Vraag

BBOX3 wifi 5 GHz

  • 17 September 2016
  • 10 reacties
  • 1147 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Waarom kan ik sinds een klein jaar mijn aangesloten apparaten niet meer zin in de wifi5 maar nog wel onder de wifi2.4?
Ik heb de vraag al verschillende keren gesteld via belgacom support, hier werd er gezegd dat dat was omdat verchillende mensen hier niet mee konden werken, nochtans bij verschillende collegas op het werk zien ze de apparaten via wifi5 nog wel op hun bbox3
mvg,
jco

10 reacties

Ik heb dit nog gehoord, het zou kunnen bij een bepaald merk en ik dacht dat dit bij de is dat je dit voorvalt en bij de laatste software versie.
Heb deze bbox3 al eens heropgestart door hem 5 seconden zonder stroom te zetten.
Maar anders moet je eens een reset doen van je bbox door achteraan het verzonken knopje die je kan bereiken door het gaatje in te drukken en lossen wanneer leds vooraan doven.
Hallo Elsa,

Been here done that :D
Heb je nog andere suggesties?
grt,
Reputatie 3
Badge
Sagemcom heeft hier last van. Heb dit zelf al meerdere malen voorgehad. Zowel bij de eerste versie van de Sagemcom als bij de A-C versie valt dit regelmatig voor. De oplossing is de modem herstarten of een reset geven. Indien het dan nog niet te voorschijn komt zou ik de BBOX3 gaan ruilen of gebruik je eigen router/access point voor draadloos internet. Dat werkt tenminste deftig! Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Technicolor variant hiervan geen last heeft maar die verbreekt soms de connectie met apparaten zonder reden. Dit ook op 5ghz. Vb. Je bent met je smartphone bezig en legt deze gedurende 5 min neer. Soms valt het voor dat de Technicolor dan beslist om de wifi verbinding te verbreken tot wanneer je de smartphone terug gaat gebruiken. Verschrikkelijk irritante bug waardoor dan soms berichten,... met vertraging toekomen waaronder grote bestanden,... omdat de boel dan met mobiel netwerk is verbonden (werkt niet in mijn nieuwbouw) Iets wat gedurende 2 jaar nog nooit is voorgevallen op mijn andere access points.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Technicolor variant hiervan geen last heeft maar die verbreekt soms de connectie met apparaten zonder reden. Dit ook op 5ghz. Vb. Je bent met je smartphone bezig en legt deze gedurende 5 min neer.
Soms valt het voor dat de Technicolor dan beslist om de wifi verbinding te verbreken tot wanneer je de smartphone terug gaat gebruiken.


Wel heel raar want ik kan dan uit mijn eigen ervaring zeggen dit met laatste AC versie van tecnicolor tot nu toe bij niet voorgevallen is
niet bij de, smartphone en ook niet bij de laptop op 5 GHz!?
zijn er dan al verschillende hardware versies bij de /T-ac !!??
want de software versie is in ieder geval dezelfde :10.A.0.I.BU => Firmware
Reputatie 3
Badge
Ik heb wel een iPhone... zal miss combinatie iPhone Technicolor zijn. Alleszins doet dit probleem zich niet voor op eigen access points en ook niet op de Sagemcom variant. Daar valt zoals gezegd wel de 5ghz weg van tijd tot tijd. Is dus wel degelijk een (andere) firmwarebug bij beide varianten. Conclusie: zoals als met Proximus, goed maar niet bugvrij.
Dat is inderdaad ook de reden dat er zoveel zijn die om van deze (kleine) mankementen af te geraken, gewoon achter de bbox3 een eigen wifi/router gebruiken en alleen de bbox3 nog gebruiken om hun Tv Decoders aan te sluiten.
Nu wat het probleem van TS betreft zou ik mij daar niet druk om maken dat die niet op de bb3 in de 5GHz lijst te voorschijn komen want eerlijk gezegd daar ga ik tenslotte nooit naar kijken, maar nu wel in het geval er een vraag over gesteld wordt zoals deze van TS, natuurlijk nu spreek ik wel alleen voor mijn eigen, en wil niet zeggen dat het niet zou moeten voorkomen in de lijst alleen is dit voor mij persoonlijk van belang en meer wil ik er niet mee zeggen.
Reputatie 7
Badge +1
Vraag is: werken die apparaten nog op Wifi 5,0Ghz ondertussen en is het alleen de aanduiding op de configuratiesite van de b-box3 die niet correct is? Nu is het wel zo, dat iets oudere apparaten hun Wifi-adapter soms nog niet geschikt is voor 5,0Ghz. Maar vermits het maar recent is , zal het dat allicht wel niet zijn zeker,
Dat het Wifi 5,0Ghz signaal soms(even) wegvalt met mijn Sagemcom b-box3, heb ik ook al vastgesteld. Vanavond viel zelfs het TV-signaal (ook 5,0Ghz) even weg tijdens het bekijken van een programma van gisteren met TV Replay. Maar na herstarten van de router kwam het terug goed en konden we zelfs voortkijken waar we gebleven waren. De V4-decoder was daarna wel even het noorden kwijt, want sommige geprogrammeerde opnames (Px TV app) stonden ofwel dubbel ofwel niet in de geplande lijst van de decoder.
Reputatie 6
Badge +3
Omdat Proximus de werking van zijn routers niet vrijgeeft en weinig tools ter beschikking stelt, vind ik het beter een eigen wifi-router achter de modem te hangen. Kost dan wel ca. 100€ maar je hebt alle tools ter beschikking om de instellingen te beheren.

Bijv. een NETGEAR wdnr 3700 http://www.vandenborre.be/wi-fi-router/netgear-n600-wndr3700-db-router
Reputatie 6
Badge +3
Dit model wdnr3700 is wel oud type, nieuwer model kost evenveel http://www.routercenter.be/product/634952/netgear-r6400.html
Iedereen, bedankt voor de vele reacties.

@sinjoor76: alles blijft gewoon werken op de wifi5.0, alleen laat de bbox de connecties niet meer zien.
@kevin: Nu heb ik al meer een idee wat er eigenlijk aan de hand is.

@frank en Elsa: idd ik zou er voor 100 euro een andere router kunnen aanhangen, maar ik zou liever standaard willen blijven waarom nog eens geld uitgeven + extra kabels + stopcontact + configuratie terwijl ik enkel maar de internet wil gebruiken en geen extra's zoals nas server / rdp / ssh gebruik. Allez toch niet via router/modem.


nogmaals bedankt voor alle reacties.

Reageer