Beantwoord

BBox 3 Mac Address filter

  • 6 February 2016
  • 17 reacties
  • 6546 Bekeken

Hallo,

Hoe kan ik een Mac Address filter instellen op de B-Box 3?
Ik vind die functionaliteit niet direct terug in het menu. Ik kom van een B-box 2 en daar was gewoon een link "Mac filter".

Mvg,
TakeItEasy
icon

Beste antwoord door LinosD 2 November 2017, 17:34

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag TakeItEasy,

Afhankelijk van het type bbox3 dat je hebt, vind je dit terug onder de Wifi --> Helemaal beneden, uitbreiden, 'MAC Filtering'.
@TakeItEasy
hier vind je ook wat uitleg => klik hier daar staat onder ander :

bbox3 heeft een parental control filter ingebouwd,
waarmee je per device kan instellen op welke dagen tussen welke uren er kan gesurfd worden.
Ideaal om internetgebruik van kinderen wat in te perken en dan natuurlijk niet vergeten
om het user paswoord* van je box aan te passen zodat ze de parental settings niet wissen.*user paswoord: rechts bovenaan klikken op user - profile settings* MAC filtering
WIFI setting Advanced Controls
Modes: LOCK | UNLOCK | REGISTER
Hallo ThomasP,

Eerst en vooral bedankt voor je snelle antwoord :)

Ik heb even gekeken en ik kan daar de 'connected devices' zien.
Het is echter zo dat ik een lijst van toestellen heb die hier soms zijn, maar nu niet (bv smartphones van vrienden).
Als ik het goed zie kan ik daar geen lijst inbrengen van nog nooit aangesloten mac adressen die wel toegang mogen hebben.
Ook heb ik het gevoel dat andere mac-adressen niet automatisch geblocked zullen worden.

Ik had dit persoonlijk eerder ofwel bij Firewall, ofwel bij de configuratie van het draadloos netwerk verwacht (zoals bij de B-box 2).

Wat ik dus eigenlijk wil doen is een lijst ingeven van mac-adressen die, als ze ooit toegang vragen, goedgekeurd zullen worden, en dat alle andere mac-adressen automatisch geblocked zullen worden.

Ik zie ook de knop 'Deny All' staan, is dat dan "Deny all days and all hour for all selected devices"? Of bedoelen ze hiermee "Deny all devices that will try to connect"?
Ik heb (voor ik hier mijn vraag gepost had) gebeld naar 0800-22 800 en een link gevraagd met de volledige handleiding van de B-box 3, maar die kon men me niet geven.
Heb jij toevallig hier een link voor?

Mvg,
TakeItEasy
Solved!
Bedankt voor je snelle reacties 😉
Reputatie 7
Badge +6
Ik vermoed dat je deze informatie niet meer nodig hebt. Voor alle zekerheid:

Wat ik dus eigenlijk wil doen is een lijst ingeven van mac-adressen die, als ze ooit toegang vragen, goedgekeurd zullen worden, en dat alle andere mac-adressen automatisch geblocked zullen worden.

In dit geval kan je best de 'Whitelist' gebruiken. Zo geef je enkel toegang aan de devices die in de lijst staan.

Er is een handleiding beschikbaar voor de bbox3. Dit is echter meer een 'installatiegids' en gaat meer over de installatie, niet zozeer over de configuratie.

Er is echter wel een skynet blog, onderhouden door een barmhartige samaritaan, welke vele instellingen van de bbox overloopt.
Hey TakeItEasy,

Ik zit hier met hetzelfde probleem als jij, mogen wij weten hoe je uw probleem hebt opgelost. Ik ben sinds vorige week overgeschakeld van de BBOX 2 naar de BBOX 3.

Mvg.
Hey TakeItEasy,

Ik zit hier met hetzelfde probleem als jij, mogen wij weten hoe je uw probleem hebt opgelost. Ik ben sinds vorige week overgeschakeld van de BBOX 2 naar de BBOX 3.

Mvg.
Of iemand anders die hiervoor de oplossing weet. Momenteel kan ik alleen maar een nieuw mac-adres toevoegen indien ik de mac filtering uitzet, daarna het toestel verbind en dan terug de mac filtering inschakel. Als ik dan op de knop " ad new device " klik komt dit nieuw verbonden toestel er automatisch te staan en hoef ik enkel nog op ok te klikken.
Sorry voor mijn late reactie :(

Ik heb het uiteindelijk zo gelaten omdat de vriendjes en vriendinnetje van mijn kinderen meer en meer langskomen en die willen dan natuurlijk allemaal op de wifi.
Snel toch even bekeken en ik kan na "ad new device" wel kiezen voor "custom" (staat onderaan) en dan kan ik een vrij mac-adres ingeven.
@ TakelEasy,

Bedankt voor je antwoord al helpt mij dit niet veel verder hahaha. Als ik op " ad new device " klik komt er bij mij gewoon een nieuw balkje tevoorschijn waarin ik wel een naam en daarnaast het mac adres kan typen maar het staat in het grijs ( zoals een functie die niet actief staat ) Als ik die gegevens eenmaal hebt ingegeven en daarna dan op ok klik krijg ik telkens de melding dat ik mijn invoer moet controleren en een geldig mac-adres moet ingeven ( maar in het engels ). Indien ik een nieuw toestel wil toevoegen moet ik de mac filter uitschakelen, dan het nieuwe toestel verbinden en daarna de mac filter terug inschakelen. Als ik dan op " ad new device " klik komt er een nieuw balkje waarin ik het nieuwe toestel kan zien en idd ok de keuze kan maken met " custom ". De optie custom heb ik dan idd nog niet geprobeerd.
Hallo,

Ik wil mac filtering instellen voor bepaalde toestellen.

Ik vind de settings niet terug zoals eerder in deze thread vermeld, via proximus support site vind ik ook geen handleiding. Ik durf de instellingen niet te wijzigen - maar vermoed dat het onder 'FIREWALL' >>> 'DMZ host' zit?

Zou iemand mij aub de link naar de Proximus handleiding ivm met mac filter instellingen voor de b -box3 modem kunnen sturen?

Alvast bedankt!
Een echte b-box3 handleiding is niet te vinden op de proximus site, wel vind je er FAQ's onder support.
je moet wel onder wifi instellingen naar beneden scrollen en de menu uitklappen door op de dubbele pijl naar beneden gericht te klikken

Sorry voor de late reactie - bedankt Martin - is mij gelukt! 😃
👌🏾
ik wil ook in het menu van mac filtering geraken maar krijg een heel ander beeld bij de instellingen van de modem

Reputatie 7
Badge +4
WMees Kan je op dat scherm even naar onder scrollen, daar zou je een balk met een pijltje naar onder moeten terugvinden dat je kan uitklappen. Daaronder vind je de MAC-filtering terug.
Reputatie 6
Badge +3
Vergeet dit ook niet te doen voor Wi-Fi 5 Ghz, anders is het nog mogelijk hierop te connecteren (mits de netwerkkaart de 5 Ghz band ondersteund).
@LinosD
Bedankt, ik heb het gevonden, beetje stom dat ik dit niet heb gezien.

Reageer