Beantwoord

B-box3 ethernetpoorten definitie status leds

  • 16 October 2017
  • 8 reacties
  • 1194 Bekeken

Graag had ik de definitie geweten van de ethernet status leds aan de achterzijde van de b-box3.

Deze definitie is niet terug te vinden in de handleidingen en de support afdeling van Proximus kan mij hier ook niet verder in helpen omdat ze zelf ook niet beschikken over deze informatie.

Wie kan mij deze definitie geven?
icon

Beste antwoord door Martin 16 October 2017, 15:23

Bekijk origineel

8 reacties

zie >
✶betekenis leds op bbox
Beste Martin,

Bedankt voor je reactie. Helaas vind ik in de link die je hebt gestuurd niet het antwoord terug op de vraag die ik stel.

Groet,

Hidde
wat bedoel je juist met betekenis status?
als ze oplichten / knipperen heb je ethernet verbinding / dataverkeer met een ander toestel die er op hangt.
of is het iets anders dat je wilt weten?
Beste Martin,

Bedankt voor je reactie.

Iedere ethernetpoort heeft twee status leds. Wat betekenen nu deze leds, de kleur (oranje en groen) en al dan niet knipperend.

Ik heb bedraad verschillende apparaten aangesloten met zowel 100mbit als 1gbit poorten. Hoe kan ik zien aan deze status leds of het een apparaat betreft met een 10mbit, 100mbit of 1gbit poort.


Groet,

Hidde
groen Gbit
oranje= 100 Mbit of lager
Beste Martin,

Bedankt voor je reactie.

Ik had dezelfde veronderstelling maar trek dit in twijfel. Ik heb verschillende testen gedaan en heb de indruk dat het volgende definitie is:

Oranje = 1Gbit
Groen = 100Mbit of lager

Mijn laptop en switch hebben beiden een gigabit poort, sluit ik deze aan brand het status led oranje, mijn tv heeft een 100 Mbit poort en sluit ik deze aan brand hij groen.

Dit is dan ook de reden waarom ik graag van Proximus als leverancier van de b-box 3 hoor wat de definitie is van deze status leds. Proximus blijkt helaas niet over deze informatie te beschikken.


Groet,

Hidde
sorry, inderdaad het zou net omgekeerd kunnen zijn, maar ik had dat vroeger ook zo eens uitgetest zoals jij gedaan hebt , de aansluiting van de prox decoder licht ook groen op bij mij.
Zelf testen is nog altijd het beste en het zekerste 😉
PS 'k heb ook iets teruggevonden op http://bgctv.skynetblogs.be
LAN:
blauw knippert: het LAN-netwerk is geactiveerd en er vindt momenteel datatransmissie plaats
blauw blijft branden: minstens een LAN poort wordt gebruikt voor TV of Internet, maar er vindt momenteel geen datatransmissie plaats
rood blijft branden: er is een IP-conflict vastgesteld tussen (een aantal) apparaten op uw lokaal netwerk
Het lampje brandt niet: geen LAN-poort wordt gebruikt. Controleer de kabels (hoe sluit u de kabels van uw b-box 3-modem aan?).
Het lampje brandt Groen als je op 1 Gb/s zit en
Geel op 100 Mb/s verbinding.

Reageer