Bbox3 (S) bugs

  • 26 February 2015
  • 6 reacties
  • 235 Bekeken

Badge +4
Verkeerd geplaatst, topic mag weg sorry kan deze post blijkbaar niet verwijderen


Bbox3 leest SNR waarden omgekeerd uit

6 reacties

De bbox3 kent nog verschillende bugs ;-)
Edit:



oei mijn browser pagina stond nog open met je originele tekst waarop ik geantwoord heb en blijkbaar is die nu weg .


Uw originele post ging dus over de uptream en downstream noisemargin waardes die omgewisseld staan in de bbox3/s en dat dit zou eventueel kunnen gevolgen hebben op de DLM



mijn antwoord was toen je tekst er nog stond als volgt:


Wees gerust deze waardes in de bbox hebben geen invloed op de werking van vectoring en op de DLM want er zijn er al genoeg die op 70/10 staan, zonder vectoring actief te zijn, dus door de dlm toegekend, en moesten deze waarden die in de bbox staan bepalend zijn dan zou de DLM deze 70/10 niet toekennen, heb deze vraag al van andere mensen ook gekregen.
Nog een opmerking:


de bbox3/S en T is spijtig genoeg nog niet volledig ontluisd !


en Proximus_Auto_Fon wordt ook nog niet uitgezonden.
Badge +4
Ja blijkbaar worden de waarden op de ROP uitgelezen en niet van de Bbox3 zelf ;)


Ook gaat er nog een gerucht als zou PX afstappen van de afstand en overgaan op de verzwakking waardoor er ook betere snelheden zou kunnen behaalt worden ... of mensen die op een verkeerd profiel zitten, omdat hun waarden soms beter zijn dan dat deze gekozen is via afstand (naargelang de kwaliteit vd lijn)
Dat is inderdaad zo op dslam in de ROP


eigenlijk is de SNR of vertaald naar DTM de factor die alles bepalend is en de lengte enz. dateert nog van in de conservatieve periode van Belgacom.
Hier hoef je je niet te verontschuldigen hoor?

Reageer