BBOX2: internet disconnect als telefoon wordt gebruikt.


Dit is een probleem waar ik reeds lang last van heb: telkens als er iemand belt valt m'n internetverbinding (VDSL2) uit gedurende 5-10 minuten. Echt irriterend soms.
Het is geïnstalleerd als volgt:

De NTP-2007 contactdoos is geplaatst in de garage, waar de kabels binnenkomen: De inkomende kabels bevinden zich in het zwarte blokje hiervan. In het groene blok zitten de kabels die naar de telefooncontactdozen gaan in ons huis (1 telefoon aangesloten in living).

Op de NTP-2007 staat een 5->6 adapter en hierop de DSL-filter. De Bbox2 heb ik rechtstreeks aangesloten op deze filter met een lange kabel.
Iemand een idee waar het kan fout gelopen zijn?

Alvast bedankt!

MVG,

Sander

10 reacties

Op ricy's blog vind je de aansluiting hoe het moet : > http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

zie ook : http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf

Elsa



Doe gewoon die 5>6 adapter ervan tussen .

Mvg Jerom
De de 5 naar 6 adapter dient voor als één 5polig aansluitpunt hebt zie handleiding hieronder (maar niet als je een 6 polig NTP2007 aansluitpunt hebt):

http://community.belgacom.be/files/05a64d8aef/InstallguideVDSL2_NL.pdf
wellicht is je telefoon & internet bekabeling niet volledig gescheiden

ik verwijs gaarne naar de handleiding die bij bbox zat of diverse bloga

mvg
Ik was zodanig gefixeerd op de kabels dat ik gewoonweg over het hoofd heb gezien dat die 5->6 adapter ervantussen mocht.

Hiermee lijkt het probleem opgelost en worden mij veel frustraties bespaard :)

Bedankt iedereen voor de hulp! Ik apprecieer de snelle antwoorden enorm.


MVG,

Sander
Ok en bedankt voor de feedback.

groetjes,

Elsa
Badge
Hallo,

Je bent best dat je ook nog eens kijkt op de website van de router http://192.168.1.1

Kijk daar naar:

  • Downstream line rate (50192 kbps)
  • Upstream line rate (6048 kbps )
Als dit een lagere waarde is als vroeger ben je waarschijnlijk op een repairprofiel gezet, omdat er iets fout was op je lijn.


























































Alle officiele Belgacom VDSL2 Profielen
17a ♦ 50/6 ♦
17a ♦ 30/6 ♦ 8d ♦ 20/2 ♦ 8d ♦ 12/1 ♦ (LR)
17a ® 25/6 ® 8d ♦ 16,5/2 ♦ 8d ® 12/0,512 ® (LR)
17a ® 20/6 ® 8d ® 14,5/1 ® 8d ® 10/0,512 ® (LR)
17a ® 14,5/4 ® 8d ® 9/0,5 ® 8d ® 7/0,512 ® (LR)
♦ → Door BGC toegekend Profiel
® → Repair Profiel
LR → Long Reach

Meer info @http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen
Dit staat er bij mij. Geen idee of dit een lagere waarde is dan vroeger.

Dit gaat m'n petje een beetje te boven denk ik.
Dan sta je op een reparatieprofiel maar de reden daarvan is dat je lijn slecht wordt door het feit dat als er iemand opbelt zoals je zelf aanhaalt.

daarom kan je proberen om terug op je normaal profiel gezzet te worden door :


Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 800
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.











Technische dienst
vroeger 0800 22 800
Ma-Vr: 7u-22u Za en Zo: van 8u-22u


dit komt uit ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest
Badge
Als je dit uitvoert zal je waarschijnlijk terug op een 8d profiel komen, 20/2 of 16,5/2.

Indien je dit niet doet en je gaat naar de tv kijken, een programma opnemen en dan nog willen surfen zal je zeer snel merken dat je internetsnelheid traag is. (indien je belgacom tv hebt natuuurlijk)

Reageer