B-box 2 ondersteuning van 802.11b?

  • 28 August 2013
  • 1 reactie
  • 255 Bekeken


Mijn vraag is simpel, maar het antwoord waarschijnlijk minder. Ik wil een wifi-thermostaat aanschaffen van Heatmiser. In de technische specificaties staat duidelijk vermeld dat de thermostaat ENKEL werkt volgens de 802.11b standaard, en dat je modem die standaard dus moet ondersteunen, wil de wifi thermostaat contact kunnen maken.


De vraag is dus of de b-box 2 deze standaard ondersteund. En voor u nou gelijk antwoord: 'jazeker hoor, dat is een 802.11b/g modem', moet ik er even op wijzen dat als je inlogt op het modem, het modem zelf duidelijk aangeeft (in de sectie 'wireless') dat het in 802.11g werkt. Je kunt trouwens in de b-box 2 nergens de standaard instellen. Dus je kunt niet kiezen tussen, 11b, 11b/g, of 11g. NB: vroeger, bij de oude Belgacom modems kon dat wel!


Ik heb al een paar dagen zitten zoeken op alle mogelijke forums en informatiebronnen, maar heb nergens een antwoord kunnen vinden. Je zult begrijpen dat ik eerst zeker wil zijn voordat ik zo'n thermostaat aanschaf voor ca. 160 euro.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


lijkt me nogal 'tricky' maar 'proberen gaat mee'zeggen ze in Antwerpen. moet bij de 'mixed' instellingen niet alles werken? Sorry dat ik enkel wat basisinfo gaf, ik ben geen expert.indecision

Reageer