BBox 2 Wifi uitschakelen en Fon hotspot


Ik ben van plan om mijn oude router (linksys WRT54G) na mijn BBox te plaatsen, teneinde alle nodige instellingen te kunnen doen om via het internet mijn NAS te benaderen.

Nu vraag ik mij af. Indien ik op de bbox Wifi disable, zal de Fon Hotspot dan nog werken? Indien niet, verlies ik dan op die manier mijn recht om elders fon te gebruiken?

11 reacties

Neen je verliest niet de mogelijkheid om de fon elders te gebruiken indien je uw eigen fon afzet, of beter gezegd tot nu toe nog neit.

BGC kan in de toekomst natuurlijk al ze willen dit wel doen maar tot nu toe is dit nog niet gebeurd.

Forum medewerker Xenne, kan je hier met meer zekerheid op antwoorden want ik heb geen ervaring met fon en is ook nog niet actief op mijn BBOX.

groetjes, Elsa
Hallo Erik,


De FON-hotspot zal niet meer werken als je de ingebouwde wifi van de BBox uitschakelt.

Op dit moment heeft dit geen effect op de mogelijkheid om in te loggen op FON-netwerken, al zal dit in de toekomst wel veranderen.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Dag Eva,

Misschien kunnen jullie er tegen dan voor zorgen, dat de portforwarding op de bbox werkt en dat men op een eenvoudige manier een werkende dyndns kan instellen. Dan hoeven we niet nog een extra router te voorzien om vanuit het www toegang te krijgen tot een lokale NAS.

mvg,

Erik
ik kan hier niks meer aan toevoegen, al zijn er wel hardnekkige geruchten die de ronde doen dat in het buitenland de fon account enkel zou werken indien de hotspot opstaat?

maar ik heb dit zelf nog niet getest, dus neem dit niet voor waarheid.... maar als iemand op verlof dit eens wil uittesten, graag .... .....

mvg
Hi,


Als de wifi op de bbox gedeactiveerd is, dan geraak je ook niet op het FON netwerk.

Dit even kort en bondig ter info.
Bedoel je dan in het buitenland ?

Je geraakt natuurlijk niet op het fon netwerk via je eigen bbox maar wel via die van anderen (voorlopig toch nog)
voor het buitenland zijn er tegenstrijdige meldingen !

Elsa
Reputatie 1
Badge
Werkt die portforwarding niet op de Bbox 2 ? Normaal zit dat onder "advanced settings", Lan servers...

Zou toch moeten werken.

Je kan ook een DMZ toekennen, maar dat is niet bijster veilig.
Click the Advanced Settings link near the left of the page.


You should now see a new menu. In this new menu, click LAN Servers.

Click the New Entry link near the center of the page.


We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward.

Go ahead and enter the settings shown above into the LAN Server Configuration menu and then click Apply.






























Server Name
Access Activated
Public Port
Protocol
LAN Port
Local IP Address





You should see another page of settings that need to be entered into one of the blank lines on your routers LAN Server Configuration page.

Go ahead and enter those settings and then click Apply.






























Server Name
Access Activated
Public Port
Protocol
LAN Port
Local IP Address



And that is it! You are done!
Zou inderdaad op die manier moeten werken. Maar op veel fora (waaronder dit) is te lezen dat het in veel gevallen gewoon niet werkt. Via mijn Synology NAS is het normaal mogelijk om automatisch de nodige poorten van de router in te stellen. Mijn linksys staat gewoon in de lijst met gesuporteerde routers. BBox echter...

Gelijkaardig verhaal voor het instellen van dyndns. Er bestaan allerlei trucken voor., maar je vindt weinig getuigenissen van mensen die het gewoon werkende krijgen. Bij linksys is het een fluitje van een cent.
Er worden ook veel poorten door BGC geblokkeerd maar de welke allemaal weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +1
Ik weet niet of het helpt maar:
Bij "Basic"
De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geopend.
Bij "'Normal"
De inkomende poorten 80, 443 en 23 zijn geblokkeerd.
Belgacom raadt aan om enkel "Basic" als technisch profiel te kiezen als u een ervaren PC-gebruiker bent en weet waarom u deze poorten wenst te openen.
Je kunt dat dus in de E-services aanpassen.

Reageer