Sinds we Bgc-tv hebben we ook een Bbox. Nu zijn er pc's op aangesloten en ook een Xbox en PS3. Op de Xbox regelmatig NAT strict, de PS3 heb ik in DMZ geplaatst en is altijd NAT OPEN. De poorten open zetten volgens :http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Belgacom/BBOX-6726/Xbox_Live_360.htm , wil ook niet goed lukken. Zoals onderaan op die beschrijving kunnen TCP en UDP niet samen ingesteld worden, Moet een aparte regel maken voor TCP en een voor UDP. De verbinding blijkt daarna nog erger. Poorten open zetten voor Xbox en PS3 gaat ook niet. Blijkbaar kunnen geen 2 toestellen dezelfde poort ge-opend hebben. Is er nu geen mogelijkheid om Gewoon ALLE poorten ( geen filtering) te openen op de Bbox voor al wat wordt aangesloten? Ik zou zelf willen beslissen wat veilig en niet is! Moet het ook doen voor de PS3 (in DMZ) en de PC's hebben firewall en antivirus bescherming. Heb ook al met een aparte router ( geen switch ) (d-link DIR-625) gewerkt en deze de verbinding laten starten (d-link met pppoe, login en paswoord, en Bbox bridged ipv pppoe) Dit werkt veel beter maar de PS3 heeft dan NAT MODERATE. Ook als ik die op de d-link in DMZ zet. Is er anders geen alternatief voor die domme Bbox? Eventueel enkel modem die adsl en vdsl compatibel is, zodat ik een verbinding en alle rest kan afhandelen met de D-Link? Voor televisie ben ik ook bij tv-vlaanderen en daar is men vrij van keuze aan apparatuur, indien men niet gecertificeerde toestellen gebruikt kunnen ze dan ook wel geen garantie geven dat er geen beelduitval is of ondersteuning. Maar bij velen is er geen probleem of zijn er oplossingen. Daar kan Belgacom nog iets van leren. M'n eerste adsl modem was een Eicon usb en dit ging perfect. M'n tweede een Thomson speedtouch 510 en ging nog beter. Nu moet m'n blijkbaar die bbox nemen voor BGC-tv te kunnen zien. Omdat we daar zeer weinig gebruik van maken zou het dus geen probleem zijn om tijdelijk een andere modem in te pluggen om deftig te kunnen gamen. Heb onlangs deze NAT problemen doorgeven aan de klantendienst van BGC maar wisten er geen raad mee, ze konden dit voorleggen aan een externe dienst/firma ( gaming..) en dit zou mij dan ook veel geld kosten. Om een probleem van hen opgelost te krijgen?Dus iemand een idee?
Geen reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.