Vraag

B-Box 3: Wifi: 1 smartphone geeft: "Toegang tot het netwerk ontzegd"

  • 25 September 2016
  • 2 reacties
  • 1400 Bekeken

Ik heb een 2.4 Ghz Wifi netwerk waar alles goed op gaat, behalve bij mijn zoon zijn smartphone.
Bij het verbinden krijgt hij constant de melding 'Toegang tot het netwerk ontzegd'.
Ik heb de beveiliging voor even weg gedaan (dus een open Wifi) en nog steeds krijgt hij deze melding.
Het eerste waar ik aan denk is een MAC-filter, maar die is leeg.
Verder heeft mijn dochter een identieke gsm (een Huawei P8-Lite) en bij haar werkt het zonder probleem.
Vroeger kon hij er wel op, maar nu niet meer. Hij heeft geen idee sinds wanneer het probleem begonnen is.
Voor zover ik weet staat alles van instellingen gelijk op de twee huawei's.
Ik zie in het overzicht van de "ooit geconnecteerde toestellingen" het MAC-adres van zijn smartphone er niet tussen staan.

Is er ergens een log waar ik kan zien welk MAC-adres toegang vroeg en om welke reden die toegang niet toegestaan werd?
Indien niet, iemand enig idee waarom die ene smartphone geen toegang krijgt?

Mvg,
Bart

2 reacties

Reputatie 4
Je zit toch niet op je proximus fon hotspot afgestemd, want daar is het aantal ingelogde toestellen beperkt.
Niet dat ik weet .... er is geen verbinding met een wifi netwerk (er staat wel PROXIMUS_FON tussen als 'Open'), maar niet als verbonden.
Ook heb ik alle wifi-netwerken die opgeslagen waren weg gedaan. Het enige dat bij de opgeslagen netwerken nog bestaat is het mijne.

Of kan je ergens zeggen dat "als er een FON netwerk beschikbaar is, neem dat en enkel dat netwerk" ?

Reageer