Beantwoord

B-BOX2 en inloggen vanop afstand

  • 25 September 2016
  • 24 reacties
  • 402 Bekeken

Beste allemaal
Sedert kort kan ik niet meer op afstand inloggen op mijn pc en camera's.
Voordien had ik geen problemen en heb ik ook aan de instellingen op de modem geen wijzigingen aangebracht.Ik zag wel dat in de "remote administration" de poorten 8080 en 443 niet meer aangevinkt staan. Als ik dat toch doe dan wordt gevraagd psw in systeem te wijzigen (admin en user)
Nadat ik dat uitgevoerd heb lukt het nog altijd niet. Met PFPortchecker zie ik ook dat de poorten niet open zijn.Kan hier iemand raad geven?
mvg
icon

Beste antwoord door eric.claus25 29 September 2016, 11:01

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 4
als je de bbox herstart of zo nodig eens een reset geeft helpt dit dan niet. (bij een reset moet je wel de portforwarding opnieuw invoeren)
Vincent,
is allemaal reeds uitgevoerd zonder oplossing. Alle parameters staan terug zoals voordien tot het werkte
Reputatie 6
Badge +3
Eric, waarschijnlijk hebben ze je omgezet naar Carrier Grade NAT (CGN). In MyProximus kun je dit uitzetten onder Mijn Producten, Internet, Diensten, Technisch profiel. Indien CGN actief staat bij jou zie je daar onder de info die je ziet in de screenshot hieronder nog een extra optie. Die kan je uitzetten. Een herstart nadien van je modem is ook nog nodig
Wilin
geeft geen oplossing
mvg
Reputatie 6
Badge +3
Maar je had wel die extra optie? Of zie je hetzelfde scherm als ik heb?
Wilin,
stonden inderdaad geblokkeerd en gewijzigd naar open maar ben nog geen stap verder om van op afstand in te loggen op mijn pc. ViaTeamviewer werkt het wel maar dat wisten we al
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb het over de optie zoals in het gesprek hieronder aangehaald post op het fr forum met juiste afbeelding

Dus als je deze optie heb selecteer dan "Change configuration to a public IPv4 address without translation" (of de vertaling natuurlijk). Indien je dit hebt aangevinkt moet je nog eens de modem herstarten. Je zou op dat moment de optie in MyProximus ook niet meer mogen zien.
Wilin,
ben er op jou aangeven in geslaagd de camera terug te bereiken . Wat nu evenwel strop zit is het inloggen op de B-Box2 op zijn 192.168.1.1 adres . Dus is het configuratie scherm niet meer beschikbaar
Reputatie 3
Zo zijn er velen die met spelcomputers die problemen ondervinden door die CGN instelling, maar wat ik dan niet normaal vind is dat proximus je daar niet van op de hoogte brengt en als je dan beroep doet op hun support voor dergelijk portforwarding problemen, dat je dan als antwoord krijgt dat hiervoor geen ondersteuning gegeven wordt, in dit geval zouden ze u wel met zo'n problemen kunnen op de hoogte brengen dat die CGN eventueel zou de reden kunnen zijn van je problemen !
Bij mijn weten betaalt ge PX niet voor dat soort netwerk support dus ...
Reputatie 3
Dus....... ze laten instellen van portforwarding toe maar als je er problemen mee hebt door het feit dat ze CGN instellen dan is het toch maar een kleine moeite om u dat te melden aan de telefoon en kost maar even veel tijd en moeite als te melden dat er geen support op gegeven wordt IMHO
Ik had ook de support geraadpleegd via telefoon. Men heeft mij niet gewezen op de CGN instelling enkel dat ik de instelling poorten kon ingeven via tabblad in de b-box2
Reputatie 3
Sommige supportmedewerkers komen dit dan wel melden op het forum, dus waarom niet via telefonisch support, kost even veel tijd en moeite toch, maar kom ik ga er niet verder meer over boorbomen heeft toch geen zin, een mens wilt soms even iets kwijt.:)
Reputatie 6
Badge +3
Wilin,
ben er op jou aangeven in geslaagd de camera terug te bereiken . Wat nu evenwel strop zit is het inloggen op de B-Box2 op zijn 192.168.1.1 adres . Dus is het configuratie scherm niet meer beschikbaar


Bedoel je vanaf je LAN, of ook vanuit een extern adres?
Dag Wilin
vanuit extern adres. Intern kan ik wel niet meer op adres 192.168.1.1 niettegenstaande dit nog wal degelijk het adres modem is
Reputatie 6
Badge +3
kun je nog pingen?
lukt inderdaad
Reputatie 6
Badge +3
en welke foutboodschap krijg je?
Beetje laat antwoord
melding : deze pagina kan niet worden weergegeven , klassiek bij verkeerd webadres
Reputatie 6
Badge +3
Staat de standaardgateway nog steeds ingesteld op 192.168.1.1 op je computer? En je kunt wel nog steeds surfen?
inderdaad dat blijft allemaal mogelijk
Reputatie 3
ik mag toch veronderstellen dat je ondertussen al eens je b-box laten heropstarten hebt.
Inderdaad zelfs tweemaal maar dat bracht geen soelaas. Deze morgen dan maar de harde middelen en reset van de modem naar fabrieksinstellingen en is nu terug bereikbaar op 192.168.1.1 . Zal wel alle parameters terug moeten invoeren maar dat is niet zo erg
Alvast bedankt voor jullie hulp
Reputatie 3
Is niet zo verwonderlijk als ik op mijn b-box3 iets ingesteld heb moet ik ook soms even herstarten en ook valt het voor dat na een reset (fabrieksinstelling) de software niet goed ingeladen wordt en die reset moet herhaald worden.

Reageer