bbox2 omruilen voor bbox3?



Toon eerste bericht

98 reacties

Reputatie 2
Badge
Behalve het vervangen van de BBOX2 naar BBOX3 is er niets veranderd.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

bij bepaalde manipulaties op je internet wordt onze DLM (hetgeen in staat voor automatische verhoging van bandbreedte) terug gereset, met als gevolg dat je lijn opnieuw in observatie wordt genomen en eens voldoende stabiel geacht, wordt je bandbreedte opnieuw verhoogd. Gewoon even geduld hebben dus. Onze excuses voor het ongemak.

MVG,

Wim
Wim VL,
hij heeft wel dit als waarde gekregen uit de
PROXIMUS LINE TEST:
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Maar als hij echt in zone3 zou zitten dan klopt het wel wat je zegt.
Reputatie 7
Badge +4
Thomas,

indien ik je vaste lijn nummer via privé kan krijgen kijk ik het na.

MVG,

Wim
Reputatie 2
Badge
Thomas,

indien ik je vaste lijn nummer via privé kan krijgen kijk ik het na.

MVG,

Wim

Ok, will do
Reputatie 7
Badge +4
Thomas,

je zit blijkbaar toch met een stub (aftakking, vermoedelijk op binnenkablage). Kan je de bbox eens rechtstreeks op de splitter/ntp (grijs blokje in het grijs vierkantje waar telefoonkabel de woning binnen komt) aansluiten?

MVG,

Wim
Reputatie 2
Badge
Bbox3 zit nu rechtstreeks aan de splitter. Dit is wel op de 2de verdieping.
Of moet ik aansluiten op de doos in benedenverdieping ?
Het best is daar direct waar je Proximus telefoonlijn binnenkomt want anders zit je binnen bekabeling er nog altijd tussen.
Als ik het goed begrijp komt je prox lijn op de beneden verdieping binnen en is deze rechtstreeks doorverbonden aan je binnen bekabeling naar 2de verdiep en staat daar je VDSL splitter aansluitdoos.
Reputatie 7
Badge +4
Indien mogelijk de bbox aansluiten op het contactpunt met splitter waar proximus de woonst binnen komt.

http://www.dsl-cable.net/site/images/dsl/bgc/ntp2007-tf2007.jpg
Ja Wim maar als die doos verderop staat bv 2de verdiep, dan zit er nog altijd binnen installatie (aftakpunten) of binnen bekabeling tussen die ook voor de miserie kunnen zorgen. Dus als hij zijn modem direct op de twee draadjes van proximus kan aansluiten ben je zeker dat het dan aan de kant van PX zit als het slecht vblijft en anders zal er twijfel blijven bestaan ( kan ervan meespreken 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dat weet ik elsa, heb nog als technieker gewerkt dus zelf genoeg mee gemaakt 😉 . Het feit is echter, als de fout zich voor de ntp afspeelt moet er hoe dan ook een technicus langs komen om het probleem op te lossen. Indien de fout na de ntp is kan de bbox misschien permanent op de ntp aangesloten worden.
Reputatie 2
Badge
Ok, BBox zit nu aan de splitter op benedenverdieping. En nu ?
Reputatie 7
Badge +4
Ok, ik doe even een meting, gelieve nergens aan te komen.
Ja maar daar zit het hem juist en daarom dat ik juist gezegd heb kan er van meespreken, toen hebben ze mij gezegd dat ik zou moeten betalen voor de technieker tussenkomst omdat mijn ntp/ntf doos verder stond in de living, en niet in de garage waar de px lijn binnen komt, dan heb ik daar rechtstreeks mijn modem op aangesloten en was het probleem nog juist het zelfde en heb ik kunnen bewijzen dat het bij Proximus zat !!!!
Enfin ik deel altijd mijn ervaring mee, maar ieder doet wat hij niet laten kan natuurlijk ;-))
T_Sheen,
Laat ons in ieder geval een weten hoe het verder afloopt of hoe het opgelost geraakt is
succes,
Elsa
Reputatie 7
Badge +4
Het is blijkbaar nog slechter nu. De enige oplossing is een technieker langs te sturen. Indien je me enkele data/uren geeft kan ik iemand voor je inplannen.
Reputatie 2
Badge
Marvellous:( En dat alles gewoon omdat ik heb aangedurfd mijn Bbox te vervangen'
Ik stuur je een PM
Reputatie 7
Badge +4
Dit probleem zal al langer bestaan hebben; waarom ons systeem het echter pas na de omruiling van de bbox heeft opgemerkt is me ook niet duidelijk. In elk geval zal je internet sneller en stabieler zijn eens dit is opgelost.
Ik begrijp dit ook niet goed, gewoon de bbox2 vervangen door bbox3 waarvan de S/N waarden zelf beter zijn !!
Ter info : Ik heb het als volgt gedaan de bbox direct op de twee draadjes die van proximus binnen komen de bbox aangesloten dus was er niks meer van de binnen bekabeling verbonden, enfin ik geef het je maar mee, het voordeel met de bbox2 was dat je direct de lijnwaarden kon aflezen zonder tussenkomst van iemand van Px en je zo op je gemak kon zelf zoveel mogelijk de fout opsporen aan welke kant ze zat, aan de kant van prox of aan de kant van je binnen installatie.
Reputatie 2
Badge
Alvast bedankt Wim. Volgende week weten we meer🆒
Ik hoop het voor u ;-)
Nog een prettig weekend verder.
groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Beste ,
Om de komst van de technieker volgende week beter voorbereid te zijn, heb ik de telefoon bedrading van de garage (-1) tot mijn bureau (+1) nog eens zelf herbekeken. Om een lang verhaal kort te maken: Vertakkingen & gepruts.
In plaats van één nieuwe kabel te plaatsen (veel werk) denk ik erover na om een powerline met wifi te zetten.
Denk hier aan de volgende twee modellen:
Devolo Starterkit
http://www.vandenborre.be/powerline-adapter/devolo-dlan500wifi-1-2rj45-9255
Proximus PLC Starterkit + WiFi:
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/images/products/adapters/Wi-Fi-extender-CPL-adapter-and-ethernet-adapter.png

Ik vermoed dat deze twee oplossingen qua prestaties evenaardig zijn ?
Indien ja, heeft de technieker de Proximus starterkit bij of koop ik die op voorhand ?
Hoe je het ook draait of keert en alle mogelijke theorieën erbij sleurt met zo'n oplossingen ben je nooit zeker het is pas als je na voldoende lange tijd er gebruik van maakt dat je pas zeker bent dat het goed werkt. Je kunt het best vergelijken als je bij een chirurg gaat voor een operatie dan zeggen ze allemaal dat zo'n operatie routine werk is en niet echt niet veel inhoud en dat is ook in veel gevallen zo, gelukkig maar, maar als je bij de andere categorie terecht komt waar er onverwachte complicaties opduiken dan is het natuurlijk een ander verhaal, en dat is bij devolo's net het zelfde.
Nu dit gezegd zijnde aangezien je probleem blijft als je de modem direct aangesloten hebt daar waar proximus met zijn lijn binnenkomt dan moet je ook uw bekabeling niet verdenken volgens mij?
Reputatie 2
Badge
Niet echt een antwoord op mijn vraag - but trust me - de binnen bedrading trekt echt op niets en is volgens mij sinds de jaren 70 niet meer herbekeken.
Vergeet ook niet dat ik op termijn een snellere verbinding wil hebben dan 30/10.
Wil gewoon nu zeker zijn dat de bottleneck niet bij mij ligt, ook al kost mij dat nu 100€ of meer.
Daar kan je ook niet echt goed op antwoorden (zelf al is het iemand van Px die daar moet op antwoorden) op je vraag want normaal heeft de technieker van alles mee in zijn camionet maar deze die bij kwam had die normaal ook mee maar toevallig nu niet want had juist er geplaatst op zijn vorig bezoek , ken je dat !!
Zelfde met de vraag of je devolo's zo werkte het goed als er bij mij dan uiteindelijk geïnstalleerd werden, en zelf maanden aan een stuk tot de miserie begon en heb het echt nooit goed gekregen, uit miserie heb ik ze dan maar buiten gegooid en telefonie kabel getrokken van de garage tot in de living en daar mijn aftakdoos (met vdsl splitter) geplaatst en sedert dien geen problemen meer gehad.
Dat je een snelle verbinding wilt hebben 30/10 , dan zou je die ook moeten hebben als je de modem aansluit beneden en dat was bij jou toch het geval niet dus is het ook niet op het eerste zicht te wijten aan je binnen bekabeling.
Trouwens je haalde een hogere snelheid met je bbox2 ook over de zelfde bekabeling, die nu ineens wel slecht zou zijn‼
Moest het allemaal zo simpel zijn dat je van op afstand de vinger op de wonde kunt leggen dan zouden de mensen van proximus je ook niet moeten voorstellen om toch maar best een technieker langs te sturen.

Reageer