bbox2 omruilen voor bbox3?


Hallo,
is het mogelijk om mijn bbox 2 om te ruilen naar een bbox3.

98 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ondervind je bepaalde problemen met je bbox2? Is deze stuk?

Wanneer je problemen ervaart kunnen we deze inderdaad omruilen naar een bbox3. Wanneer dit niet dringend is gebeurt dit via Kiala. Kijk alvast even op deze pagina voor het dichtstbijzijnde Kiala punt op jouw locatie. Ik stuur je een persoonlijk bericht met de details.
Normaal moet je officieel hiervoor bellen naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
waar ze u een ruilnummer kunnen geven waarmee je tezamen met je bbox2 en voedingsadapter naar een Proximus center kunt gaan om hem om te ruilen.
Of via een kiala punt laten opsturen.
Sommigen krijgen die ook zo gewoon mee in een Proximus center zonder ruilnummer, maar hangt er een beetje vanaf in hoeverre ze de puntjes op de i zetten ;-)
Ik persoonlijk heb die meegekregen zonder ruilnummer omdat ik van de VDSL vectoring ten volle wou genieten.
bedank Elsa ik zal daar voor contact op nemen met de helpdesk.
Je kan het ook aan ThomasP de proximus medewerker vragen die juist voor mij geantwoord heeft (was net voor mij om te antwoorden en heb zijn antwoord maar pas gezien als ik de mijne al verstuurd had) , dit is ongeveer het zelfde als naar de helpdesk bellen.
, hij is ook bevoegd om u eventueel een ruilnummer mee te geven.
Ondervind je bepaalde problemen met je bbox2? Is deze stuk?

Wanneer je problemen ervaart kunnen we deze inderdaad omruilen naar een bbox3. Wanneer dit niet dringend is gebeurt dit via Kiala. Kijk alvast even op deze pagina voor het dichtstbijzijnde Kiala punt op jouw locatie. Ik stuur je een persoonlijk bericht met de details.


Thomas ik woon dicht bij een proximus center kan jij mij een ruilnummer bezorgen?:D
Reputatie 7
Badge +6
Laten we een deal sluiten:

Jij geeft me je telefoonnr of klantennr & ik bezorg je een referentienummer . ;)

Stuur me je gegevens even door via een privébericht naar Het Proximus Team. (zelfde profiel van waar ik je daarnet ook een PB heb verstuurd) Dan bezorgen we je zo snel mogelijk een ruilnummer.
Thomas,

Reputatie 6
Badge +2
Ik persoonlijk zou mijn Bbox2 nog niet omruilen voor een Bbox3 want mijn leuze is: Zolang alles goed werkt laat ik alles zoals het is want het is genoeg dat ik zou veranderen dat ik dan misschien wel problemen zou ondervinden.
Alleen als die Bbox2 kapot zou gaan en ik dan een Bbox3 in mijn pollen zou gedraaid krijgen of als Proximus mij zou verplichten om een andere modem te gebruiken dan zal ik niet anders kunnen dan me er bij neer te leggen maar ik ben in ieder geval geen vragende partij.
Bof ... 't kan verkeren .. alléén al het feit dat de bbox3 1 Gb ethernet poorten heeft maakt het al de moeite om de bbox2 in te ruilen en dan zeg ik nog niets over de WiFi mogelijkheden ...Mijn intern netwerk knalt lekker rond met (bekabeld) 1000Mbps !
Als je dat nodig hebt is het inderdaad welkom, maar ik heb mij gewoon een bbox3 gevraagd uit interesse, om er eens wat ervaring mee op te doen, anders stond mijn bbox2 nog altijd in dienst , (aangezien ik toch een volledig netwerk in wifi heb en zeker geen kilo Mbps van doen heb), die bbox2 die ik trouwens nog af en toe in dienst zet als ik eens testen wil doen.
bwaah .. de ambiguiteit van het recht op "snelheid" he ... intern betwijfelt men het nut ervan terwijl het kot te klein is als men zich 1 Mbps tekort gedaan voelt door PX .. 't kan idd verkeren ... 😃
Zoals altijd zeker, er zijn er altijd die zich te kort gedaan voelen, daarom heeft ook iedereen zijn eigen karakter ideeën en visie, waarom niet is toch eigen aan het mensdom, waar je ook de nadruk wilt of moet leggen, op mens of op dom :-)))
Reputatie 6
Badge +2
Zoals altijd zeker, er zijn er altijd die zich te kort gedaan voelen, daarom heeft ook iedereen zijn eigen karakter ideeën en visie, waarom niet is toch eigen aan het mensdom, waar je ook de nadruk wilt of moet leggen, op mens of op dom :-)))

Mijn vader zaliger gebruikte ook dat woord mensDOM en hij legde de nadruk op dom, dat was naar aanleiding bij het bekijken van een oorlogsdocumentaire die op dat moment op de TV werd uitgezonden.
Ja ik heb uit alle veiligheid daar de klemtoon niet zelf daar juist durven leggen, want de meesten denken van hun eigen dat ze O zo slim zijn of de slimste van allemaal zijn. 😉
Best dat we af en toe nog eens (mogen) kunnen lachen, want het is allemaal zo vlug voorbij hier op ons bolleke.
Reputatie 6
Badge +2
Ja ik heb uit alle veiligheid daar de klemtoon niet zelf daar juist durven leggen, want de meesten denken van hun eigen dat ze O zo slim zijn of de slimste van allemaal zijn. 😉
Best dat we af en toe nog eens (mogen) kunnen lachen, want het is allemaal zo vlug voorbij hier op ons bolleke.


Degenen die denken dat ze slim zijn zijn in werkelijkheid oliedom. 🆒
Daar denk ik inderdaad net juist het zelfde over, maar juist om die reden ga je zo'n mensen daarvan niet kunnen overtuigen!
Reputatie 6
Badge +2
Daar denk ik inderdaad net juist het zelfde over, maar juist om die reden ga je zo'n mensen daarvan niet kunnen overtuigen!

Omdat het eenmaal koppige steenezels zijn.
Reputatie 1
amen;)
Ja ik heb uit alle veiligheid daar de klemtoon niet zelf daar juist durven leggen, want de meesten denken van hun eigen dat ze O zo slim zijn of de slimste van allemaal zijn. 😉
Best dat we af en toe nog eens (mogen) kunnen lachen, want het is allemaal zo vlug voorbij hier op ons bolleke.


Degenen die denken dat ze slim zijn zijn in werkelijkheid oliedom. 🆒


Ja .. dit forum steekt er met kop en schouders bovenuit !!! 🆒 .. als het maar niet technisch wordt is het allemaal in orde, voor een discussieforum over digitale multimediatoestanden is dat idd een fors argument ! LMAO !
Het belangrijkste is dat het toch in orde is zoals je zegt :lol:
Als we maar optimistisch blijven dat is al heel veel 😉
Badge
Krijg je enkel een nieuwe bbox als je oude kapot is? of krijg je dit ook om sneller te kunnen surfen als trouwe klant ?
In theorie we en is ook wat de medewerkers moeten zeggen ;-))
, maar kijk wat hierboven staat
-> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/bbox2-omruilen-voor-bbox3-34242?postid=544231
Dus stuur ook een privébericht met de vraag om te ruilen.
Reputatie 2
Badge
Ben nieuw hier maar wees gerust, geen 'Total Beginner'. Ik heb het Abonnement "Internet Maxi".
Tegen mijn principes in "If it's not broken, don't fix it" heb ik gisteren toch de stap gezet om mijn BBOX2 door een BBOX3 te vervangen. Gelukkig kon ik de nieuwe 'regelen' zonder kosten via mijn werkgever.
Waarom ? Om eventueel betere of stabielere Internet verbindingen te hebben.
Groot was vandaag mijn frustratie toen ik via Speedtest opmerkte, dat ik door de switch blijkbaar naar een lager profiel ben teruggevallen. Van 30/10 naar 16.5/2. !!!
Een telefoon naar de helpdesk bracht geen oplossing - had blijkbaar een beginner aan de lijn - "U staat op een repair profile ...er zijn misschien werken in uw buurt - gewoon wachten, bla bla..."
Dat doe ik dus niet !
Zit al een hele dag te surfen tot dat ik hier ergens heb gelezen dat een TBF-Call naar Belgacom 0800-22424 soelaas kan brengen .
En zie daar, sinds een half uur staat alles weer netjes op 30/10, Duimen dat het zo blijft ?!?
Via Speedtest.net haal ik effectief, via kabel 27/7, hetzelfde als voorheen met mijn BBOX2

Mijn vraag aan de community hier:
Op basis van de volgende gegevens, kan het nog beter dan dit of niet ?

code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.12.1
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 30.063 kbps
Upstream current bit rate: 10.064 kbps

Downstream max bit rate: 80.544 kbps
Upstream max bit rate: 19.149 kbps

Downstream attenuation: 16,1 dB

Downstream noise margin: 23,3 dB
Upstream noise margin: 11,9 dB

Vectoring down: no
Vectoring up: no
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: unknown

DSL standard: VDSL2
DSL profile: 17a
Estimated distance: 422 m

Proximus profile name: 30/10
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no


PROXIMUS LINE TEST:
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload

Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Bedankt.
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar heb ik dus te vroeg gejuicht - Ik zit sinds deze morgen weer op 16.5/2...
En wat nu ?
je zit in VDSL zone 1 en aangezien er blijkbaar nog geen vectoring actief is en je uw bbox2 vervangen hebt door een bbox3 zou je direct op een basis profiel 30/10 moetn komen te staan en na verloop van tijd kan de DLM je proberen te verhogen in stappen en dit tot max 70/10.
Dus je zit blijkbaar wel duidelijk met een probleem 16,5/2 of dit nu echt een repair profiel is durf ik moeilijk zeggen lijkt mij niet echt een repair profiel te zijn maar eerder dat je in zone 3 terecht komt, door één of andere reden ???
Heb je niks veranderd aan je installatie

Reageer