Bbox2 's nachts uitschakelen

  • 5 February 2013
  • 2 reacties
  • 1194 Bekeken


Omwille van enegierbesparende maatregelen worden 's avonds enkele toestellen via een schakelklok uitgezet. Mijn oude modem/router heb ik nu vervangen door een Bbox2 en wou dan ook weten of het uitschakelen ervan enige problemen kan opleveren. Ik gebruik deze enkel voor internet & wifi.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik zette hem vroeger uit toen ik nog geen Belgacom TV had, maar wél VDSL2. Ik laat nu alles aanstaan, omdat ik vroeger (in de tijd van TVonPC) problemen had bij het heropstarten. Maar ik denk niet dat het nu écht problemen geeft hem dagelijks af te zetten. Niemand in huis kan dan natuurlijk de Wifi nog gebruiken (niet iedereen gaat daarom even vroeg slapen), en het duurt iets langer om alles terug op te starten, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik laat hem al bijna 4 jaar opstaan en hij werkt nog altijd prima. Als hij kapotgaat in het week-end zit je wél het héle week-end zonder internet of TV natuurlijk. Als die paar uur vanTelenet vorig week-end al een nationaal drama waren, wat dan met een héél week-end ? Voor zo'n eventuele calamiteiten heb ik de analoge kabel van Telenet behouden (die werkte ook nog voor Telenetklanten zonder modem....). Het is dan ook aan te raden ook de decoder volledig stroomloos te zetten, want die krijgt dan toch geen signaal meer van de modem. Je kunt dan ook nog de PLC's uittrekken en zo, maar dan kan je beter ook de hoofdschakelaar aan de meter afzetten, de koelkast en de diepvriezer kunnen ook wel een nachtje zonder stroom...alles met een ingebouwde klok moet dan wél terug ingesteld worden. Maar aan dat soort fundamentalisme doe ik niet mee.



maar dan kan je beter ook de hoofdschakelaar aan de meter afzetten, de koelkast en de diepvriezer kunnen ook wel een nachtje zonder stroom.



ja en dan het bier dat in onze frigo staat, 's nachts bij komen in de frigo zetten zeker !


dat is nog erger dan phishing praktijken toepassen cheekylaugh

Reageer