BBOX3 - Wifi problemen

  • 12 July 2017
  • 2 reacties
  • 499 Bekeken

Hallo,

met mijn BBOX3 heb ik al sinds het begin problemen. Maar de laatste tijd is het allemaal maar erger geworden.

Enkele vb:

* Laptop - Als je op de 2.4 GHz verbonden bent, kan je geen connectie maken met de toestellen die via kabel zijn aangesloten. Wel met het internet.
* Laptop - Als je op de 5 GHz bent verbonden, dan kan je de bekabelde toestellen wel zien, maar heb je geen toegang tot internet.
* Laptop - 2.4 GHz en 5 GHz - Om de x tijd (soms minuten, soms uren) valt het netwerk weg. Op dezelfde moment is het netwerk wel beschikaar op de smartphone ...
* Smartphone - Als je op de 5GHZ verbonden bent werkt alles.
* E-reader - Wil niet connecteren op de 2.4 GHz (kan geen 5 GHz aan). Maak je een mobiele hotspot van je GSM, dan is er zonder problemen connectie.

Gisteren dan uiteindelijk eens een volledige factory reset gedaan.
Vroeger stond alles op MAC authenticatie, en dat werkte perfect. Als ik dat gisteren deed, dan kon ik gewoon niet meer connecteren (terwijl de MAC-adressen correct waren).
Enkel via WPA lukt het, maar nog steeds met bovenvermelde beperkingen.

Als extra mss nog meegeven dat Laptop eigenlijk 3 toestellen zijn, allemaal zelfde probleem.
De smartphone zijn 2 smartphones, en 2 tablets.


Begin er zo stilaan genoeg van te krijgen, en zoek een deftige oplossing ...

Vroeger met de BBOX2 nooit problemen gehad, maar toen was de ADSL-kaart in de locale Belgacom centrale defect, en moest er VDSL-2 komen, en dus blijkbaar ook nieuwe BBOX ...

2 reacties

dan best eens een happy house bezoek van een technieker aanvragen
http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 7
Badge +4
Je kan zoals Martin voorstelt en happyhouse technicus aanvragen.

Of we kunnen je en nieuwe bbox3 opsturen via UPS.

Reageer