Vraag

bbox3 netwerk

  • 26 May 2016
  • 8 reacties
  • 357 Bekeken

  • Rising star
  • 15 reacties
hallo, ik heb onlangs een bbox3 gekregen en zie nu dat ik mijn andere PC niet kan zien op het netwerk. Met mijn oude bbox had ik verder niks ingesteld en ik kon vanaf 1 PC de andere zien met behulp van Windows explorer. Nu kan ik de andere PC niet zien. Hoe stel ik dan het eenvoudigst in? bedankt

8 reacties

Hoe zijn de pc's verbonden aan de bbox3 via ethernetkabel, via wifi-2.4 en wifi-5.0
Je kan mss best eerst beginnen met al eens de bbox3 5 seconden zonder spanning te zetten
en als het niet helpt een volledige reset doen
door achteraan via het gaatje de verborgen reset knop in te drukken tot ledlichtjes doven vooraan en dan loslaten en laten volledig heropstarten
o ja dat zal ik ook even proberen, een reset. Ik laat de BBOX tegenwoordig overnacht aanstaan, was vergeten dat te testen.

ik ben wel iets verder gekomen in dat ik via Windows 10 instellingen, naar "Netwerk en Internet" ga dan "VPN" en dan naar "Geavanceerde opties voor delen en wijzigen" dan naar Gast op Openbaar en alles inschakelen. Dan ziet die de andere PC wel maar zegt dat ik geen permissie heb om op de schijf te gaan ondanks dat ik sharing aan heb staan.

Naja ik probeer nog wel even verder, zal even een reset doen van modem
down 0.21 Mbps up 0.17Mbps, bovendien kreeg ik een rekening van meer dan 63 euro zeker voor de fantastische hulp voor higher speed. Belgacom/Proximus een typisch Amrikaans achtig bedrijf, big rewards for management, sucks for the user, bye bye proximus ik ga elders heen
jaa cancellation of contract is binnen, wat een troep zeg dat proximus. 63 euro moet ik betalen voor alle hulp, 0.2Mbps down. 10 jaar lang veels te veel betaald voor rommel
raar dat je zo'n lage snelheid hebt of is dit via 2,4 GHz wifi dat je een speedtest gedaan hebt, heb je al eens contact opgenomen met de technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
De lijnspeed van proximus heb je daar al een gekeken welke snelheid ze u kunnen geven klik hier
ja er was een tehcnicus afgelopen week hier, die zei dat er problemen waren buiten mijn schuld. Toch leuke rekening in de bus van 63.09 euro

ik heb al opgezegd en al contract getekend bij Scarlet. Hopelijk wordt het beter. Indien niet dan betaal ik in ieder geval slechts 25/maand, ongeveer de helft wat die jongens bij proximus vragen voor 0.2 Mbps up, 0.17 Mbps down, waanzin. Ben blij dat ik weg ben, het wordt alleen maar duurder en slechter bij proximus. Indien Scarlet net zo slecht is dan geef ik die rommel helemaal op. Wordt misschien tijd weer terug te gaan naar Holland ondanks dat ik van Wallonie houd. Maar in Wallonie nog steeds geen kabel na 10 jaar van beloftes.
Ik hoop het voor u dat het bij scarlet beter wordt want dit is een dochter onderneming van proximus en die gebruiken natuurlijk de zelfde infrastructuur als Proximus ‼
ok dat wist ik niet. In ieder geval voor de helft van de prijs (dat had ik veel eerder moeten doen dus) en als het net zo slecht is ben ik snel weg. Maar dan zijn er verder ook geen opties meer voor mij waar ik woon. Dan wordt het verhuizen. Maar het was ooit beter dan nu. ook de helpdesk was veeeel beter, nu zitten er mensen die helemaal niks weten. Waarom het internet nu zo slecht is is een raadsel. Vroeger kwam technicus langs om problemen op te lossen, voor niks. Nu komen ze langs, lossen niks op en mag je betalen.

we zullen het gaan zien met Scarlet, geld gaat dus naar dezelfde boeven in management, dat is niet best, ik kijk het paar maanden aan.

Reageer