Bbox3 een stap vooruit??


Reputatie 1
Badge
  • Practitioner
  • 54 reacties
Heb mijn modem vandaag Bbox2 vervangen door een nieuwe Bbox3.
Nu werkt mijn 5 Port Switch aan de TV van een maand oud niet meer, heb die er tussen uit moeten halen, men Lan verbinding valt om de haverklap uit en start dan terug op en men WiFi is ook een stuk zwakker als er voor 😞 en ik die dacht dat het beter ging gaan. Wat een teleurstelling. weer al.

43 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Normaal heeft de bbox3 helemaal geen invloed op je switch. Ik heb zelf 3 switchen in mijn netwerk staan en ze werken met de decoder en tv er op verbonden. Je kan best je bbox eens en reset geven of de switch eens herstarten.
Badge +4
Welke netwerk driver heb je voor de lan ? toevallig van Realtek ?
Reputatie 6
Badge +3
Heb je de netwerk toestellen correct geconfigureerd?(IP-adressen bijv.)
Zijn er conflicten ? DHCP - range ?
Fixed IP's ?
sommige switchen hebben last van multicast verkeer, zie op site voor wat uitleg hier:
> http://bgctv.skynetblogs.be/#IGMP-Snooping
maar als je bbox2 ook in routed mode stond zoals de bbox3 default staat, dan is totaal geen verschil voor deze switch.
Dan ziet je switch ook aan zijn poort, aangesloten aan de bbox, beide signalen zowel het internet als het iptv signaal.
Reputatie 1
Badge
Het werkte wel op mijn Bbox 2 en nu niet , moet ik dan men kasje weg gooien? Ben het beu. Geef het nog een week de tijd werkt het nieg stap ik over.
Badge +4
Op mijn vrouw haar pc werkte het ook eerst niet, verbinding viel iedere 2 minuten weg met een kabel verbonden op de Bbox3, dan ontdekt dat de netwerk kaart van realtek heb moeten instellen ipv automatisch naar een geselecteerde snelheid van 100 Mbps fullduplex. (Eigenschappen netwer kaart , snelheid )
Toen bleef de verbinding wel van de lan.
Is al meermaals gezegd geweest in dit forum dat er iets niet heel juist is met de poorten vd Bbox3 en sommige computers hebben er problemen mee, maar ze luisteren niet bij proximus.
't is mss een bbox3 van sagemcom ?
Reputatie 1
Badge
Dan moet ij dat eens proberen, erg dat gij alles zelf miet uit zoeken. Sins ik naar Genk ben verhuisd heb ik niks dan miserie. Dan gaat nu zo al een paar jaar.betaal wel elke maand meer dan 130€ daar wil ik wel iets voor in de plaats
Reputatie 1
Badge
Normaal heeft de bbox3 helemaal geen invloed op je switch. Ik heb zelf 3 switchen in mijn netwerk staan en ze werken met de decoder en tv er op verbonden. Je kan best je bbox eens en reset geven of de switch eens herstarten.
Volgens u heeft de bbox3 geen invloed op de switch, volgens u collega wel. als ik de decoder rechtstreeks aansluit
werkt de tv, maar ik moet die switch er tussen voor nog andere toestellen. Het werkte toch bij mijn bbox2.
welke collega bedoel je, want er is hier maar ene van proximus zelf die geantwoord heeft namelijk RobrechtB
Reputatie 1
Badge
sommige switchen hebben last van multicast verkeer, zie op site voor wat uitleg hier:
> http://bgctv.skynetblogs.be/#IGMP-Snooping
maar als je bbox2 ook in routed mode stond zoals de bbox3 default staat, dan is totaal geen verschil voor deze switch.
Dan ziet je switch ook aan zijn poort, aangesloten aan de bbox, beide signalen zowel het internet als het iptv signaal.

te ingewikkeld voor mij.
Reputatie 1
Badge
Op mijn vrouw haar pc werkte het ook eerst niet, verbinding viel iedere 2 minuten weg met een kabel verbonden op de Bbox3, dan ontdekt dat de netwerk kaart van realtek heb moeten instellen ipv automatisch naar een geselecteerde snelheid van 100 Mbps fullduplex. (Eigenschappen netwer kaart , snelheid )
Toen bleef de verbinding wel van de lan.
Is al meermaals gezegd geweest in dit forum dat er iets niet heel juist is met de poorten vd Bbox3 en sommige computers hebben er problemen mee, maar ze luisteren niet bij proximus.

heb die nu op 100 Mbps fullduplex ingsteld. benieuwd of het helpt. thx.
Het werkt toch niet valt wel minder vaak uit maar dort het toch nog 😞
Reputatie 1
Badge
welke collega bedoel je, want er is hier maar ene van proximus zelf die geantwoord heeft namelijk RobrechtB
Die ik gisteren aan de telefoon had. niet hier op het forum.
kan ik mijn switch toch gebruiken volgens u?? Het probleem met wegvallen van internet heb ik denk ik opgelost.
Reputatie 1
Badge
[quote=ingo]welke collega bedoel je, want er is hier maar ene van proximus zelf die geantwoord heeft namelijk RobrechtB
Die ik gisteren aan de telefoon had. niet hier op het forum.
kan ik mijn switch toch gebruiken volgens u?? Het probleem met uitvallen van men internet is er ooknog.
Ik zie niet direct in waarom je deze niet zou kunnen gebruiken.
Je kan best eerst eens proberen met enkel en alleen een decoder aangesloten op je switch
en dan één voor één een andere apparaat aansluiten om te zien bij welk apparaat aangesloten de decoder niet meer werkt.

Het uitvallen van internet heb je dat als je direct op de bbox aangesloten bent met een utp kabel naar je pc of laptop bv.?
Het uitvallen van het internet gaat dit gepaard met een dsl lampje dat niet meer continu blijft oplichten op je bbox?

Is het een bbox van sagemcom die je hebt?
(deze van sagemcom herken je achteraan aan de 4 gele utp poorten, als die per twee gescheiden staan is het er een van sagemcom en staan ze gewoon alle vier mooi na elkaar, dan is het een Technicolor.
Reputatie 1
Badge
Op die switch zijn maar twee toestellen aan gesloten, de decoder en een smartbox en de switch gaat rechtstreeks naar de Bbox 3 de poorten staan mooi na elkaar. als het internet weg valt van de desktop Pc (rechtstreeks aangesloten op de modem) wat maar een drie tal sec duurt zie ik niks veranderen aan de lampjes van de modem wel aan het ikoontje op mijn scherm van mijn netwerk verbinding. en zie ook dat het downloaden van BV een filmpje even stopt.
Heb de instelling van mijn netwerkkaart Realtek PCIe bij Speed & Duplex op 100 Mbps Half Duplex ingesteld en het lijkt er op dat het probleem is verholpen. Speedtest gedaan bij proxymus en haal daar ook maar 25 mbs met mijn max abonnement wat ik ook aan de lage kant vind.
Badge +4
Klopt bij mijn vrouw moest het ook op 100 Mbps halfduplex, net es nagekeken .... dan was de uitval gestopt.
Daaraan zie je dat sommige computers problemen hebben met die poorten op de Bbox, en het is zowel met een Technicolor als een sagem modem. (want beiden werden hier toen getest door een technieker)
Met de telenet modem daarvoor ook nooit geen problemen gehad.... er is degelijk iets mis met de Bbox 3 maar wat ? is voor hun researchteam!

Uw 25 Mbps is wat laag inderdaad, maar wat zegt de px snelheids test zelf op uw adres ?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input
dus blijft je probleem nu nog met deze opstelling :
BBOX3 > Switch > Decoder > HDMI > TV
dat je geen TV hebt?
Reputatie 1
Badge
Ja klopt Martin de aansluiting is zoals gij hebt beschreven. Ik heb wel veeld en geluid maar ba 2 sec bevriest het beeld en als ik zap naar de volgende zender doet die hetzelfde ...na z sec staat het veeld weer stil. Het uitvallen van internet is verholpen met die instelling te veranderen. Dank voor de tip RedsFan. ?
ik begin mij af te vragen of dit dan ook iets met die ethernet poorten te maken heeft en het zou ook dan kunnen afhangen van welke switch je hebt net als het afhangt van welke ethernet kaart je pc heeft, want er zijn er die met een switch werken om hun decoder aan te sluiten en geen problemen hebben naar het schijnt net als er ook niet iedereen geen problemen heeft als ze hun pc aan de bbox3 aansluiten????
Heb je al eens geprobeerd met enkel de switch aan te sluiten aan de bbox3 en enkel en alleen de decoder aan je switch?
Anders zou ik ondertussen ook eens de vraag stellen op het bevriend userbase.be/forum .
Reputatie 1
Badge
Hoi,
Heb ondertussen mijn tweede tv decoder geplaatst, veel met de technische dienst gebeld, nieuwe modem gekregen, waar het probleem ook niet mee opgelost is, het ging nu om de snelheid van mijn internet omhoog te krijgen.
Vandaag komt een technieker langs en deze morgen nog eens een test gedaan en wat blijkt nu...de snelheid van mijn internet is verdubbeld. 🙂 Maar mijn switch werkt nog altijd niet op de tv, gek is dat de mediabox die ook op de switch is aangesloten wel werkt. Dus heeft de TV decoder er een probleem mee en niet de Bbox 3 modem lijkt me??
Wat ik oor raar vind is de in de instellingen van mijn modem op internet de modem maar een decoder herkent terwijl
er twee actief zijn. zou dat het probleem zijn??
Die decoder die je ziet staan in de interface van je modem staat waarschijnlijk ook niet op je switch aangesloten.
heb je dit probleem decoder na switch ook al eens op userbase.be/forum gesteld?
Reputatie 1
Badge
Switch is er tussen uit, Decoders staan rechtstreeks op de modem aangesloten en werken ook wel alle twee.
ik weet nu niet meer of je het geprobeerd had met beide decoders om ze na de switch aan te sluiten want is inderdaad raar dat de tweede niet zichtbaar is op de bbox.
Mss zou het kunnen werken voor één decoder en de andere niet als je hem achter de switch hangt 🤔
Reputatie 1
Badge
De beide decoders zijn nu rechtstreeks aangesloten op mijn modem en werken ook maar toch geeft die er maar een weer in mijn interfach van de modem. ik ga die twee decoders eens verwisselen zien wat er dan gebeurt? ah ja de beloofde technieker voor vandaag tussen 8 en 12uur is (nog) niet geweest.

Reageer