Beantwoord

BBOX 3 wil geen poorten openen

  • 3 January 2016
  • 14 reacties
  • 2788 Bekeken

Beste,

ik ben aan het proberen enkele poorten te forwarden maar mijn BBOX 3 wil niet meewerken.
Heb reeds paswoord gereset via services, modem verschillende malen gereset maar niets blijkt te helpen.
Steeds wanneer ik via online dienst poorten laat checken krijg ik port close als resultaat.

De poorten die nodig zijn voor een programma te verbinden met een public server: 2934-2937 en 9987-9989

Weet iemand raad hiermee ?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Luc69 6 January 2016, 22:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

surf eens naar => geblokkeerde poorten
daar vind je o.a de link (genaamd: Poorten die door BGC geblokkeerd worden: KLIK-HIER )naar Proximus site omtrent poorten die je kan en niet kan open zetten
en
bbox3 port forwarding
Dank voor je antwoord Elsa maar deze site's heb ik meerdere malen bezocht en doorgenomen.
Ook heb ik de geblokkeerde poorten via services open proberen te krijgen om te zien of mijn modem hierop reageert maar tevergeefs.

Ik denk dat de ISP (Proximus) deze poorten gewoon dichthouden voor een of ander reden.
Ik ga morgen eens bij de IT van proximus proberen hieromtrent iets te weten te komen.

Nogmaals dank voor de reactie op mijn bericht.
je kan ook via port forwarding met externe niet geblokkeerde poortnummers werken zodat je binnengeraakt en intern met de geblokkeerde poortnummer naar de server toe werken.
spreek je die aan vanuit je eigen lokaal netwerk mss eens proberen via http://bbox3WanIpAdres:poortnummer, wat normaal met de bbox3 zou moeten kunnen maar soms geeft dit problemen en kan je mss best via 3g/4g eens proberen of van bij iemand anders zijn netwerk proberen.
Elsa ik ben geen IT'er dus port forwarding met externe niet geblokkeerde poortnummers is mij onbekend.

Doelstelling is dat ik met een programma (flightsimulator) op en publieke server kan inloggen waarbij de sim poorten 2934-2937 nodig heeft om te communiceren met de server. Daarbij heb ik nog nodig 9987-9989 voor een programma voor verkeerscommunicatie. De publieke server laat mij niet toe omwille dat deze poorten gesloten zijn. Het moeten dus die opgegeven poortnummers zijn anders ""nada""
Dit heb ik met de vorige modem wel kunnen gereed krijgen en met de BBOX3 niet.
Reputatie 2
Kan je een checken via deze tool of de poorten open staan. Ik ben natuurlijk niet op de hoogte welke online-dienst je zelf gebruikt om de poorten te testen..
Ik heb zojuist een tooltje gedownload waarmee je kunt testen (OFF-LINE) of bepaalde poorten openstaan en met succes heb ik ondervonden dat dit zo is.
Toch althans deze die zijn geforward in de modem.
Als ik ze dan weer sluit in de modem settings zijn ze dicht.
On-line diensten (checkers) heb ik geen succes mee daar blijven de poorten als closed opgegeven.

Kan dat door de firwall zijn of dergelijke.
Ook heb ik van mijn PC en vast IP gemaakt in win7 (dat was alsook nodig om op de server te geraken)
Reputatie 2
De test voor de open poorten gaf blijkbaar een goed resultaat. Het was echter maar een test. Ik vermoed dat je wil werken met een bepaalde applicatie en daarom zou ik je aanraden om de poorten individueel in je router te definiëren en niet als groep.
Ik veronderstel dat je met F B een verbinding wil opzetten (ik wil hier geen namen noemen).
@ Path, vandaag heeft iemand via teamview op mijn pc naar de instellingen gekeken. Ook hij heeft niets kunnen vinden waarom het niet gaat.
Mijn poorten zijn zoals je aangeeft allemaal (deze althans die open moeten zijn) individueel geforward in de modem.
Firewall de nodige rules en alles netjes voor door te laten.

Gisteren heb ik een game gehost en heeft een collega kunnen inloggen zoals het moet zonder daar problemen zijn ontstaan.
Dan heeft hij een game gehost en heb ik kunnen inloggen maar zonder een programma dat we gebruiken voor communicatie (Niet TS3)
Maar op een publieke server geraken is mij nog niet geluk.
Wel even meegeven dat het met anderen flightsims wel gaat.
Hiervoor moet ik ook geen poorten forwarden zoals bij Falcon BMS.

Dus er zal wel iets worden geblokkeerd in de modem zodoende ik niet op de server mag.
Bellen naar Proximus heeft geen zin zij geven geen ondersteuning hiervoor.

Wel heb ik hier op het forum gelezen dat er mensen een router achter hun bbox plaatsen om zelf veel meer zaken te kunnen beheren.
Is dit geen oplossing ?

Welke router kan ik eventueel inzetten en hoe moet dat juist gebeuren?
kan je probleem niks te maken hebben met ivm Prox Carrier Grade NAT
omdat er al enkele gamers hierdoor problemen gekregen hebben!

NB: Alle professionelen werken met een aparte router ;-))
door bv. een zelfde 2de pppoe sessie op te starten als in de bbox
Elsa, daar heb ik geen verstand van,... ik weet ook niet hoe dit te achterhalen.
Hiervoor moet je toch wat van netwerken en dergelijke weten.
Ook heb ik geprobeerd dat op mijn 2de pc te doen en kwam er ook niet in.
Tevens vind ik nog steeds dat de ISP dit moet kunnen ondersteunen.

Dat dit door professionelen wordt gedaan kan ik inkomen.
Het geld is op alvorens je met het netwerk van de klant klaar bent.

Ik ga de IT'er op het werk eens aanspreken als ik hem op de gang tegenkom.
Waarschijnlijk heeft hij ook nog wel ergens een router liggen zodoende ik dit eens kan uitproberen met een 2de pppoe.

Toch bedankt voor jullie tips en uitleg.

Mvg
Misschien kan je hiervoor beroep doen op Friends of P (nog gratis zeker tot eind januari)
http://www.friendsofp.be/nl/friends-p-nodig
daar kan je het volgende doen:
Mail ons:  info@friendsofp.be
Bel ons:  +32(0)470 999 400
Of het online formulier invullen
Voila, een TP link router achter de bbox3 en kunnen inloggen op de public gameserver.

Hier kan een slotje op en kan meegeven "laat bbox3 voor wat het is en plaats een eigen router"
10 min heeft mij dit gekost op alles netjes te kunnen instellen zoals IK het wil hebben.

Alvast bedankt voor de ondersteuning en hopelijk kan deze topic en draad voor anderen zijn.

Mvg,
je zegt: "laat bbox3 voor wat het is en plaats een eigen router"

Dat klinkt als goud in mijn oren, hoeveel keer heb ik dit al op het oud forum reeds al aan iedereen aangeraden, blij te horen dat jij er nu ook van overtuigd bent