Vraag

BBox 3V+ en Harddisk op USB

  • 27 December 2017
  • 5 reacties
  • 598 Bekeken

Ik heb mijn 10TB schijf geformatteerd in NTFS en nu vindt bbox de schijf. Echter ondervind ik dat de schijf enorm traag schrijft als ik er enkele foto's op wil plaatsen.
200 MB aan foto's duurt ongeveer 10 minuten. Dit lijkt mij niet normaal.

5 reacties

Je doet dit mss over een wifi-2.4 draadloos netwerkverbinding kun je mss ook eens proberen over een local netwerverbinding via een utp kabel ipv van over wifi om te zien of het dan beter is.
Ik werk ook over wifi en inderdaad bepaald vlug gaat dit niet.
Eigenlijk is deze oplossing over een usb op de bbox geen ideale oplossing en zeker niet vergelijken met een NAS.
NB: ook oppassen dat je niet teveel stroom vraagt uit de usb en best met een adapter werken die de schijf apart voedt, daar dit ook soms problemen kan geven.
Je doet dit mss over een wifi-2.4 draadloos netwerkverbinding kun je mss ook eens proberen over een local netwerverbinding via een utp kabel ipv van over wifi om te zien of het dan beter is.
Ik werk ook over wifi en inderdaad bepaald vlug gaat dit niet.

Ik werk via bedraad netwerk dus dat is het probleem al zeker niet, ik heb het ook via wifi 2.4 en 5 geprobeerd, maar is allemaal even traag
Deze opstelling is zeker niet zo efficient als een NAS en ik gebruik dit ook maar om kleine bestanden te transporteren.Wordt je schijf apart gevoed of enkel via de usb, want als die mss wat door zijn knieen zakt !
ik zeg niet dat het tegen 150MB/s moet gaan, maar toch wel 40-50MB/s is welkom
Ik heb deze overdrachtssnelheid eigenlijk nog nooit uitgetest, ik gebruik ze ook over wifi-2.4 en niet via utp.

Reageer