Vraag

Bbox 3 & DynDns

  • 30 June 2016
  • 9 reacties
  • 3338 Bekeken

Sinds enkele weken hebben we last van traag internet.
Proximus is langs geweest en onze bbox 2 werd verwisseld voor een bbox 3.

Nu krijg ik mijn toegangscontrole echter niet meer aan de praat.
Net zoals een camera heeft het systeem een vast IP adres nodig.
Dit werkte steeds via een account bij DynDns(betalend)

In principe zou de bbox volledig juist geconfigureerd moeten zijn.
Bij de status van DynDns krijg ik echter error ipv enabled

Opnieuw opstarten, factory reset,.... steeds hetzelfde resultaat.

Wat zie ik over het hoofd? :?

Ter aanvulling: reeds veel gelezen, "laat bbox3 voor wat het is en plaats een eigen router" - "daar gewoon dezelfde ppoe sessie opstarten en..."
En daar heb ik nu net geen kaas van gegeten.:$

9 reacties

Lees deze post eens door daar ga je al heel wat uitleg vinden
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/2x-nas-34824
@Elsa, bedankt voor je bericht. Ik hoopte reeds dat jij of Longhouse zou antwoorden.
Het betreffende topic had ik reeds in het verleden doorlopen maar voor alle veiligheid (wie weet had ik iets gemist) gisteren en deze morgen nogmaals...

Ik kom er echter nog niet uit.

Omdat mijn vraag misschien iets te vaag is zal ik de situatie verduidelijken.
Ik heb 2 systemen staan met toegangscontrole. Beide systemen hebben niks met elkaar te maken.
Syteem 1 : Toestel : Atrium toegangscontrole met interne webserver aangesloten op bbox 2.
Werkend sinds 2012
Syteem 2 : Toestel : Atrium toegangscontrole met interne webserver aangesloten op bbox 3.
Werkend sinds 2015

Bij systeem 1 werd vorige week de bbox 2 vervangen door een bbox 3
Bij deze bbox 3 zijn alle instellingen bijna identiek als bij systeem 2.

Port mapping
Poort 7700, internal host 192.168.1.20

DynDns is via betalend account.

Systeem 2 werkt nog steeds, systeem 1 krijg ik niet aan de praat.
Intern kan ik de 192.168.1.20 perfect aanspreken.

Ik moet iets over het hoofd zien of er moet een interne instelling zijn die ik niet kan wijzigen want beide systemen zijn bijna identiek.
Dan is het bizar dat de ene werkt en de andere niet.
Bij DynDns status krijg ik "error"
User Name, paswoord, hostname zijn correct.
Longhouse zal wel meer ervaring hebben dan ik natuurlijk, maar ik ga ondertussen toch proberen verder te helpen, wat ik o.a al ook gelezen heb op userbase.be/forum is dat er op dit gebied dyndns en portforwarding soms problemen zijn bij de bbox3, weet niet meer vanbuiten de details, maar ik dat dat er meer problemen waren met één bepaald merk bbox3 dan bij de andere, dus zou het kunnen dat je bbox3's van verschillende merken zijn sagemcom of technicolor.
Ik vraag het hier toch nog maar nog eens al zal je het wel al gedaan hebben, heb je de bbox3 al eens gereboot door de stroom 5 seconden te onderbreken.
NB: wat ook mss kan een rol spelen is zelf al zijn ze van het zelfde merk of ze de zelfde software versie hebben staan.
bijvoorbeeld lees ik op userbase => https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=45410#p617956
Ik gebruik custom dyndns met de bbox3 van Technicolor.
Bij iemand anders heb ik dat ook geprobeerd met een van Sagem maar daar is me dat niet gelukt.
Ook 'submit error' meen ik me te herinneren.
enz......
De verschillende merken zal inderdaad zo zijn. De backoffice is ook niet 100% hetzelfde.
Reboot reeds gedaan op alle mogelijke manieren. Bacvk office, reset button, stroom afhalen.

Er begint me wel iets te dagen...
Wat er wel verschillend is op beide systemen, systeem 2 is Atrium stand alone.
Niks anders aangesloten op de bbox 3 => DHCP staat op off.

Syteem 1: DHCP staat aan.
Ik vrees dat mijn IP dan niet meer correct is... Moet dan toch buiten de DHCP range liggen?
Kan je dan het ip adres niet instellen boven 192.168.1.127 want dan ben je zeker buiten de DHCP range van de bbox3
Dat ga ik straks proberen Elsa.
Ik ben zelf maar een IT Hamster (om het met de woorden vanuit andere topics te zeggen)
Maar blijkbaar is er niemand reeds in geslaagd (buiten ik dan) om dergelijke toegangscontrole extern te laten controleren via Proximus en Telenet zonder bestaand netwerk.

Geen kennis dus maar bloed, zweet en tranen 😛
Kan je dan het ip adres niet instellen boven 192.168.1.127 want dan ben je zeker buiten de DHCP range van de bbox3

ik worstel eveneens met de range van IP adressen onder bbox-3. Ik heb de indruk dat als ik een vast IPadres boven 192.168.1.127 instel (vb 192.168.1.200 op mijn dreambox), dat ik geen internetverbinding krijg (ondanks het feit dat ik 192.168.1.1 als gateway instel).
Je kan ook altijd een Fixed LAN ip adres reserveren op je bbox3 dat in de range van de DHCP van de bbox3 valt

Reageer