b-box blokkeert peer to peer programma

  • 13 January 2011
  • 19 reacties
  • 3052 Bekeken

Eergisteren is er een b-box modem geinstalleerd omdat mijn oude asus modem versleten was.Nu lukt het echter niet meer om het programma Shareaza (peer to peer) te gebruiken.Ik krijg de melding dat mijn router slecht is ingesteld en dat de TCP verbinding geweigerd wordt en dat er voor UDP geen antwoord is.Het programma gebruikt poort 6346.Hoe moet ik mijn modem (router) instellen om dit programma terug te laten werken.Ik heb al geprobeerd om de poorten 80/443/23 open te zetten maar dit heeft geen resultaat.Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt

19 reacties

Je moet de poorten voor dat programma openzetten, zowel voor het udp als tcp protocol en dat voor poort 6346.

Dit doe je op de homepagina van de bbox router, onder de advanced settings/LANservers
Bedankt voor je reactie .

Enig idee waar ik de home pagina van de b-box router kan vinden.Een medewerker van Belgacom heeft deze geinstalleerd.Via het configuratiescherm kom ik bij telefoon en modems terecht .Maar verder is daar niets over een b-box te vinden.
http://192.168.1.1 is de configuratiepagina van uw bbox.
Een veel simpelere oplossing is door UPnP in te schakelen in het programma zelf. Dan worden de poorten automatich geconfigureerd :)
Wouter 1984

Kan je me wat verder helpen.Heb de homepagine van de b-box gevonden via jou reactie maar dan zit ik terug vast.Ik vind daar wel advanced settings maar geen geen LAN/servers zoals monocle aangeeft.Kan je me uitleggen hoe ik die poort 6346 kan openen aub? En via welke weg ik daar terecht kom.Alvast bedankt.
Heb UPnP is in het programma aangevinkt en voor UDP krijg ik groen licht maar als ik een verbindingstest doe krijg ik nog steeds de melding bij TCP dat de verbinding geweigerd is en de poort gesloten.Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Klik in het menu van de bbox2 op Advanced settings. Er verschijnt een submenu.

Kies daar voor LAN Servers.

Op de lijn "new entry" klik je helemaal rechts op het icoontje om een nieuwe regel te maken:

- server name = shareaza
- activated = yes
- public port = 6346
- protocol = TCP (maak een tweede nieuwe regel voor UDP)
- LAN port = 6346
- Local IP address = lokaal IP adres van uw pc
wouter 1984,

Er is een b-box geinstalleerd en geen bbox2.

Bij advanced settings bij de bbox is er geen lan/servers keuze .Heb je een idee waar ik bij de bbox dan terecht kan om de poort te openen?


Mvg
Ben je wel zeker dat het aan je modem ligt, en niet aan je firewall ?

Ik heb ook een tijdje met Shareaza gewerkt en met UPnP aangevinkt werkte zowel UTP als TCP.
Sorry, bbox1 ken ik niet.

Wat heb je dan wel van menukeuzes? Iets met NAT of zo?
Met de bbox1 heb ik ook geen ervaring.

Anders kan je deze applicatie gebruiken om de poorten open te zetten.
Wouter1984,

Inderdaad Nat staat bij de keuze's,de onderverdeling bij NAP is de volgende,

-adress mapping

-virtual server,daar heb je lan ip,adress protocol,lan port en public port

-special applications ,hoier heb je triggerport,triggertype,publicport

-nat mapping table

waarschijnlijk is het bij virtual server of special appilications te doen dat er iets moet veranderd worden want hier staat udp en tcp bij,maar enig idee wat hier moet veranderd worden en wat is public port?


Nogmaal bedankt!
Debbycat,


Na het aanvinken krijg ik bij de verbindingstest groen voor udp maar nog steeds rood voor tcp met de vermelding verbinding geweigerd poort is gesloten,met mijn vorige modem had ik geen enkel probleem met Shareaza ,dus denk ik niet dat het aan mijn firewal ligt.Probleem is begonnen met het installeren van bbox.


Mvg
Dan moet je bij virtual server zijn.

- LAN IP address = lokaal IP adres van uw pc
- protocol = TCP
- LAN port = 6346
- public port = 6346
Wouter,

Heb alles geprobeerd, Het Lan IP adress is dat het nummer die je ook vindt in de configuratiepagina van de bbox of moet ik dat ergens anders op mijn pc zoeken.(Zo ja waar kan ik dat vinden?)

Onder nat en advanced settings vond ik het volgende

lan ip adress 192.168.1 en dan een vakje waar ik waarschijnlijk 2 cijfers moet invullen (bij het ip adress van de router vindt ik echter maar 1 cijfer(de 1 ),heb dit dan twee maal ingevuld want anders krijg ik de melding :error bij ip adress,voor protocol TCP aangeduid en dan twee maal poort 6346 ingevuld,daarna op add geklikt en terug de verbindingstest gedaan op Shareaza,krijg nu echter de volgende melding :

TCP verbinding heeft de wachttijd overschreven mogelijke oorzaak is een "stealth" firewall of een slecht ingestelde router,ik heb dan de windows firewall uitgeschakeld en nogmaals de verbindingstest gedaan maar ik krijg dan terug hetzelfde antwoord.Dus is er waarschijnlijk nog steeds iets niet ok met de modem(router) Heb jij nog een idee hoe dit kan opgelost worden of zit je ook zoals ik met de handen in het haar omdat dit maar niet in orde komt?

Alvast bedankt voor nog een oplossing als die er is
Bert ... dit moet je normaal invullen

- LAN IP address = lokaal IP adres van uw pc
- protocol = TCP
- LAN port = 6346
- public port = 6346

Om het lokaal IP adres van uw pc te weten te komen, ga je naar START, klik je op uitvoeren, typ je CMD en klik je op ok (of druk je enter), er wordt een "DOS scherm" geopend, daar typ je ipconfig /all.

Je krijgt een heleboel info te zien en je daartussen vind je uw ip adres, bijv. 192.168.1.2

En dan zou het toch moeten werken.

Je hebt toch geen extra firewall geïnstalleerd tesamen met uw virusscanner bijvoorbeel, want anders moet je voor die firewall een uitzonderingsregel maken.
Reputatie 2
Badge +1
Let wel dat je hiervoor een static IP adres nodig hebt, anders werken je port forwarding rules niet bij een ander IP adres.
Bij mij worden de mac adressen van de netwerkhardware gekoppeld aan een ip adres zodat elke pc steeds hetzelfde ip adres terugkrijgt.
Aan allen,

Het probleem lijkt opgelost,bij de verbindingstest krijg ik voor UDP en TCP groen licht.

Aan iedereen die een reactie geplaatst heeft en op de een of andere manier geholpen heeft.

Hartelijk bedankt!!!


Met vriendelijke groeten


Bert

Reageer