Beantwoord

Bekabeld tv kijken

  • 4 January 2017
  • 11 reacties
  • 280 Bekeken

Mijn ouders hebben sinds gisteren proximus tv volgens de technieker kon dit niet draadloos heeft dus hij heeft kabels voorzien. Maar hij heeft ook wifibridges (80 euro) geinstaleerd bij de twee decoders. Nu mijn vraag: is dit dan nodig of heeft hij mijn ouders op extra kosten gebracht? Groetjes miriam.
icon

Beste antwoord door Martin 4 January 2017, 08:46

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Beste

Kun je wat duidelijker zijn?
volgens de technieker kon dit niet draadloos heeft dus hij heeft kabels voorzien

en
hij heeft ook wifibridges (80 euro) geinstaleerd bij de twee decoders

Zijn nogal tegenstrijdig. Heeft hij nu kabels gelegd tussen de modem en de decoders of niet?
Ja hij heeft kabels gelegd tussen de modem en de decoders en ook nog twee wifibridges geinstaleerd. Zal het proberen het beter uit te leggen : vanuit de modem vertrekken twee kabels, een kabel naar de wifibridge in de living en van wifibridge naar verbinding decoder, en de tweede kabel vanuit modem naar wifi bridge in de veranda en daar idem van wifbridge naar decoder.
Hey Patrick,

Dit is omdat er geen netwerkkabels liggen, die de verbinding van de modem rechtstreeks mogelijk maken tussen de modem en de decoders, en daarvoor zijn de wifi bridges nodig.
Reputatie 1
Enige mogelijk redden die ik zou kunnen bedenken voor zo een constructive is dat:

rechtstreekse verbinding van modem naar wifi bridge aan de decoder onvoeldoende is; en dat hij dit opgelost heft door een brug te maken naar de wifi bridge via netwerkkabel; maar in die configuratie zou hij 4 wifi bridges moeten plaatsen.

Modem met kabel naar wifi bridge en dan via wifi bridge naar de decoder.

opstelling is alvast zeer onlogisch; en al je er maar 2 hebt (wifi bridges) snap ik het al helemaal niet...

Mvg
tenzij één decoder rechtstreeks aangesloten werd met netwerkkabel en de tweede met wifi bridges zoals je uitlegt.
Reputatie 1
tenzij één decoder rechtstreeks aangesloten werd met netwerkkabel en de tweede met wifi bridges zoals je uitlegt.

uit zijn uitleg kan ik dat niet uithalen want hij spreekt over 1 wifi bridge bij iedere decoder. Misschien moet TS hier meer duidelijkheid in scheppen.

stan er bij beide decoders een wifi bridge? of niet. eventueel foto's van de installatie kunnen ook helpen en dan is het van de eerste keer duidellijk 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Patrick,

Hoeveel decoders zijn er in totaal aangesloten bij je ouders?

Zou het kunnen dat er niet tussen elke decoder en modem (b-box 3) een rechtstreekse kabel ligt?

Ik vermoed dat hier de reden zal liggen dat de technicus wifi-bridges heeft geïnstalleerd.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Probleem opgelost is idd zoals martin beschreef ,ouders hebben contact gehad met proximus en wordt opgelost bedankt voor de reacties!!!!! groetjes miriam.
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan! Goed om te horen dat het wordt opgelost!
Reputatie 5
Badge +3
In de veronderstelling dat het een bbox3 is worden de decoders ofwel met een UTB kabel verbonden, ofwel draadloos met een wifi bridge die verbonden worden aan de decoders, de modem zendt zonder bridge het wifi signaal uit dus daar heb je er geen nodig, uitgezonderd bij een bbox2 modem.
De beste optie blijft nog altijd bekabeld. ( stabieler, meer snelheid)
Andere opties zijn via powerline, ruckus.

mvg.
Als er geen netwerkkabels kunnen getrokken worden heb je weinig keus en de bridge van proximus is wel een heel goed toestel (zie specificaties), nog nooit last mee gehad, alleen zou je problemen kunnen ondervinden met de bridge als de demping van het signaal door muren enz.. te hoog is.
De laatste versies van PLC's (AV2 ) zijn ook veel verbeterd zeker als ze op een verschillende fase zijn aangesloten en een aardingpen voorzien is.
PS: Ruckus wordt niet meer geleverd.
b-box3 + decoders over wifi-bridge

Reageer