Vraag

BBox 2 herstart automatisch

  • 24 September 2016
  • 17 reacties
  • 413 Bekeken

Beste,

na jaren zonder noemenswaardige problemen een BBOX2 te hebben gebruikt, begint deze BBOX2 nu wel rare kuren te krijgen.

De laatste maanden start deze te pas en onpas automatisch opnieuw op. Je bent naar de Formule 1 aan het kijken op zondagmiddag en jawel, hup, klik, halverwege de wedstrijd herstart hij automatisch... niet onoverkomelijk maar best wel vervelend. Deze morgen willen de kids TV kijken en jawel, klik, alles herstart.

Ik kan mij niet ontdoen dat de problemen begonnen zijn toen ik op profiel 70/10 gezet ben. Ik zie dan ook dat training margin gezakt is naar 11 db.

De ROP staat hier 75m verder, dat kan toch het probleem niet zijn en in de binnenbekabeling is er niets gewijzigd.

Zou een BBOX3 een oplossing bieden of eerder het profiel een trapje lager zetten. Ik verkies een stabiele verbinding boven een iets hogere snelheid. Als ik een automatische lijntest doe, dan stelt deze dat er geen problemen zijn.

Alvast bedankt voor de feedback.

Groetjes,

Bjorn

17 reacties

Reputatie 4
Goed zo 🆒
Binnenkort dan waarschijnlijk op 100/20 :?
DynDns zou je bijna kunnen missen, moest de spanning nooit wegvallen.
Ondertussen BBox3 geïnstalleerd, samen met de port-forwarding, alles werkt zoals het moet. Vriendelijk geholpen geweest in de Proximus-shop in de buurt.

Nu enkel nog afwachten of de DynDNS vannacht zijn werk doet ;-)

Ook de volgende tool geïnstalleerd: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902

Met volgend resultaat: nu zie ik 70/20 (gisteren 60/10). Vroeger zat ik op 73m en nu op 262m. Dat is misschien wat vreemd.

In bijlage een foto van de resultaten.

Iedereen bedankt voor de feedback en we duimen dat we weer vertrokken zijn voor 5 jaar!

Groetjes,

Bjorn
@ Vincent_0121 en RobrechtB, bedankt voor de info ivm portforwarding, ik zal dat morgen zeker kunnen gebruiken!
Vandaag had de Bbox2 weer niet veel goesting...

0800/22800 gebeld en vriendelijk geholpen geweest, morgen een BBox 3 halen en duimen maar!

Ik hou jullie verder op de hoogte.
Reputatie 3
Heb net de zelfde ervaring opgedaan maar bij mij was het wel een bbox3 die regelmatig opnieuw opstartte, de volgende dag stond de technieker daar en heeft een nieuwe bbox3 geplaatst.
Reputatie 5
Badge +2
Na mijn reis deze week, had ik ook problemen met mijn bbox 2. Hij sloeg constant aan en uit, vroeger had ik ook nooit problemen,. Nu plots geen tv en geen internet. Na een uurtje alle stekkers in en uit te doen, heb ik naar de storingen gebeld. Daar konden ze zien dat de lijn constant aan en uit ging. Er is direct een afspraak gemaakt en de volgende dag stond de tecknieker al aan de deur, en is er een bbox 3 geplaatst.. Dit was woensdag en sedert dan geen problemen meer. Dit was nogal een snelle service he ! dank u proximus.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Scotty,

Kan je ons anders je telefoon of klantnummer doorsturen via PM ? (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679)

Dan kunnen wij het even na meten voor jou.

Info voor port forwarding op een bbox3 en bbox2 vind je ook terug op onze support site.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html

Mvg,Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 4
Zelf kan je alleen maar de bbox resetten en als dit niet helpt is de kous af!
Bel gewoon naar 0800 22 800 en ze zullen u zonder problemen de bbox2 laten omruilen voor een bbox3 want hier langs het forum kan er niemand je probleem nog verder oplossen tenzij iemand van proximus zelf.
Deze Bbox hier staat er van 2010 en de laatste jaren zijn we de internetverbinding wel intensief gaan gebruiken, streaming, 2 TV decoders, verschillende ip cams...
Ik heb net een lijntest gedaan en deze laat weten dat er geen problemen zijn met de lijn.

Mag ik denken dat de lijntest van de helpdesk dezelfde test is?

Ik was wel vergeten te zeggen dat er nog iets vreemd is aan die Bbox, het lampje van @ is soms uit, terwijl we toch internet en tv hebben...
Reputatie 6
Badge +2
Misschien ene van de eerste generatie gehad, deze werden heel warm, ik heb er ene van de tweede generatie en werkt nog altijd, dat zal zeker al ene zijn die ouder is dan 6 jaar, weet zo goed niet meer wanneer deze versie 2 in dienst gekomen is.

Mijn Bbox2 dateerde van 2013.
Reputatie 4

Ik kan mij niet ontdoen dat de problemen begonnen zijn toen ik op profiel 70/10 gezet ben. Ik zie dan ook dat training margin gezakt is naar 11 db.
De ROP staat hier 75m verder, dat kan toch het probleem niet zijn en in de binnenbekabeling is er niets gewijzigd.
Zou een BBOX3 een oplossing bieden of eerder het profiel een trapje lager zetten.


Als je lijn op vectoring staat zal je bbox3 direct op 70/20 komen te synchroniseren.
Reputatie 4
Misschien ene van de eerste generatie gehad, deze werden heel warm, ik heb er ene van de tweede generatie en werkt nog altijd, dat zal zeker al ene zijn die ouder is dan 6 jaar, weet zo goed niet meer wanneer deze versie 2 in dienst gekomen is.
Reputatie 6
Badge +2
Dag Alexander,

had ik ook al gedacht, die zit hier al 6 jaar non-stop in het stopcontact en hoe sterk ze ook mogen zijn, die dingen blijven niet eeuwig werken, jammer genoeg.

Zal eerstdaags contact opnemen met de klantendienst.

Toevallig niemand geen idee waar ik kan vinden hoe ik op die BBox 3 port-forwarding kan doen (verschillende IP cams)?

Grtz

Bjorn


6 jaar zeg je, dan heb je nog geluk gehad, de mijne heeft het na 3 jaar begeven en ik heb die moeten omruilen voor een Bbox3.
Reputatie 4
Het hangt er van af om welke reden je bbox herstart kan ook aan een fout op de lijn liggen en dan zal een bbox3 daaraan niks verhelpen.
Daarom best eens naar 0800 22 800 (support) bellen.

Je vindt een beetje vanalles op deze blog en ook voor je ip camera
http://bgctv.skynetblogs.be/#Ip-Camera
Dag Alexander,

had ik ook al gedacht, die zit hier al 6 jaar non-stop in het stopcontact en hoe sterk ze ook mogen zijn, die dingen blijven niet eeuwig werken, jammer genoeg.

Zal eerstdaags contact opnemen met de klantendienst.

Toevallig niemand geen idee waar ik kan vinden hoe ik op die BBox 3 port-forwarding kan doen (verschillende IP cams)?

Grtz

Bjorn
Reputatie 6
Badge +2
Ik vrees dat uw Bbox2 zijn beste tijd heeft gehad en dat je die best omruilt voor een Bbox3, wel eerst telefoneren naar de klantendienst.

Reageer