B-Box 2

  • 4 October 2010
  • 7 reacties
  • 4637 Bekeken

Sinds vrij recent heb ik VDSL2 en een B-Box 2. Al onze aansluitpunten zijn 6-polig. Het eerste aansluitpunt, dat zich in de garage bevindt is vervangen door de nieuwe aansluitdoos. De adapter zit aangesloten in de bureau met daarop de VDSL2-splitter waaruit de kabel vertrekt naar de modem.

Nu is er geen enkel probleem om te surfen, behalve wanneer er getelefoneerd wordt (telefoon in woonkamer). Dan valt de internetverbinding weg. Wat heb ik verkeerd gedaan?

7 reacties

Nee, die werd niet meegeleverd. best eens contact opnemen met Belgacom dus?
(compleet verkeerde informatie van mij)
OK, bedankt voor uw reactie, zal binnenkort eens binnenspringen in een Belgacom verkooppunt.
Sorry Sander!

Negeer AL mijn opmerkingen!

Bij VDSL2 is het NIET nodig om op elke aansluitpunt een splitter te hebben!!! (excuses!!!!!! zat nog in ADSL tijdperk!! dank u voor de rechtzetting Mansho)

Zie dit plannetje: http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/fixedinternet/installation/drivers/sagem_nl.pdf

"Volg onderstaand schema enkel als u slechts één telefoonstopcontact hebt.Laat uw modem installeren door een Belgacom-technicus als u beschikt over meerdere stopcontacten, een alarmsysteem of een telefooncentrale, een fax of antwoordapparaat. Zo bent u zeker dat uw installatie goed werkt. Bel 0800 22 228."
Reputatie 2
Badge +1
Ela ela, het is niet dankzij mij dat je nog in het ADSL tijdperk zat he 😉 (ok, ik begrijp wat je bedoelde )

Maar idd... best eens de installatiehandleiding terug doornemen, zien dat alles correct is aangesloten en dan eventueel eens contact opnemen met belgacom.

Misschien helpt dit topic ook
Beste,

Op het eerste aansluitpunt moet de NTP2007 komen dit is een doosje van Belgacom (opbouw) met 2 telefoontjes op en waar u een 6 polige stekker kan insteken. Deze moet staan in het begin van de aansluiting op het eerste aansluitpunt en hier kan best de modem op aangesloten worden samen met de VDSL2 splitter. Binnen in dit doosje zijn er kleurenklemmen waar u de telefoon draden kan aansluiten. Op de zwarte klem moet het inkomende signaal van telefonie. Op de groene klem moeten de telefoon stopcontacten waar een telefoon op aangesloten zit. Indien u contactpunten hebt zonder apparaten (telefoon, fax,...) mag u deze niet aansluiten in de NTP2007, anders zal er ook nog een verlies zijn op uw lijn. Indien u vragen of problemen hebt met het aansluiten kan u best even bellen naar 0800/22228.

Vriendelijke groet,
Eva
Ik heeb ook een probleem ik heb met activision gebeld voor call of duty elite ik hat daar probleemen mee ( 3 keer gebeld)

dan met ik box (1keer gebeld)

dan moest ik poorten open doen maar dat mocht ni ik wacht bijna 1 maand en nog ni opgelost help mij ik moet die poorten van mijn NAT open doen

Reageer