bekijken in HD

  • 1 November 2011
  • 8 reacties
  • 17064 Bekeken

Reputatie 2
Hello,

Ik heb een nieuwe led.tv gekocht. Wat moet ik doen om sommige zenders in HD te bekijken?

Dank en vriendelijke groeten.

Monique.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je de mogelijkheid om HD te bekijken (VDSL2) ? dan moet je op je decoder de HD-functie activeren menu/instellingen/systeeminstellingen/HD).anders zij nde HD-zenders niet beschikbaar in je TV-gids. En natuurlijk op een HD-zender afstemmen, en best je decoder met een HDMI-kabel van goede kwaliteit met een van de HDMI-ingangen van je TV verbinden, en je TV op de juiste ingang schakelen.
Reputatie 2
Dag Sinjaar71,

ik heb ADSL-lijn, wat moet ik doen om naar VDSL2 lijn te gaan?

bedankt en groetjes

Monique.
indien vdsl2 beschikbaar is moet je het zelf aanvragen via klantendienst/bgc center, je zal dan een activatiedatum krijgen. evt andere modem. er is tijdelijk geen kost aan verbonden

je kan de vdsl2 beschikbaarheid online testen via:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow
als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2

succes

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik wens je ook veel succes Monique ! Alles hangt ervan af of het glasvezelnetwerk in jouw buurt al uitgerold ios. Dan staan er glasvezelcabines (ROP = remote optical platform) in je buurt. Afhankelijk van de afstand (via de kabel) van de dichtstbijstaande ROP tot je aansluitpunt bepaalt dan je haalbare snelheid. Maar sedert kort heeft Belgacom de compressie van de TV-streams aangepast, zpdat ook mensen met een lagere VDSL2-snelheid verschillende HD-streams tegelijk kunnen ontvangen d.w.z. tegelijk HD kijken, en op de harde schijf opnemen van een andere HD-zender. Als het bij jou mogelijk is, zal je van het verschil in beeld en klank staan te kijken !
Sinjoor nog een geluk of je was bijna de Sigaar KnipogenLachen
Reputatie 7
Badge +1
Sinjaar ja, ik had het ook gemerkt Ricy. Die zal niet van Antwerpen en omgeving zijn denk ik. Laten we hopen dat Monique bij Belgacom niet de sigaar wordt zonder ROP's in haar buurt....
wat kost het mij om vdsl2 aansluiting ben pack 4 tv internet mobiel vaste telfoon fon heb hd modem maar b box dus geen b box 2

normale internet aansluiting wat zijn de kosten en de mogelijkheden

noel jules
het kost voor de moment 0 (nul) euro

MAAR de technologie moet natuurlijk wel beschikbaar zijn op jouw adres

je kan kijken of vdsl2 beschikbaar is via de belgacom tv beschikbaarheidstest:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

Indien hd tv beschikbaar is = vdsl2 internet beschikbaar

dan kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst (0800 22 800) of in een belgacom center (de vdsl2 activatie is tijdelijk gratis tot 31/01/12)

mvg

Reageer