt krijg je zelfs 2 logins, dwz een extra met je GS-nummer als login 1234567890@belgacom.be.

Ik ben een leek met draadloze netwerken, maar met mijn nieuwe android-smartphone werkten de apps zowel voor TV-Overal als voor Belgacom-FON onmiddellijk. Alleen zijn de b-boxen te beperkt om voldoende bereik te geven. Mijn smartphone vindt ze wel (geeft een instelbaar geluidsignaal) maar is zelden binnen bereik om te surfen. Een fijnmaziger netwerk zal nodig zijn om volledig functioneel te zijn vlgs. mij. Laat ons hoopvol zijn voor 2012...
ja, fon is een ordinair onbeveiligd draadloos netwerk... het enige is dat je na connectie moet verbonden worden met het captive portal om daar in te loggen met je account gegevens.... en sommige gsm's hebben daar precies wel wat moeite mee, ook bij iphones lijkt het niet zo evident. vraag mij ook nog steeds af of er wel mobiele versie is van het captive portal

mvg
Goeie morgen xenne,

Hopelijk al terug een beetje op je positieven na al die flessen die je laten knallen hebt Lachen

Ik heb die vraag al gesteld aan u maar omdat je nog geen antwoord gegeven hebt stel ik ze nog eens,
heb je al getest of weet je soms of er nog altijd problemen zijn met fon als je de bbox een factory reset geeft ?

Ik kan het zelf niet testen omdat fon nog niet actief is op mijn bbox.

mvg
Sorry Xenne "k zie zo juist dat je al geantwoord hebt hierop in een andere post, 'k heb precies één van die kurkrn van die knallende flessen in mijn oog gekregen Stoer

mvg
Niks tegen APPLE maar ooit loop je tegen die gesloten deur!!Of die deur nu open staat of niet raar maar waar ooit loop je ertegen bij Apple.
Bedankt voor alle zinnige en onzinnige antwoorden. Belgacom blijft in deze ook alweer achterwege, maar we worden het gewoon.

ludoke: het werkt ook niet op de windows laptop van mijn man, en ik geloof ook nooit dat de problemen met digitaal TV ook maar één kleine sikkepit met Apple te maken heeft, maar kom.

Sinds gisterenavond krijg ik ook om de paar minuten een beeldonderbreking en een melding 'video error' op mijn scherm. Allemaal heel normaal volgens Belgacom zeker? En blijkbaar ben ik niet de enige, het hele forum staat vol met gelijkaardige problemen en hulp of een antwoord van Belgacom is onbestaande. Eva is met pensioen zeker?
Ludoke,

Nooit met windows tegen gesloten deur gelopen. Sinds ik een Applelaptop heb, heb ik veel minder problemen dan vroeger met windows... Het ligt zeker niet aan apple dat de connecties niet goed zijn, maar aan de provider... Als die zijn zendsignalen niet sterk genoeg zijn...
Ludoke,

Nooit met windows tegen gesloten deur gelopen? Sinds ik een Applelaptop heb, heb ik veel minder problemen dan vroeger met windows... Het ligt zeker niet aan apple dat de connecties niet goed zijn, maar aan de provider... Als die zijn zendsignalen niet sterk genoeg zijn...
@ Lessenciel

Ik bedoelde Apple in de vorm van Iphone en Ipad. Door hun gesloten systeem.

Heb met APPLE pc's en notebooks geen ervaring.
mijn ervaring met W7 is zeer goed .

Heel stabiel en geen problemen of die moeten mss nog komen dan Knipogen

mvg.

Reageer