bandbreedte

  • 14 November 2010
  • 9 reacties
  • 1061 Bekeken

Zoals de meeste mensen hier heb ik een vraagje over mijn bandbreedte. Ik heb momenteel Internet Favorite, dus ik zou in theorie 25mbps moeten hebben.

Op Speedtest kreeg ik dit resultaat:

  • Download: 4 mbps
  • Upload: 0.42 mbps
Is er de mogelijkheid om dit op te trekken?

Login: fa039904

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je kan nagaan via www.belgacomtv.be of je HD kan ontvangen.

Indien ja, kan je omschakelen naar VDSL2 die minimaal op 16.5Mbit synct. Aanvraag dient dan te gebeuren via klantendienst of een BGC shop. Overschakelen kost 50 euro, hiervoor krijg je de noodzakelijke BBOX2 gratis.

PS: als je niet kan omschakelen op VDSL2, zet dan je abonnement om in een 'comfort'.
Ik begrijp wat hierboven staat..

MAAR, op dit moment heb ik slechts 60kb/s download maximaal !

Ik moet hier een aantal grote bestanden voor mijn werk downloaden en dat gaat aan niet meer dan 60kb/s. Ondertussen kan ik zelf geen youtube (of deze site bevoorbeeld) laden zodat het vrij zeker is dat de hele bandbreedte volzet is.. 60KB/S !!! maw 0,480Mbit/s

Dit kan toch niet ? Kan u mij AUB helpen.. Dit is echt erg vervelend :(

Beste Groeten,

David
Ondertussen is mijn download juist klaar en heb ik snel een speedtest kunnen runnen.. Ik zat er (spijtig genoeg) niet ver naast met mijn schatting:

speed test om 22:17 op 14/11/210
Reputatie 6
Badge +3
@dmartini: Bij technische problemen: Bellen naar 0800/22700
Reputatie 2
Badge +1
@dmartini: heb je nagekeken of je HD kan ontvangen?? Indien ja, schakel om naar VDSL2.Een andere oplossing is er niet meteen.

Kan natuurlijk zijn dat je technische problemen hebt op je lijn en dat kan je enkel nagaan via de technische dienst 0800 22 700
Waarschijnlijk geen technische problemen, of toch niets waarme ze mij zullen kunnen helpen. Treed periodiek op (vooral dan in drukke piekuren (zoals zondag avond)).. Nu deze morgen is alles terug normaal en heb ik 4Mbit down/0,5 up.. Wel 'normaal' dus.

Waarschijnlijk is er een centrale dat het dataverkeer niet aankan hier in Brussel.. maar ja, good luck to me dat dat ooit opgelost geraakt :)
Reputatie 2
Badge +1
Een bandbreedte probleem lijkt me hier niet de oorzaak, maar toch...

Ik zou in ieder geval contact opnemen met BGC om te bekijken wat er gedaan kan worden.
Reputatie 6
Badge +3
Waarschijnlijk geen technische problemen, of toch niets waarme ze mij zullen kunnen helpen. Treed periodiek op (vooral dan in drukke piekuren (zoals zondag avond)).. Nu deze morgen is alles terug normaal en heb ik 4Mbit down/0,5 up.. Wel 'normaal' dus.

Werk je werk draadloos?

Draadloos is minder betrouwbaar. Bijv. een buur die ook zijn wireless opzet - misschien zelfs op jouw account surft (niet beveiligd bijvoorbeeld)

Waarschijnlijk is er een centrale dat het dataverkeer niet aankan hier in Brussel.

Dat is weinig waarschijnlijk, maar dan is het wel degelijk nodig om 0800/22700 te bellen zodat dit opgelost wordt.

Neen, geen draadloos, rechstreeks ethernetkabel in de router. Die ik uiteraard een aantal keer die avond heb gereset, in combinatie met mijn pc.

Maar ja, nu is alles dus volledig terug in orde.. Wsl tot volgende zondag. De volgende keer dat het opnieuw gebeurt zal ik de technische dienst nog eens een kans geven.. In het verleden hebben ze mij echter nog niet erg veel kunnen helpen :)

Toch bedankt voor alle snelle reacties,

David

Reageer