Beantwoord

BBox 2 vervangen door BBox3

  • 25 April 2016
  • 7 reacties
  • 1376 Bekeken

Badge
Beste,
Ik kan deze week een BBox3 afhalen om mijn oude BBox2 te vervangen. Ik vermoed dat dit voor ProximusTV geen probleem zal leveren.
Nu is op mijn BBox2 een switch aangesloten waarop een NAS zit met vast IPadres in het lokaal netwerk. Ik heb ook een loxone miniserver (domotica systeem dat van buitenaf bereikbaar is) met een vast lokaal IPadres en enkele port forwarding regels.
Kan ik gewoon de BBox2 vervangen en de port forwarding op dezelfde manier instellen er van uitgaande dat de IPadressen in de toestellen zelf ingesteld zijn en dus behouden blijven?

Iemand enige tips? - Ik heb nu van de meeste pagina's van de BBox interface een screenshot genomen.

Vervelend dat het oude toestel eerst moet ingeleverd worden voor het nieuwe afgeleverd wordt. Zo kan ik nooit naar de oude toestand terug mocht het netwerk niet opnieuw opstarten.

Bedankt voor alle hulp...
icon

Beste antwoord door Elsa 25 April 2016, 18:34

Bekijk origineel

7 reacties

Je moet de portforwarding terug opnieuw invoeren in de bbox3 de vaste ip adressen kan je blijven behouden en moet je die niet aangeven op je bbox3 als die buiten de dhcp pool van de bbox3 vallen dus bijvoorbeeld 192.168.1.101 of hoger tot 192.168.1.255
surf ook eens naar => bbox3 port mapping
daar staat ook een voorbeeld van een synology NAS aangesloten op je BBOX3 wat je ook eventueel als leidraad kan dienen

voorbeeld van bbox3 port mapping => klik hier
Badge
Heb enkele weken geleden mijn bbox2 ook vervangen door een bbox3 . Had ook een NAS enzo op vast ip-adres. Na de plaatsing van de bbox3 NAS opgezet en tot mijn grote verbazing gewoon op hetzelfde ipadres bereikbaar en tot de dag van vandaag nog altijd
Dat is ook maar logisch en normaal in feite, want een bbox2 is een modem/router net als de bbox3 een modem/router is, alleen dat de interface meer afgeschermd is en je alleen maar aan de user instellingen kunt waar je bij de bbox2 aan de Admin instellingen kon.
De bbox3 heet naast user ook nog een expert en admin login mogelijkheid maar die laatste twee login/paswoorden worden niet vrijgegeven.
Reputatie 6
Badge +4
Nuttige links

http://m.setuprouter.com/router/belgacom/b-box-3/port-forwarding.htm

http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3paswoorden

mvg sabineb

proximus medewerkster
Hallo Sabine,
Weet jij soms het antwoord op mijn vraag of kan je dit eventueel navragen bij de bevoegde dienst.
hier=>nte-611328-software
groetjes, Elsa
Reputatie 6
Badge +4
Hi Elsa,

url geeft fout.
je hebt veel te vlug geklikt ik had de tijd niet om te corrigeren 🙂

Reageer