BBOX3 firmware

  • 27 November 2014
  • 12 reacties
  • 2215 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties
Hallo,


Ik heb sinds kort een bbox3, en er is mij iets onduidelijk i.v.m. de firmware. Als je een hard reset doet, wordt de firmware dan bijgewerkt? Want ik heb dat gedaan en het is nog steeds 3.28.35M (terwijl er op bgctv.skynetblogs.be staat dat 6.28.60A FW is). Is die gepusht naar een klein aantal gebruikers, of wordt die geleidelijk aan uitgerold? Kan je firmware laten pushen door naar dat nummer te bellen dat werkte voor de bbox2?


Groeten,


klok

12 reacties

Inderdaad je moet hiervoor wachten tot die door Proximus gepusht wordt .

De uitrol gebeurt in stappen dus niet iedereen krijgt tegelijkertijd de update


( die is ook verschillend voor de bbox3/S en de bbox3/T)
Reputatie 1
Badge +1
Ok dank u wel!
Je moet er niet rouwig om zijn sinds nieuwe firmware terug onmogelijk om de lijnwaarden uit te lezen, tenzij er terug iemand een achterpoortje ontdekt




greetz tom
Als het nog maar enkel dat alleen is vind ik dit nog niet echt dramatisch want via speedtest kan je dit onrechtstreeks ook min of meer achterhalen, maar er zijn nog tal van andere problemen die blijkbaar door gebruikers hier en daar aangeklaagd worden.


Met de BBOX2 heeft het ook geruime tijd geduurd vooraleer al de kinderziektes er uit waren, en laat ons hopen dat deze van de bbox3 er ook stilletjes aan zullen uit verdwijnen ;-)
Elsa over welke filmware gaat dit? en waar kan je zien welke versie je hebt?
Als je surft naar 192.168.1.1 dan kan je daar ergens de firmware versie zien van je bbox3


surf naar ► bbox3 firmware versies


daar zie je ook het volgende staan : {Lijnwaarden} wat er op wijst dat je inderdaad de lijnwaarden niet meer kunt aflezen !
Maar ik zie dat ik nu weer meer gegevens moet geven die achteraan op die b box staan,en dat is toch onmogelijk om te achterhalen.
Inderdaad je paswoord vind je daar terug, surf naar ► BBOX3 Paswoorden
Met dank Elsa om als enige de juiste voorzet te geven dat er 2 soorten BBOX3 bestaan ! EIndelijk is ons probleem opgelost :
DE bbox3 bestaat niet, er zijn er 2 :D

Met grote vreugde deel ik mee dat mijn problemen , sinds de switch naar BBOX3 OPGELOST zijn :
Mijn draadloos probleem (elke 15 minuten vielen we zonder internet) is EUREKA opgelost !!!

Ander merk van BBOX3.

We zijn u al meer dan 24u in orde !

Heeft wel bloed/zweet en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wachtijd en 200 keer alles opnieuw uitleggengekost, maar : WE ZIJN ER HALLELUJAH

Er zijn 2 Bbox- 3's

1- Sagem
2- Technicolor

Bij ons is het signaal van de technicolor meer dan 2 keer zo sterk als de vorige 3 Sagem's.

http://wp.me/P47XiJ-6g
Reputatie 6
Badge +3
Je kan het nog ingewikkelder maken, de volgende modems noemen allemaal BBox 3:
  • BBox 3 Technicolor (wifi n)
  • BBox 3 Sagemcom (wifi n)
  • BBox 3 Technicolor (wifi ac)
  • BBox 3 Sagemcom (wifi ac)
En dan heb je nog versies voor VoIP (I-talk): BBox 3 v
  • BBox 3 Technicolor v (wifi n)
  • BBox 3 Technicolor v (wifi ac)
Ik heb de beide al eens in dienst gehad (de laatste dus ac veries) en heb toch geen verschil in ontvangst sterkte hoor, dan zal die wel defect geweest zijn !
Dan moeten het toch maar de laatste versies van de sagem bbox3 zijn dat er iets mee verkeerd loopt want de meesten (zie maar op het Userbase forum) willen juist een sagemcom (en ruilen de technicolor om met een sagemcom) omdat ze daar hun lijnkarakteristieken kunnen uitlezen met het sagem tool wat niet kan met Technicolor.
En nog niemand horen zeggen dat ze spijt hadden van door voor een sagemcom te kiezen !
Je kan het nog ingewikkelder maken, de volgende modems noemen allemaal BBox 3:
  • BBox 3 Technicolor (wifi n)
  • BBox 3 Sagemcom (wifi n)
  • BBox 3 Technicolor (wifi ac)
  • BBox 3 Sagemcom (wifi ac)
En dan heb je nog versies voor VoIP (I-talk): BBox 3 v
  • BBox 3 Technicolor v (wifi n)
  • BBox 3 Technicolor v (wifi ac)

En dan nog eens bij al deze die je opsomt heb je nog verschillende HW versies :-))))
Nu zijn er wel die beweren dat Proximus centers de Technicolor vooruit schuiven, maar of dit klopt dat weet ik dus niet.

Reageer