Vraag

Bbox3 lampjes

  • 9 February 2017
  • 15 reacties
  • 2972 Bekeken

Omdat het vorige modem defect bleek heb ik sinds een week een nieuwe bbox3

nu valt het mij op dat bij 3 van de 4 lampjes bij de utp poorten deze groen brandt en bij 1 lampje oranje en groen, wat is hier de oorzaak of reden voor ?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag flash,
Misschien vind je hier al een antwoord op je vraag?
Mvg,
Dank je Wim, maar hier vind ik het niet !

het betreft de 4 utp poorten achterzijde modem, bij 3 poorten brand een groen lampje enkel bij de kabel naar mijn PC
brand een oranje lampje, daarnaast is mijn internet zeer traag terwijl ik een gigabit internetkaart gebruik en een cat 6 kabel

heb al factory reset gedaan en nieuwe kabel gestoken, geen resultaat

mvg
betekenis lampjes bbox
Als er geen toestel aangeloten is branden de lappje niet anders knippeert het lampje ter aanduiding dat er data uitwisseling loopt met het aangesloten toestel.
Hoeveel snelheid zou je minimum moeten halen volgens proximus, heb jet dit hier al eens gekontroleerd >
proximus.be/internetsnelheid , want het is niet omdat je een snelle internetkaart hebt dat je zeer hoge snelheden kunt halen naar het internet toe, de eerste beperking is al je maximale lijnsnelheid die proximus je kan bieden.
Reputatie 2
Badge
en als je de kabel naar je PC versteekt naar een andere poort, verhuist de oranje lamp dan mee?
Hallo

ja dat heb ik inderdaad geprobeerd en dan verhuisd het gele lampje inderdaad mee naar de andere poort !

dank voor je reactie.

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Hey Flash, is je probleem nu opgelost? Duid dan best aan wie je geholpen heeft met "beste antwoord", dan hoeen de medewerkers hier niet meer te komen. 😳
nee, ik ben er nog niet achter waarom dat ene lampje nu geel is terwijl die bijv bij een andere aangesloten pc altijd groen is.
Wellicht kan ik hiermee achterhalen waarom het internet zo traag is.

mvg
maar heb je al gekeken hoeveel je normaal zou moeten halen zoals hierboven reeds gevraagd
Hoeveel snelheid zou je minimum moeten halen volgens proximus, heb jet dit hier al eens gekontroleerd >
proximus.be/internetsnelheid , want het is niet omdat je een snelle internetkaart hebt dat je zeer hoge snelheden kunt halen naar het internet toe, de eerste beperking is al je maximale lijnsnelheid die proximus je kan bieden.


en wat voor snelheid meet je ( speedtest.net) met je met je pc/laptop verbonden met een utp kabel aan je bbox modem ?
Je kan mss eens de speedtest.net doen op beide pc's (deze met gele LAN led en deze groene LAN led)

je zegt enen lampje geel en andere groen
welke is geel en welke is groen en knippert het. Je decoder is ook aangesloten op een poort of niet (zou ook moeten groen branden of knipperen)?

Heeft die ene komputer (zijn lankaart) waarvan LAN geel brandt een 100 Mb verbinding misschien?
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij is dat ook zo. De poort die met UTP aan mijn PC hangt heeft een oranje-geel lampje. 2 andere zijn met een UTP naar een PLC-adapter verbonden. Eén naar mijnTV , één naar mijn zonnecellen-omvormer (monitoring). Die laatste 2 hebben een groen lichtje. Qua snelheid haal ik 93/6 Mbps met een Ping van 12 en de decoder uit, wat optimaal is volgens mij.
Nogmaals dank voor alle reacties,

ik heb al ruim een jaar proximus internet en eigenlijk nooit problemen totdat mijn bbox3 kapot ging en werd vervangen in januari. De snelheid met het oude modem nooit getest omdat het snel genoeg ging.

haal nu een snelheid van 52,86 mbps met een gigabit netwerk kaart en een cat 6 kabel naar de vaste PC .
Een andere aangesloten pc die wel een groen lampje geeft op de bbox heeft geen gigabit kaart.
Maar als Sinjoor76 hierboven zegt dat hij het ook heeft zal het kennelijk wel goed zijn, enkel de snelheid is dan nog de vraag !

mvg
Wat geeft > http://proximus.be/internetsnelheid aan als minimum en max snelheden ?
Hallo

dit geeft proximus zelf aan

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload

Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload

Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload

ik haal dus 52.86 mbps
Je kan ook zelf eens de utomatische lijntest doen, via het nummer 0800 22 424, (TBF) laten opstarten.
Op zijn beurt triggert de TBF de DLM om te proberen je lijnsnelheid te verhogen.
Reputatie 1
Blijkbaar gaat het over de lampjes bij de LAN-poorten?
Het lampje van de LAN-poort is groen als je op 1 Gb/s zit. Anders is het amber/geel en zit je dus op 100 Mb/s,
Gaat dus over max. connectiesnelheden via netwerk... En niet de snelheid van het internet.
Inderdaad staat hier uitgelegd, daarom dat ik ook hierboven de vraag gesteld heb:
Heeft die ene komputer (zijn lankaart) waarvan LAN geel brandt een 100 Mb verbinding misschien?

En als zijn snelheid laag is dan veronderstel ik toch dat het over de speedtest gaat dus zijn internetsnelheid?

Reageer