belgacom fon ??

  • 23 January 2012
  • 27 reacties
  • 2168 Bekeken

hallo

een 3 tal weken heb ik me aangezmeld bij belcom fon netwerk

nu stond erbij dat 's nachts mijn router ging bijgewerkt (upgedate) worden voor het fon netwerk

nu (3 weken later) nog altijd geen fon netwerk ? ? ?

ik bezit wel degelijk een b-box 2

en op de interface - bij advance settings vind ik ook geen hotspot terug?

heb al eens met mijn gsm op een fonnetwerk proberen in te loggen, maar dat liep vast ( kan ook aan men gsm liggen, daar ga ik niet over discusseren he)

dus wie weet wat ik kan doen ofzo ?


grtss

27 reacties

Badge
Hallo

Als je op http://http://192.168.1.1 kijkt, welke firmware versie heb je?

60R10A-60A05E of 60R10A-60A05G of 60R10A-60A05S

Deze ondersteunen belgacom fon. Meer info @ http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom


Maar ik heb hier de laatste versie, en mijn belgacom fon hotspot staat ook nog niet in mij interface. Blijkbaar moet belgacom de fon instellingen zelf nog pushen naar je telefoonlijn. Dit proces kan je niet versnellen. En je kan ook niet navragen wanneer jouw fon instellingen gepusht worden, het is gewoon afwachten.


Mvg Herman
Inderdaad deze FON_TAB onder advanced staat er bij mij ook nog niet op
en ik heb wel al de laatste firmware versie 60A05S.

Je moet ook er op letten dat je wifi beveiliging opstaat anders wordt die FON optie door BGC ook niet gepusht.

Mvg.
hallo herman

bedankt voor de informatie

het zal afwachten zijn he

ik zit nog met een Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

pertan ik heb nog maar 2 maanden men b-box 2

kan je die zelf updaten of doet belgacom dit zelf

toch thxx hoor
Badge
Ja het is afwachten.


En hetgeen wat jij gezegt hebt is de VDSL Version.

Je moet bij Runtime Code Version kijken. Dit is iets daarboven


hallo ricy

ik heb een web key

dat volstaat als wifi beveiliging he (denk ik toch)grts
Moest ik van u zijn ik zou toch minimum WPA kiezen omdat WEP nogal vlug en gemakkelijk te kraken valt.

Ik heb ergens gelezen van iemand dat WEP niet zou voldoende zijn om fon te pushen maar of dit officieel is daar twijfel ik aan (er wordt veel gefantaseerd ook hé )

Ik heb hier op het forum toch nog geen enkele melding gekregen van Eva van BGC dat het met WEP niet gaat .

Mvg

PS: ter info:


Voorwaarden

  • Om gratis gebruik te maken van de Belgacom Fon wifi-hotspots moet u Belgacom Internet-klant zijn met:
    [/list]



    • een beveiligde b-box2-modem waarbij wifi geactiveerd is. Hebt u een andere modem? Dan kunt u gebruik maken van de hotspots, maar kunt u zelf uw modem nog niet delen.
    • Een beveiligde internetverbinding. Uw netwerk beveiligen met een wachtwoord.
      [/list]


      • 1 login per Belgacom Internet-abonnement.
      • Hebt u een gsm-abonnement in uw Pack? Per gsm-abonnement krijgt u een extra login in de e-Services. Klik hiervoor bovenaan de pagina op Activeren.
      • Het volume dat u verbruikt via deze wifi-hotspots in binnen- of buitenland wordt afgetrokken van uw maandelijks internetverbruik. In geval van overschrijding wordt de verbinding niet verbroken maar verlaagt Belgacom de snelheid naar 128kbps.
      • Als u niet wenst dat uw modem een wifi-hotspot wordt voor andere gebruikers kunt u gratis naar 0800 20 640 bellen om de dienst te deactiveren. U kunt dan niet langer gebruik maken van alle andere hotspots. U kunt op elk moment gratis de dienst opnieuw activeren. Volg hiervoor de procedure zoals beschreven in onze https://#" rel="tabs-4 in de categorie "Hebt u de Belgacom Fon-hotspot functie gedeactiveerd?"
      • Het aantal bezoekers via uw wifi hotspot evenals hun verbruik wordt beperkt door Belgacom. Er is dus geen merkbare impact op de kwaliteit van uw privéverbinding. De tv-kwaliteit is eveneens gegarandeerd omdat dit signaal altijd voorrang heeft. Elke persoon die via uw beveiligde hotspot surft, is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. U bent dus in geen geval aansprakelijk voor een ongeoorloofd gebruik van andere personen via uw modem – indien die modem beveiligd is.
      • Slaagt u er niet in om uw modem te delen met andere gebruikers? Mogelijk beschikt u niet over de gepaste technologie. Wie via ADSL surft kan zijn modem voorlopig niet delen. U kunt wel gebruik maken van alle andere Belgacom Fon wifi-hotspots nadat u een login aangemaakt hebt.
        [/list]
er staat hier op het forum ergens te lezen dat iemand met WEP beveiliging ook een fon hotspot heeft gekregen. dus het zal niet WPA moeten zijn. ik zou het wel aan iedereen aanraden om WPA te gebruiken, is gewoon een stuk moeilijker te kraken

wat betreft de hotspot, deze wordt geleidelijk aan over heel belgië uitgerold... tijdens deze periode van uitrol kan je wel andere belgacom hotspots gebruiken, er wordt dus nog niet gecontroleerd of je hotspot wel of niet aanstaat

mvg
Beste,

sinds het moment dat ik mijn FON wil activeren, krijg ik al volgende melding:

Mijn Belgacom Fon




Mijn Belgacom Fon-instellingen beheren





Mijn Belgacom Fon-overzicht
Goed nieuws! Surft u af en toe op verplaatsing via uw laptop, tablet of smartphone? In samenwerking met Fon, bieden we ugratis het grootste wifi-hotspotnetwerk van het land aan.

Neem vanaf vandaag als Belgacom Internet-klant deel aan de eerste fase. Meer weten over deze gratis dienst, de veiligheid en de impact op uw verbinding.


Selecteer een internetverbinding:







Het antwoord op al uw vragen over het gebruik van Belgacom Fon vindt u op de helppagina's.



Wegens technische problemen is deze dienst momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.




Dat is nu al 3à 4 weken. Vorige week gebeld maar tuuut ze sturen je naar de klantendienst. Dan maar zoeken waar ik een mail kan sturen. Dan uiteindelijk een mail gestuurd. IS nu ook al een week geleden maar nog geen antwoord laat staan dat het zou werken.


WIE KAN MIJ HELPEN?????????



Beste facteurtje,


eens je de logingegevens voor FON hebt aangemaakt via de E-services zou je zonder probleem moeten kunnen verbinden op een ander FON-netwerk.
Kan je me via privé-mailbericht even je Belgacom lijnnummer doorsturen zodat ik kan nakijken welke firmware je modem momenteel heeft en kan kijken waar het verkeerd loopt?
WEP-beveiliging volstaat ook om FON te activeren, dus daar ligt in principe geen probleem.


@Bodhi,
stuur me via privé-bericht je Belgacom lijnnummer zodat ik dit kan nakijken.


Mvg,
Eva van Belgacom
Beste Bodhi,

Momenteel bent u aangesloten op het ADSL netwerk en daarom kan BelgacomFon niet geactiveerd worden bij u.

VDSL2 is wel beschikbaar in uw regio, u kan dit aanvragen in een Belgacom Center of telefonisch via de klantendienst op het nummer 0800 22 800.

Mvg,

Eva van Belgacom.
Ter info voor meer info ivm migratie naar VDSL2 zie op mijn blog => migratie naar vdsl2
Reputatie 7
Badge +1
Vannacht plots geen internet meer. Appenstaartlichtje was uit. TV werkte nog wél. Alle VLAN's stonden nog actief. Dan maar modem gewoon herstart, maar geen resultaat. Dan maar een factory reset...resultaat, geen VLAN's meer, hij stond plots in "bridged" mode? nog maar eens herstarten, maar noppens. Na ongeveer een 1à-tal minuten startte hij spontaan terug op, en stond hij terug full routed, VLAN20 en 30 met IP, VLAN10 leeg? Dus wél TV maar geen internet..

Toen zag ik plots dat de optie "hotspot" erbij stond. Die dan maar geactiveerd, en na enige tijd begon het apenstaartlichtje toch te branden en was alles terug in orde.
blijkbaar werden de fon instellingen gepusht (en misschien ook nieuwe firmwaren)... dit gebeurd allemaal 's nachts om ongemakken te vermijden... maar blijkbaar was jij op dat moment nog actief en daardoor heb je wat ongemakken ondervonden... enfin, ik vermoed dat dit het geval is..... hopelijk was het iets éénmalig

mvg
Toeval of niet, maar deze ochtend had ik problemen met mijn internetverbinding. Ook Fon was weg. Ik kon geen enkele internetverbinding maken en heb tot vier maal toe mijn decoder moeten heropstarten. Ineens was alles terug in orde en ook Fon was terug.

Gisterenavond laat had ik ook heel veel problemen om naar opgenomen TV programma's te kijken. Was haast niet mogelijk. Zwart scherm of blokjes en dan automatische overschakeling naar TV zender.

Ik vermoed dat er toch iets moet geweest zijn, misschien nog andere ???

Nu alles momenteel OK.
Reputatie 7
Badge +1
Ja Xenne, je zult wel gelijk hebben. Ik zal toevallig juist tijdens die "push" procedure ingegrepen hebben, en waarschijnlijk was anders gewoon automatisch in orde gekomen. Ik kon nu mijn eigen FON zien op mijn smartphone en die was zelfs automatisch verbonden, maar ik heb dan mijn eigenWifi gepusht, en de FON staat nu in wacht. Op die FON kon ik wél niet surfen. Signaal staat wél op max. maar Fonsymbool staat met een rode streep door...
afgaande op een bevriend forum waren er blijkbaar wel meer mensen die rond de klok van 02 uur problemen hadden, zie ook

Regio Aarschot (016) - Krijg geen IP

dus mogelijks is er een algemeen probleem geweest in bepaalde regio

afgaande uit mijn logs is er hier geen downtime geweest

mvg
Xenne, Is dit ook het geval voor BGC ?

Mvg.
denk dat belgacom aan de basis lag van het probleem... want er werden in dat topic problemen gemeld met dommel, Edpnet & belgacom/skynet zelf... maar blijkbaar was het iets plaatselijk

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Anyway, mijn Fon is nu wél geactiveerd.
Proficiat met je fon Sinjoor, "let's have fon".
ik ben nog altijd fonloos !

vg
Badge
Hier ook nog altijd geen FON te zien, gisteren had ik wel eventjes problemen met de decoder.

Tijdens het kijken naar Witse met ondertiteling aan, bleef het beeld ineens hangen. Dan maar snel omgeschakeld naar analoog, (is al opgezegd, maar is nog altijd beschikbaar, wel mindere kwaliteit of vroeger). Spanning van decoder gehaald, terug aangezet na 10sec en alles was opgelost.
Mss was het voldoende om eens te zappen naar ander kanaal en direct terug te keren .

vg.
Badge
Nee dit ging niet, mijn decoder zat volledig vast. Ik kon menu zelf niet openen :p
O ja dit valt inderdaad soms voor maar sedert ik de decoder maandellijks ( uit gewoonte ) een FactReset geef,heb ik dit nooit meer voor gehad.
Badge
Nog een vraagje in verband met fon.

Hoe zit dat eigenlijk met het externe ip-adres?

Indien er iemand aangelogd is op je fon hotspot dan krijgt deze het ip-adres (81..) van de router denk ik?


En wat als er iemand die aangelogd is via fon, nu bepaalde dingen uitsteekt, die niet mogen.

Bedoel maar bepaalde dingen hacken of iets, dan komen ze toch wel bij de persoon terecht waarbij de fonhotspot staan en niet bij de persoon die het gedaan heeft, of zie ik dit volledig mis?

Reageer