Vraag

Bbox-3 en wifi 5.0 Ghz

  • 23 November 2016
  • 10 reacties
  • 386 Bekeken

ik vind 2 wifi
wifi 2-4
wifi 5.0

ik ondervind dat wifi 5.0 maar 1x kan gebruikt worden, is dit juist?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat klopt Marleen. Op mijn PC kan ik ook geen Wifi 5,0 gebruiken, al is die maar 2 jaar oud (hangt van de Wifi-adapter af), maar die hangt sowieso ook met een UTP-kabel aan de b-box3. Ook de Chromecast1 (of Googlecast) kan niet met Wifi 5,0 (dus enkel op Wifi 2,4Ghz) geconfigureerd worden, maar communiceert wél met smartphones en tablets die op de Wifi 5,0Ghz staan van de b-box3.
Via de interface van de modem
-UTP Kabel vasthangen aan laptop naar bbox
-Surf naar 192.168.1.1 geen Https
-Daar inloggen
-VIa wifi 2.4 of 5.0 Op het tandwieletje klikken en dan kan je daar het wifi kanaal aanpassen
Of je kan je Email via Privébericht sturen ik heb daar een mail over staan met vollédig uitleg
gibbe.wouters@gmail.com
Reputatie 7
Badge +6
Wel, sommige apparaten, vooral oudere, hebben alleen wifi 2.4. Het kan zijn dat je die 5.0 niet ziet, omdat je die op dat apparaat niet hebt. Ik heb ook één PC, waarop Wifi 5.0 niet voorkomt. Op de andere apparaten heb ik de twee.Vandaar dat ik dat even wou melden, maar ik laat het verder aan de kenners over.
Via de interface van de modem
-UTP Kabel vasthangen aan laptop naar bbox
-Surf naar 192.168.1.1 geen Https
-Daar inloggen
-VIa wifi 2.4 of 5.0 Op het tandwieletje klikken en dan kan je daar het wifi kanaal aanpassen
Of je kan je Email via Privébericht sturen ik heb daar een mail over staan met vollédig uitleg
Niet alle apparaten hebben zowel 5.0 als 2.4 wifi. hoe bedoel je,
Reputatie 7
Badge +6
Niet alle apparaten hebben zowel 5.0 als 2.4 wifi.
Wifi 5.0 staat actief ? Heb je al het wifi kanaal is aangepast ? op mijn laptop vind ik de 2 , en kan verbinden met de 1 of met de ander, alleen op de andere apparaten zie ik alleen wifi 2.4. hoe pas je het wifi kanaal aan
Wifi 5.0 staat actief ? Heb je al het wifi kanaal is aangepast ?
Neen je kan meedere toestellen via de 5.0 toevoegen
op mijn smartphone en tablet is wifi 5.0 niet te bespeuren, alleen op mijn laptop, zelfs op mijn desktop niet te vinden
Neen je kan meedere toestellen via de 5.0 toevoegen

Reageer