Artikel in eClickx: interessant om weten

  • 14 February 2011
  • 13 reacties
  • 2509 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Belgacom TV voor je pc nu beschikbaar
Gratis tot april
10 februari 2011 | Jan Custers

Belgacomklanten kunnen voortaan televisiekijken op hun computer. (beeld: Belgacom)
Televisieklanten bij Belgacom kunnen voortaan alle zenders bekijken op hun computer. De dienst is gratis tot april, daarna betaal je 3,50 euro per maand.

In september kondigde Belgacom de komst van TV on pc aan. Enkele maanden later, met enige vertraging, is het nu zover. Belgacomklanten die televisie in HD kunnen ontvangen (ongeveer 90%), mogen de dienst tot eind maart gratis uittesten. Daarna betaal je 3,50 euro per maand.

Niet over wifi
Er zijn wel enkele voorwaarden om televisie op je computer te kunnen kijken. Zo moet je modem van het Bbox2-type zijn en moet je je computer er bedraad op aansluiten. Draadloos televisiekijken op je laptop is dus niet mogelijk.

Als minimale systeemvereisten raadt Belgacom een Athlon 64 3400+ aan of een Pentium 4 met hypertreading, beide met een kloksnelheid van 3 GHz. Verder zijn 512 MB werkgeheugen en een videokaart met 32 MB de ondergrens. Macgebruikers blijven voorlopig in de kou staan, net als klanten van Scarlet.

Na installatie van de software krijg je toegang tot alle zenders van je televisiepakket (Comfort, Favorite, Intense). Ook kan je uitzendingen pauzeren en opnemen om later te bekijken. Meer uitleg en een uitgebreide installatiehandleiding vind je op de website van Belgacom.

Dataverbruik telt niet voor limiet
Het dataverbruik van TV on pc wordt niet bij je limiet gerekend. Bij de Yelo-dienst van Telenet, die enkel bruikbaar is met iOS-toestellen zoals de iPad maar op termijn ook ondersteuning voor computers moet krijgen, is dat wel het geval.

Interessant om weten....Telenet is toch altijd zoveel beter ?

13 reacties

Wel jammer dat wifi voorlopig nog niet ondersteund wordt, maar wat niet is kan nog komen ...
ongeveer 90% HD/VDSL2??? wat is dat voor leugen??

"Interessant om weten....Telenet is toch altijd zoveel beter ?"

Is ook omdat Belgacom TV on pc NIET via internet werkt! Een groot verschil dus.
en yelo is dus wel voor PC verkrijgbaar.

Wifi gaat trouwens wel, via wat 'gefoefel' :)
@Bart ... hoe heb je gefoefeld?

Yelo is sinds 11/02 beschikbaar voor PC

En van 90% trok ik ook al grote ogen ... gelet de reacties hier ...
Ik zit in een HD zone en heb VDSL2 en als ik deze dienst wil activeren krijg ik nog altijd de melding dat de capaciteit niet voldoende is..
Zou wel eens de technische kant hiervan willen weten.

Hoe weet Belgacom hoeveel volume je hebt gebruikt via TV on PC? Dat moet dan ergens met een tellertje zijn in hun software. Want uiteindelijk ben je toch gewoon aan het downloaden via uw internetverbinding, op de VLAN van uw thuisnetwerk, en niet op de VLAN van de decoders?
Reputatie 2
Badge +1
TV @ PC werkt via een aparte VLAN. Je ziet die ook opduiken in je BBOX status.
Yep heb ik ook gemerkt ... en de decoder krijgt ook een ip adres in de range van jouw lokaal netwerk.
Reputatie 7
Badge +1
Ja is VLAN30 geloof ik.
Ah bon, dat verklaart alles.

Als ik de commentaren hier zo wat lees zal ik dit toch niet installeren denk ik. Moest het nu nog gaan via wifi, dan misschien wel. Het idee om tv te kunnen kijken op uw laptop terwijl ge op 't wc zit is, geef het maar toe, gewoon zalig ;-)

De mediacenterfunctionaliteit hoef ik al helemaal niet, dat doen mijn blurayspeler en Xbox ook, met wifi, en zonder bugs.
Reputatie 2
Badge +1
Je kan via een AP wireless kijken... enkel rechtstreeks via de BBOX2 gaat niet. Moet precies toch maar eens werk gaan maken van een uitklapbaar tafeltje op de WC :)
Badge
allen,

TV op PC kan draadloos maar dan via PLC

groeten-muisje
Maar ik heb ook geen stopcontact naast de wc...
Reputatie 7
Badge +1
Bizar idee..Verstomd

Reageer