Belgacom B Box3 en slechte Wifi ?

  • 22 June 2013
  • 2 reacties
  • 1185 Bekeken


Beste ,sinds vandaag heb ik een Bbox 3 in m'n bezit.


Aansluiten en configuratie ging zeer vlot .Wel blijkt dat m'n Wifi minder sterk is vergeleken met m'n Bbox2 .


Situatie :Modem staat op het eerste verdiep waar m'n laptop op aangesloten is via kabel,hier geen probleem.


Nu heb ik op de gelijksvloer verschillende apparaten die gebruik maken van Wifi.


Oa. :smartphone ,tablet ,PS3,Dune mediaplayer ,laptop,Panasonic TV en Onkyo a/v versterker (modelnummer 626).


Nu zie ik bv op m'n PS3 dat de verbindingssterkte pakweg 50-55% is ,waar het vroeger 60-70% was.


Ook op m'n tablet en smartphone zie ik dat er 'minder blokjes'aanwezig zijn dan vroeger,zelfde fenomeen heb ik natuurlijk op m'n tv ,mediaplayer,enz


Zelf heb ik eens gewisseld tss kanalen,1 -6 en 11 zijn blijkbaar de beste om eens te switchen.Maar geen verbetering...


Bbox 3 staat op dezelfde plaats als de bbox 2.


Is er een middel om dit probleem op te lossen ? De nieuwe Bbox moet toch een verbetering zijn tegenover z'n voorganger ?Of heb ik gewoon 'pech'?


Een sterk Wifi signaal is belangrijk voor mij ,binnenkort komt er ook nog een NAS in m'n netwerk.


Alle hulp is welkom !




2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Patrick, toen ik van 30 op 50Mbps werd gezet, zakte mijn DTM van 24,5 naar 17,2dB. Nooit negatieve gevolgen gehad. Toen een maand of zo geleden die 50Mbps ook voor internet werden vrijgegeven (voorheen 20 Mbps enkel voor TV gereserveerd en 30Mbps voor internet) was er wél duidelijk een snelheidsverschil waar te nemen; de TV staat immers niet altijd op (decoder in standby), en met slechts één TV kan ik hoogstens 13Mbps (2 HD-streams) voor TV gebruiken. Er bleef van die 20Mbps dus 7Mbps ongebruikt. Bij meerdere TV's is het een ander verhaal natuurlijk.

Badge
































Downstream line rate

20048 kbps



VDSL Version

Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47



Upstream line rate

2040 kbps





Downstream Training Margin

19.7 dB






Dit hebben wij. Is dit goed of slecht ?



Reageer