Skip to main content
Sinds een dag of 10 heb ik problemen met de bandbreedte.

Ik betaal voor een 25 Mbit lijn, maar de laatste 10 dagen geraak ik maar aan 2 Mbit download. Mijn ping en upload (3Mbit) zijn ok.

Mijn account naam is fc707076. Wel moet ik zeggen dat de problemen begonnen zijn samen met rioleringswerken voor mijn deur.

Ik hang nu al een uur aan een stuk aan de telefoon om te proberen binnen te raken bij de klantendienst, maar ben nog steeds niet binnen geraakt. Dit breekt alle records! Hoe teleurstellend.

Jit

1h13 naar de wachtmuziek geluisterd. I give up. Ik hoop dat het niet elke dag zo is.

Beste Jit72,

We hebben uw lijn getest en deze zijn goed bevonden. Zou het mogelijk zijn dat u draadloos verbonden bent?

U zou de speedtest eens moeten uitvoeren als de PC rechtstreeks met de kabel verbonden is aan de modem.

Als het probleem daarmee opgelost is dan is de draadloze verbinding tussen modem en PC niet van goede kwaliteit.

Dan zou je dit eens moeten proberen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Ok, rechtstreeks op kabel 24Mbps zoals het moet zijn.

Draadloos, alle kanalen gedubbelchecked. Kanaal 7 was de beste met 3.5 Mbps download. Waarsschijnlijk een defect aan de B-Box 2? Aangezien ik vroeger wel altijd de max. snelheid kreeg.

Mijn configuratie is niet veranderd en ik zit maar op een goeie meter afstand van de Bbox.

Bedankt voor je hulp.

Jit

Reageer